Het is nu vr maart 29, 2024 1:20 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
[Modelcheck] Chinese Type 59 
Auteur Bericht
Jurrie
Bericht [Modelcheck] Chinese Type 59
Hallo mensen,

Dit is wel een beetje offtopic met betrekking tot WO2, maar toch post ik et hier maar even :wink: Ik hoop dattie mag blijven staan(ondanks de regeltjes... :roll: )


Ik heb de volgende tank net af:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Chinese Type 59 with Reactive Armor. Meer foto's zijn hier te zien: http://www.cs.utwente.nl/~schotjm/plastickits/fotos_tanks_voertuigen.php#Type59

Ondanks de offtopic-heid hoop ik dat jullie em leuk vinden(en dattie mag blijven staan:P)

Owja, let alleen even op de tank...ik ben nog niet goed in figuren helaas:| Het gaat me alleen even om de tank. Een andere keer ga ik met een ander projectje bezig om mn figure skills op te waarderen, want dat is wel nodig.

Dus graag alleen kritiek op de tank svp aub:)

Greetz!

Jurrie


za okt 09, 2004 7:55 pm
Bart Geraerts
Bericht 
knap geschilderd! ;)


za okt 09, 2004 8:44 pm
101st_Overlord
Bericht 
erg sjiek en realistisch


zo jan 02, 2005 10:40 pm
Mario
Bericht 
Vind het ook wel mooi, maarre, wat is reactive armour eigenlijk ?


ma jan 03, 2005 9:57 am
Wessel
Bericht 
Reactive Armour is een soort laag dat over een tank heen gaat. Deze laag bestaat uit explosieve deeltjes die exploderen zodra een anti-tank granaat/raket de tank raakt. Deze explosie gaat naar buiten toe (dus de richting waar het projectiel vandaan komt). Waar is dit goed voor? Nou een antitank granaat zal altijd eerst de tank penetreren met de kop en zodra hij binnen de tank is zal hij exploderen. De explosie die door de reactive armour wordt gemaakt vernietigd het projectiel en zorgt er dus voor dat er geen explosie binnen de tank plaats vind.

Ik heb geprobeerd om plaatjes te vinden om het wat duidelijker te maken maar ik kon niet echt zo snel iets vinden.

Een klein quotje van een site:

Citaat:
Reactive Armour is a type of add-on armour which is comprised of boxes which explode outwards when hit by a warhead. It is most effective against HEAT ammunition.

Bron: http://www.probertencyclopaedia.com


ma jan 03, 2005 11:44 am
Mario
Bericht 
Dank je, WED_hicks.

Aan Jurrie : jij bent wel een bedrijvige modelbouwer :o. Zoveel projectjes waar je mee bezig bent.
Een tip misschien : leg af en toe eens naast je model waar je een foto van maakt eenzelfde voorwerp (een ei, latje, potlood of iets dergelijks), zodat de kijkers kunnen inschatten hoe groot het eigenlijk is.


ma jan 03, 2005 12:11 pm
Toon Schouteten
Bericht 
reactieve bepantstering is nu nog steeds gebruikt maar wordt nu eerder tegen anti tank raketen gebruikt. Want de eerste beschermiing tegen de hole lading was een dunne pantsterplaat van ongeveer 5-8 mm ( tegenwoordig een pak dikker ) tot vaak op een halve meter afstand. een mooi voorbeeld hievan zijn de schurzen bij de rupsbanden en de platen rond de koepel bij de pzkpfw 4 maar de nieuwe generatie antitank raketten hebben hier een oplossing voor: deze raket bestaat uit twee delen: één deel wordt op een zeer korte afstand van het doel gelanceerd ( slechts enkele meters) van het "moederraket". Deze slaat een gat in de eerste laag bepantstering. dan komt de eigenlijke raket met hole lading die dan de tank zelf vernietigd. De oplossing is hiervoor de reactieve bepantstering. een mooi voorbeeld hiervan is de russische T80 hierop kan je duidelijk de dozen met de reactieve bepatstering zien. ik vraag me wel af ofdat het om de zelfde soort gaat want dit soort bepantstering is vrij modern.


wo jan 19, 2005 8:00 pm
Jurrie
Bericht 
*excuses voor de foto's die niet werken btw*

Jurrie


do jan 20, 2005 9:02 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group