Het is nu zo aug 09, 2020 1:27 pm

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
theirstheglory.com live per 1-1-11 
Auteur Bericht
bart

Bericht theirstheglory.com live per 1-1-11
Vanaf vandaag, 1-1-11, staat www.theirstheglory.com 'live'. Deze site vertelt het verhaal - rijkelijk geillustreerd met bijzondere foto's, waarvan velen uniek! - van Brigadier John. W. Hackett jr. die het bevel voerde over de 4e Para Div. tijdens de slag bij Arnhem.

Hij raakte ernstige gewond, werd geopereerd in het door Duitsers bezette St. Elizabeth Gasthuis te Arnhem en wist dankzij het verzet te ontsnappen en zich tot eind januari 1945 verborgen te houden in Ede bij de gezusters de Nooij.

Hij ontsnapte in februari 1945 dankzij 'line crossing' door de Biesbosch.

Deze site vertelt het hele verhaal zoveel mogelijk in Hackett's EIGEN woorden, afkomstig uit zijn bestseller "I was a stranger".

Ik nodig iedereen uit een kijkje te nemen... en feedback achter te laten in het gastenboek.

zo jan 02, 2011 2:15 am
Profiel
bart

Bericht 
Ik kan inmiddels met trots vertellen dat een link naar bovenstaande website ook is opgenomen op pegasusarchive.org. Daarnaast hebben familieleden van Johan Snoek en De Nooij contact met mij opgenomen en me nieuwe foto's, documenten, in het vooruitzicht gesteld welke t.z.t. op de site geplaatst mogen worden.

Een eerste update zal daarom niet lang op zich laten wachten.

di jan 04, 2011 1:23 pm
Profiel
Jelle Y.

Bericht 
Mooie website Bart!

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill

di jan 04, 2011 2:46 pm
Profiel
bart

Bericht 
Dag allemaal. De website heeft veel goede reacties opgeleverd van de De Nooij, Snoek en zelfs Hackett-families. Enkele familieleden helpen me zelfs om alle kleine details 'straight' te krijgen, en voorzien me van foto's. Een update van de site volgt dus snel.

Maar ik heb een vraag: wie kan mij aan interessante then-and-now foto's helpen, gerelateerd aan de 4th Para Brig. van Hackett in Oosterbeek en/of Ede? Foto's die ik - uiteraard met vermelding van de bronnaam - vrijelijk op de website gebruiken kan.

Rechtstreeks mailen is mogelijk via webmasteriwas@hotmail.nl

ma jan 17, 2011 10:47 am
Profiel
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ]