Het is nu do maart 28, 2024 12:40 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Stichting Slag om de Schelde 
Auteur Bericht
Mia
Bericht Stichting Slag om de Schelde
Wings to Victory is één van de oprichters van de nieuwe stichting, stichting Slag om de Schelde. Met deze stichting wordt de bestaande samenwerking tussen verschillende Zeeuwse oorlogsmusea verder uitgebreid en worden activiteiten op elkaar afgestemd. Gezamenlijk moet de zware slag om de bevrijding van Zeeland in 1944 meer landelijke en internationale aandacht gaan krijgen. Via een website, die momenteel wordt opgestart, zal informatie te vinden zijn over deze slag, informatie te vinden zijn over alle aangesloten musea en stichtingen en de gezamenlijke activiteiten. Wordt vervolgd.

www.wingstovictory.nl


di maart 18, 2014 3:37 pm
Marius Peter
Bericht Re: Stichting Slag om de Schelde
Mia,

Met interesse over dit prima initiatief gelezen maar moet je hiervoor nu echt een stichting voor in het leven roepen?


di maart 18, 2014 7:21 pm
Mia
Bericht Re: Stichting Slag om de Schelde
Dat zou je aan de oprichters kunnen vragen.
Ik ben alleen maar voor het doorgeven van berichten van deze kant van het land.
Je zou het anders misschien niet eens weten en dit is nu precies de bedoeling van de oprichting van een stichting dat 'De Slag om de Schelde' landelijk onderbelicht blijft.

Zelf ben ik al jaren bezig om de musea, monumenten, bezienswaardigheden, enz. voor STIWOT in kaart te brengen.
Lees je over de herdenkingen hier in de grote landelijke kranten? Zie je iets op tv in de journaals over de herdenkingen? Ik niet. Wel over Operatie Market Garden. Niets mis mee maar verdiep je eens goed in de 'Slag om de Schelde'. En kijk eens rond naar de monumenten van de slachtoffers die hier en in Belgie gevallen zijn voor de haven van Antwerpen?


di maart 18, 2014 10:18 pm
Marius Peter
Bericht Re: Stichting Slag om de Schelde
Mia schreef:
Dat zou je aan de oprichters kunnen vragen.
Ik ben alleen maar voor het doorgeven van berichten van deze kant van het land.
Je zou het anders misschien niet eens weten en dit is nu precies de bedoeling van de oprichting van een stichting dat 'De Slag om de Schelde' landelijk onderbelicht blijft.

Zelf ben ik al jaren bezig om de musea, monumenten, bezienswaardigheden, enz. voor STIWOT in kaart te brengen.
Lees je over de herdenkingen hier in de grote landelijke kranten? Zie je iets op tv in de journaals over de herdenkingen? Ik niet. Wel over Operatie Market Garden. Niets mis mee maar verdiep je eens goed in de 'Slag om de Schelde'. En kijk eens rond naar de monumenten van de slachtoffers die hier en in Belgie gevallen zijn voor de haven van Antwerpen?


Persoonlijk heb ik zeker interesse en ik ken er gelukkig meer maar en zijn wel meer veldslagen/operaties te noemen die minder onder de nationale aandacht komen vergeleken bij bijv. Market Garden of D-Day.
Het is nu eenmaal zo.
Minder onder de aandacht wil niet zeggen NIET onder de aandacht.

I.p.v. voor een stichting zou je ook voor een samenwerkingsverband zonder rechtsvorm kunnen kiezen.
Veel makkelijker en net zo effectief.
Maar goed.... het is een keuze.
Lang leve vrijheid blijheid!


wo maart 19, 2014 7:47 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group