Het is nu do maart 28, 2024 12:03 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vervolging geallieerde oorlogsmisdadigers? 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Als er één iemand is die feitelijk materiaal combineerd en in een artikel plaatst is dat toch Harro heb ik ervaren.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za okt 09, 2010 5:45 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Wo2-freak: het artikel op Go2War2 heb ik geschreven met hulp van Harro. In tegenstelling tot wat jij denkt is hij namelijk wel degelijk professioneel. Geschiedenis is zelfs zijn vak. Als je dat nu eens zou begrijpen, zou je nog eens wat kunnen opsteken van hem ook.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za okt 09, 2010 5:49 pm
Profiel WWW
wo2-freak
Bericht 
Jullie gaan ook maar uit van wat Harro zegt (ook al heeft hij hier onderzoek naar gedaan) en wat er op Go2War2 staat. Dan beperk je je wel heel erg tot wat er voor de hand ligt, ik kijk liever ook buiten Go2War2 of Harro's artikel.
Er zijn veel mensen die over de Dachau gebeurtenis wat geschreven hebben en volgens mij vertrouwen jullie teveel op de foto's die genomen zijn. Een aantal foto's kunnen NOOIT een hele gebeurtenis beschrijven. Je ziet op de foto's alleen al misschien een stuk of 30 Duitsers liggen en dat aantal ligt wel erg dichtbij het totale aantal wat in Harro's stuk staat. Het kan niet zo zijn dat tientallen (misschien honderden) mensen die iets over Dachau hebben geschreven, het hebben over meer dan 100 of zelfs 560 mensen en dat dit aantal in werkelijkheid 10x zo minder is. En Harro heeft het over ''naar schatting 32 tot 39''. Jouw schatting, of de schatting van meerdere mensen die daar ook écht bij waren? Ik vind het sowieso raar dat er geschat word tussen 32 en 39, zo'n klein aantal, vergeleken met de 100, 540 en 560 die door velen verschillende mensen genoemd worden, vind ik gewoon erg onrealistisch, dus ik zal heel erg veel artikels over deze gebeurtenis opzoeken en zelf een conclusie trekken.


za okt 09, 2010 5:53 pm
wo2-freak
Bericht 
Kevin schreef:
Wo2-freak: het artikel op Go2War2 heb ik geschreven met hulp van Harro. In tegenstelling tot wat jij denkt is hij namelijk wel degelijk professioneel. Geschiedenis is zelfs zijn vak. Als je dat nu eens zou begrijpen, zou je nog eens wat kunnen opsteken van hem ook.


Met professioneel bedoel ik of de artikels ook gepubliceerd zijn als een echt artikel, zoals dat op Go2War2. Een artikel plaatsen in een topic komt minder professioneel over dan een uitgebreider artikel dat echt als een artikel staat op een site, zoals Go2War2.


za okt 09, 2010 5:55 pm
Harro
Bericht 
LOL, hij heeft dus echt totaal geen benul van wat in dat topic over de bevrijding van Dachau geschreven staat. Kazin gaat uiteraard helemaal voorbij aan het feit dat het gros van de dode SS'ers op het conto komt van gevangenen die overal in het kamp bewakers, die zich verstopt hielden of zich als gevangenen vermomd hadden, doodsloegen. Hij schijnt te denken dat de Amerikanen vanaf het moment dat zij de poort van Dachau bereikten volledige overzicht en controle hadden over alles wat zich op het immens grote terrein afspeelde. Sommige bewakers waren al doodgeslagen voordat de Amerikanen überhaupt het kamp bereikten.

Kazin schijnt door zijn wens héél graag een geallieerde "oorlogsmisdaad" te vinden die "groter" is dan Malmédy zelfs de meest basale vorm van empathisch vermogen helemaal te verliezen.


za okt 09, 2010 5:56 pm
wo2-freak
Bericht 
Harro schreef:
LOL, hij heeft dus echt totaal geen benul van wat in dat topic over de bevrijding van Dachau geschreven staat. Kazin gaat uiteraard helemaal voorbij aan het feit dat het gros van de dode SS'ers op het conto komt van gevangenen die overal in het kamp bewakers, die zich verstopt hielden of zich als gevangenen vermomd hadden, doodsloegen. Hij schijnt te denken dat de Amerikanen vanaf het moment dat zij de poort van Dachau bereikten volledige overzicht en controle hadden over alles wat zich op het immens grote terrein afspeelde. Sommige bewakers waren al doodgeslagen voordat de Amerikanen überhaupt het kamp bereikten.

Kazin schijnt door zijn wens héél graag een geallieerde "oorlogsmisdaad" te vinden die "groter" is dan Malmédy zelfs de meest basale vorm van empathisch vermogen helemaal te verliezen.


Jij schrijft oorlogsmisdaad tussen haakjes, dus jij ontkent dat het vermoorden van Duitse (SS) krijgsgevangenen door Amerikaanse militairen een oorlogsmisdaad is?

Want waarom zou je oorlogsmisdaad anders tussen haakjes schrijven?
Je schrijft iets tussen haakjes omdat je het niet echt als oorlogsmisdaad ziet, of omdat je vind dat het niet echt een oorlogsmisdaad is.


za okt 09, 2010 5:58 pm
Harro
Bericht 
wo2-freak schreef:
Met professioneel bedoel ik of de artikels ook gepubliceerd zijn als een echt artikel, zoals dat op Go2War2. Een artikel plaatsen in een topic komt minder professioneel over dan een uitgebreider artikel dat echt als een artikel staat op een site, zoals Go2War2.

Je hebt ECHT geen idee hè? Ik begin het gore lef waarmee jij - zonder het überhaupt te willen lezen - op voorhand onderzoeken afwijst waar anderen (en niet alleen ik) heel veel werk aan besteed hebben nu echt irritant te vinden.


za okt 09, 2010 5:58 pm
Harro
Bericht 
wo2-freak schreef:
Jij schrijft oorlogsmisdaad tussen haakjes, dus jij ontkent dat het vermoorden van Duitse (SS) krijgsgevangenen door Amerikaanse militairen een oorlogsmisdaad is?

Want waarom zou je oorlogsmisdaad anders tussen haakjes schrijven?
Je schrijft iets tussen haakjes omdat je het niet echt als oorlogsmisdaad ziet, of omdat je vind dat het niet echt een oorlogsmisdaad is.

En opnieuw pak je één woord uit een heel betoog en begint aan de hand van dat ene woord een heel verontwaardigd betoog over wat ik allemaal bedoel. Je besteed meer aandacht aan één woordje dan aan een compleet met bronnen onderbouwd onderzoek

GA EENS IN OP DE ESSENTIE IN PLAATS VAN STEEDS KLEINE DINGETJES TE ZOEKEN WAAR JE EEN PROBLEEM VAN KAN MAKEN


za okt 09, 2010 6:03 pm
wo2-freak
Bericht 
Harro schreef:
wo2-freak schreef:
Met professioneel bedoel ik of de artikels ook gepubliceerd zijn als een echt artikel, zoals dat op Go2War2. Een artikel plaatsen in een topic komt minder professioneel over dan een uitgebreider artikel dat echt als een artikel staat op een site, zoals Go2War2.

Je hebt ECHT geen idee hè? Ik begin het gore lef waarmee jij - zonder het überhaupt te willen lezen - op voorhand onderzoeken afwijst waar anderen (en niet alleen ik) heel veel werk aan besteed hebben nu echt irritant te vinden.


Je hoeft niet alleen naar jezelf te kijken hoor. Ik heb enorm veel artikels, documentaires en films over WO2 gelezen waar tienduizenden mensen enorm veel tijd en aandacht aan hebben besteed (daar zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die véél meer tijd hebben besteed aan een artikel, dan jij aan het artikel over Dachau). Ik ben het ook niet eens met alles wat die mensen hebben geschreven of verfilmd of wel soms? En ik heb het 1e gedeelte van jouw artikel wél gelezen hoor. Dat weet ik beter dan jij.


za okt 09, 2010 6:04 pm
wo2-freak
Bericht 
Harro schreef:
wo2-freak schreef:
Jij schrijft oorlogsmisdaad tussen haakjes, dus jij ontkent dat het vermoorden van Duitse (SS) krijgsgevangenen door Amerikaanse militairen een oorlogsmisdaad is?

Want waarom zou je oorlogsmisdaad anders tussen haakjes schrijven?
Je schrijft iets tussen haakjes omdat je het niet echt als oorlogsmisdaad ziet, of omdat je vind dat het niet echt een oorlogsmisdaad is.

En opnieuw pak je één woord uit een heel betoog en begint aan de hand van dat ene woord een heel verontwaardigd betoog over wat ik allemaal bedoel. Je besteed meer aandacht aan één woordje dan aan een compleet met bronnen onderbouwd onderzoek

GA EENS IN OP DE ESSENTIE IN PLAATS VAN STEEDS KLEINE DINGETJES TE ZOEKEN WAAR JE EEN PROBLEEM VAN KAN MAKEN


Bij een onderzoek moet je juist letten op de kleine dingetjes inplaats van de grote dingetjes. De grote dingetjes kunnen makkelijk verzonnen worden door mensen, omdat veel mensen niet kijken naar de kleine dingetjes. In een onderzoek geven meestal de kleine dingetjes, waar mensen normaal gesproken niet zoveel aandacht aan besteden of naar kijken, de doorslag.

En doe rustig aan, je hoeft echt niet alles met grote letters te typen hoor. Ik lees alles wat jij typt.


za okt 09, 2010 6:06 pm
Harro
Bericht 
wo2-freak schreef:
Jullie gaan ook maar uit van wat Harro zegt (ook al heeft hij hier onderzoek naar gedaan) en wat er op Go2War2 staat. Dan beperk je je wel heel erg tot wat er voor de hand ligt, ik kijk liever ook buiten Go2War2 of Harro's artikel.

Nee, je besluit na een paar regels dat je niet verder leest. Je kijkt dus niet "ook" buiten die artikelen (waaruit je, als je ze zou lezen, zou opmaken dat het mijn onderzoek niet is).
wo2-freak schreef:
Er zijn veel mensen die over de Dachau gebeurtenis wat geschreven hebben

Heb je enig idee hoe vaak die mensen aan bod komen in het artikel? Nee, want je wil het niet lezen.
wo2-freak schreef:
en volgens mij vertrouwen jullie teveel op de foto's die genomen zijn. Een aantal foto's kunnen NOOIT een hele gebeurtenis beschrijven. Je ziet op de foto's alleen al misschien een stuk of 30 Duitsers liggen en dat aantal ligt wel erg dichtbij het totale aantal wat in Harro's stuk staat. Het kan niet zo zijn dat tientallen (misschien honderden) mensen die iets over Dachau hebben geschreven, het hebben over meer dan 100 of zelfs 560 mensen en dat dit aantal in werkelijkheid 10x zo minder is. En Harro heeft het over ''naar schatting 32 tot 39''. Jouw schatting, of de schatting van meerdere mensen die daar ook écht bij waren? Ik vind het sowieso raar dat er geschat word tussen 32 en 39, zo'n klein aantal, vergeleken met de 100, 540 en 560 die door velen verschillende mensen genoemd worden, vind ik gewoon erg onrealistisch, dus ik zal heel erg veel artikels over deze gebeurtenis opzoeken en zelf een conclusie trekken.

Een hele reeks conclusies op basis van NIETS. Je hebt het artikel niet gelezen. Niet "mijn schattingen" en niet op basis van foto's, maar kundig onderzoek aan de hand van onder meer de oorspronkelijke getuigenverklaringen en rapporten van het Rode Kruis.


za okt 09, 2010 6:09 pm
wo2-freak
Bericht 
Oorspronkelijke getuigenverklaringen? Dus ook van de getuigen die beweren dat meer dan 100 Duitse soldaten zijn vermoord, of alleen van getuigen die het hebben over 30 a 50 vermoorde Duitse soldaten?


za okt 09, 2010 6:11 pm
Harro
Bericht 
wo2-freak schreef:
Bij een onderzoek moet je juist letten op de kleine dingetjes inplaats van de grote dingetjes. De grote dingetjes kunnen makkelijk verzonnen worden door mensen, omdat veel mensen niet kijken naar de kleine dingetjes. In een onderzoek geven meestal de kleine dingetjes, waar mensen normaal gesproken niet zoveel aandacht aan besteden of naar kijken, de doorslag.

Geef mij één bewijs dat dit opgaat voor het artikel over de bevrijding van Dachau. Noem eens één iets uit het artikel waaruit blijkt dat niet goed naar "kleine dingetjes" is gekeken.

Kom mij niet vertellen hoe je een onderzoek moet doen


za okt 09, 2010 6:12 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Wo2-freak, aangezien je in de tussentijd nooit de tijd genomen kunt hebben om je in de feiten te verdiepen, stel ik voor dat je dat nu eerst doet en dat je morgen een goed doordacht post plaatst. Anders kun je beter een forum zoeken waar dit allemaal niet van je verwacht wordt. Dit is een forum waar iedereen welkom is, maar we verwachten wel dat mensen zich bereid zijn te verdiepen in informatie en echt te lezen wat anderen schrijven.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za okt 09, 2010 6:14 pm
Profiel WWW
Harro
Bericht 
wo2-freak schreef:
Oorspronkelijke getuigenverklaringen? Dus ook van de getuigen die beweren dat meer dan 100 Duitse soldaten zijn vermoord, of alleen van getuigen die het hebben over 30 a 50 vermoorde Duitse soldaten?

Noem eens één oorspronkelijke getuige die zoiets verklaard heeft.


za okt 09, 2010 6:14 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group