Het is nu do maart 28, 2024 11:28 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Walter Brandligt en verzetsgroep CS-6 
Auteur Bericht
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Walter Brandligt en verzetsgroep CS-6
Onlangs ontving ik een e-mail van iemand die op zoek is naar informatie over Walter Brandligt. Deze auteur was vermoedelijk lid van de verzetsgroep CS-6. Op internet vond ik hierover het volgende artikel: De ondergang van de linkse verzetsgroep CS-6. Het citaat waarin Brandligt genoemd wordt:

Citaat:
Walter Brandligt, die ook voor de Persoonsbewijzen Centrale werkte en in de redactie van de Vrije Kunstenaar zat, heeft nog een poging gedaan om Remiƫns en Nel Hissink-van den Brink vrij te krijgen. Hij maakte een afspraak met Pas vlak bij Amsterdam CS. Maar Pas had de SD op de hoogte gesteld en ook Brandligt werd gearresteerd. Het net om CS-6 begon zich te sluiten.


Heeft iemand meer relevante informatie? Het liefst vanuit literatuur. De link naar dit topic stuur ik door aan degene die deze vraag stelde, zodat hij antwoorden mee kan lezen. Alvast bedankt voor de reacties!

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


vr nov 25, 2005 3:49 pm
Profiel WWW
pauline wesselink
Bericht 
Een laat antwoord, misschien ken je het nu al. In het boek Recht al barste de wereld. Reina Prinsen Geerligs en de ondergang van de verzetsgroep CS-6 van Rob van Olm, Conserve 1998 ISBN 90 5429 093 5, staat op 132-135 een stuk over Brandligt.


wo jan 18, 2006 2:18 am
ansmeijlink
Bericht Re: Walter Brandligt en verzetsgroep CS-6
Wel een hele late reactie, maar kom tot de ontdekking dat Walter Brandligt een neef is van mijn vader, ik zag zijn foto op internet, het kon mijn vader wel zijn, er staat in de KB een heel groot krantenartikel van hem met foto.

Ans Meijlink


do sep 15, 2011 7:13 pm
Brandligt
Bericht Re: Walter Brandligt en verzetsgroep CS-6
Nog een veel later antwoord: Walter Brandligt was mijn opa. Ik heb hier best veel info over hem....
Arend.


do mei 03, 2018 7:09 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: Walter Brandligt en verzetsgroep CS-6
Helaas heb ik de contactgegevens van de vraagsteller niet meer. Hopelijk leest hij/zij hier nog mee.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do mei 03, 2018 7:26 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group