Het is nu do maart 28, 2024 11:27 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
op zoek naar canadees vader 
Auteur Bericht
moppie
Bericht op zoek naar canadees vader
Kan iemand mij helpen om deze mevrouw informatie door te geven waar ze kan zoeken om haar vader te vinden .Ze heeft enkel een paar foto's en zijn naam .



Mijn naam is Florence,
Ik ben hopeloos en dit is mijn laatste strohalm,
Mijn moeder was Augusta Ryckoort, ze was van Eeklo en werkte in Gent tijdens de tweede wereldoorlog.
Het is daar dat ze mijn biologische vader leerde kennen. Hij was een Canadees en gekazerneerd in Gent, zij naam was Herbert.
Zij hadden op korte tijd een mooie relatie opgebouwd, maar het mocht niet lang duren, hij werd opgeroepen om naar het front te gaan.
Daar stopt het verhaal van mijn vader, maar niet van mijn moeder, daar ze in verwachting was van mij.
Ze heeft nooit nog iets van hem gehoord en heeft er ook nooit iets tegen mij willen over vertellen, wat ik haar eigenlijk wel wat kwalijk heb genomen.
Later heeft ze Julien leren kennen en is er ook mee getrouwd.
Julien heeft mij opgevoed als was ik zijn bloedeigen kind, hij zorgde voor mij en mijn andere broers en zus, we hadden het niet breed, maar waren gelukkig.
Maar zoals men zegt " het bloed kruipt waar het niet gaan kan " was ook bij mij het geval, ik ben nu 71 jaar en tot op vandaag heb ik niet stil gestaan om mijn biologische vader te vinden maar zonder resultaat.
Het is daarom mijn grootste wens voor ik heen moet gaan, toch nog iets van hem te horen, leeft hij nog? heb ik halfbroers of zussen?
Het enige wat ik van hem heb is een foto en zijn naam.
De foto stuur ik hier ook bij.
Wie iets, hoe miniem ook laat het mij aub weten
Met hoopvolle groeten,
Florence.
My name is Florence,
I am desperate and this is my last hope.
My mother was named Augusta Ryckoort. She lived in Eeklo and worked in Gent during the 2nd World War in Belgium. It was there that she met my biological father.
He was Canadien and stationed in Gent - his name was Herbert. They had a short but beautiful relationship, but it wasn’t meant to be, because he was called to the front.
There ends my father’s story – nothing is known of him since then, but the story didn’t end there for my mother – she was pregnant and was expecting me.
She never heard of Herbert again and – to my regrets - she never wanted to talk mutch about him. It is unknown if he was killed in the war or if he is still alive.
A while later, my mother met another man, Julien, and married him. He raised me as his own child and took care of my other brother and sister. We didn’t have a lot, but we were happy.
Today I am 71 years old and I have been trying to find my biological father for all my life, without results.
It is my greatest wish to find out more about Herbert, my biological father: is he still alive or how and when did he die? Do I have any other (half) brothers or sisters?
The only information I have about him, is his name (Herbert) and a picture.
I send you the picture in attachment.
If you have any information of any leads whatsoever, please contact me.
Sincerely & hopefully yours,


zo jan 22, 2017 7:18 pm
jw1985
Bericht Re: op zoek naar canadees vader
Is er iets meer duidelijk over de datum wanneer deze militair naar het front vertrok?
(de geboortedatum van mevrouw -min negen maanden- geeft bijvoorbeeld al meer duidelijkheid)

Op die manier is het misschien mogelijk na te gaan welke Canadese divisies zich op dat moment in Gent bevonden.


En (misschien een domme vraag) ik neem aan dat Herbert de voornaam/roepnaam van deze militair is?


Vooralsnog is de 4th Canadian Armoured Division een reële optie volgens mij.


ma jan 23, 2017 6:42 pm
moppie
Bericht Re: op zoek naar canadees vader
mevrouw florence laat mij het volgende weten -Herbert was in Gent in 1944 ik ben geboren op 24/05/1945-


wo jan 25, 2017 6:51 pm
jw1985
Bericht Re: op zoek naar canadees vader
Ik hoop dat mevrouw wel beseft dat het vrijwel onmogelijk is om deze speld in een hooiberg te vinden. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk.


do jan 26, 2017 12:15 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Lennard

Geregistreerd:
do maart 26, 2015 9:29 pm
Berichten: 320
Woonplaats: Utrecht
Bericht Re: op zoek naar canadees vader
jw1985 schreef:
Ik hoop dat mevrouw wel beseft dat het vrijwel onmogelijk is om deze speld in een hooiberg te vinden. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk.


jw, ik heb deze oproep ook al een paar keer vanuit verschillende hoeken op social media langs zien komen, dus daar komt dit waarschijnlijk ook vandaan als opener van dit draadje. Ondertussen vraag ik mij ook af op de beste mevrouw Florence (wiens contactgegevens zelf ook al niet bijster goed aanwezig zijn) überhaupt wel eens contact op heeft genomen met Canadese (Veterans Affairs) of Geallieerde (CWGC) instanties... Of organisaties met zeer veel Canadese parate kennis, zoals de mensen bij de begraafplaats in Groesbeek o.i.d.

Noem mij sceptisch of cynisch, maar ik vind het maar een apart verhaal. Al hoop ik inderdaad dat als het oprecht is dat de beste mevrouw meer informatie weet te achterhalen. :)

_________________
"Every soldier must know, before he goes into battle, how the little battle he is to fight fits into the larger picture, and how the success of his fighting will influence the battle as a whole." Field Marshal Bernard Law Montgomery


do jan 26, 2017 10:31 pm
Profiel
Paul Siemons
Bericht Re: op zoek naar canadees vader
Florence (71) vindt haar Canadese vader (maar hij is overleden)

Maldegem Florence Heene (71) uit Maldegem heeft haar levenslange zoektocht naar haar vader kunnen beëindingen.  Haar biologische vader is overleden, maar door Facebook is ze in contact gekomen met zijn familie in Canada.
Florence haalde vorige week het nieuws door een oproep op Facebook. Haar moeder beleefde net na de Bevrijding een korte romance met een Canadese soldaat. Het enige wat Florence weet is dat hij Herbert heet en in 1944 in Gent gestationeerd was.

De Facebook-oproep die ze nog maar vorige week plaatste, werd tienduizenden keren gedeeld. "Ik heb echt honderden reacties gekregen en uiteindelijk heb ik mijn familie in Canada gevonden", zegt Florence.

"Mijn vader is jammer genoeg overleden, zoals ik gevreesd had. Maar ik heb er nu wel een groot deel familie bij gevonden. Ik heb tijd nodig om alle informatie die ik gekregen heb nu rustig te verwerken. We zien wel wat de toekomst brengt."

Zelfs de Canadese openbare omroep besteedde aandacht aan de zaak

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... andsnieuws


ma jan 30, 2017 10:07 pm
jw1985
Bericht Re: op zoek naar canadees vader
Ok, duidelijk.


di jan 31, 2017 11:07 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group