Het is nu do maart 28, 2024 2:53 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Wie heeft gehoord van Obersturmführer Holsjaten? 
Auteur Bericht
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Wie heeft gehoord van Obersturmführer Holsjaten?
Onderstaande bericht ontving ik via het contactforumlier op Go2War2.nl. Is er iemand die kan helpen bij de identificatie van deze persoon?

Citaat:
Onlangs ben ik bij het Nat. Archief geweest bij Bijzondere Rechtspleging voor genealogisch onderzoek WOII 1940-1945.

In een dossier kwam ik, zowel geschreven als getypt, de naam van Obersturmführer Holsjaten tegen, die een functie betrad binnen de SD in Den Haag (Binnenhof). Tevens wordt vermeld/verklaard dat zijn hele afdeling in 1944 verhuisde naar Zeist.

Nu mijn vraag:
weet u of deze naam voorkomt binnen de SD ?, ik kom nl. nergens deze naam tegen op Internet en heb diverse naamsveranderingen geprobeerd, maar niets wat er op leek.
Ook over die afdeling die verhuisd zou zijn naar Zeist. Wat zat er toen in 1943 en 1944 in Zeist?

Heb genoeg gelezen over kamp Amersfoort etc. Heel Internet afgezocht, maar nergens kom ik iets tegen wat te maken heeft met Obersturmführer Holsjaten. Boeken gelezen over de SD in ons land etc. maar kan helemaal niets over deze heer vinden binnen de SD.

Ik zoek geen archiefstuk of iets dergelijks, maar omdat jullie kennis zo groot is over de WOII hoop ik dat dit wel bekend is bij jullie? Enigste wat ik wil weten of deze naam klopt!

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


wo nov 27, 2013 5:34 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: Wie heeft gehoord van Obersturmführer Holsjaten?
Dank voor je reactie. Holskate klinkt wel aannemelijk.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


vr nov 29, 2013 10:37 pm
Profiel WWW
Rdea
Bericht Re: Wie heeft gehoord van Obersturmführer Holsjaten?
@ Kevin, hallo, nu een jaar verder maar ook ik ben nog niets verder te weten gekomen over de naam van de SD Obersturmführer die op het Binnenhof (Den Haag) werkte.

Er werd verklaard in het dossier CABR 9.... dat de afdeling van de Obersturmführer "Holsjatem" op het Binnenhof Den Haag werd overgeplaatst naar Zeist.
Ik kan u het volledige dossiernr. geven maar weet niet of dat hier mag.

Weet iemand iets over de desbetreffende afdeling te vertellen? Misschien dat we dan achter de naam kunnen komen?


ma nov 03, 2014 12:42 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: Wie heeft gehoord van Obersturmführer Holsjaten?
Het lijkt mij geen probleem om het dossiernummer hier te plaatsen. Anders mag je het ook naar mij mailen: kevin at go2war2.nl

Via e-mail kreeg ik ook de tip dat het NIOD beschikt over een kaartsysteem met SD-ers.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


wo nov 05, 2014 10:12 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group