Het is nu do apr 18, 2024 8:39 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Standbeeld Major Richard (Dick) Winters 
Auteur Bericht
blokstok

Geregistreerd:
zo mei 28, 2006 4:59 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Leersum
Bericht 
Er zal een standbeeld van Major Winters worden onthuld op 6 juni 2012 nabij Utah Beach.
Zie ook:
http://easycompany.legacyconnect.com/

_________________
The eagle will always scream for our fallen brothers


do jan 13, 2011 7:13 pm
Profiel
lars40/45
Bericht 
Dat is een heel goed idee, voor een bijzondere man, van ons heen gegaan maar in onze harten leeft hij voort.


do jan 13, 2011 8:13 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Gaan ze op Utah Beach een monument voor 'm neerzetten? Je kan het ook overdrijven, is ie daar uberhaupt wel geweest? Zet 'm dan bij Sainte-Marie-du-Mont waar hij die DSC voor gekregen heeft...

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


do jan 13, 2011 11:28 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
Volgens mij is het niet alleen voor Winters of zie ik het nu verkeerd?
Maar is het voor mannen als Winters.


vr jan 14, 2011 10:12 am
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Als in 'heel Easy' of gewoon de mannen van de 4th ID die daar wél gevochten hebben?

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


vr jan 14, 2011 1:59 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
Voor mannen die hun leven hebben gewaagd voor onze vrijheid.


vr jan 14, 2011 9:02 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Volgens mij wordt het meer uit naam van Richard Winters gedaan dan voor Richard winters, maar ik kan me vergissen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 14, 2011 9:13 pm
Profiel WWW
Leo
Bericht 
Eerlijk gezegd begrijp ik de ganse heisa niet. Okay, een overlevende van de Tweede Wereldoorlog is overleden. Alle respect.
Miljoenen US militairen werden opgeroepen om te vechten tegen hun vijand. Vele sneuvelden, vele bleven voor het leven gehandicapt. Dit gebeurde ook in het kader van onze vrijheid.
Waarom een standbeeld voor Maj. Winters en niet voor de duizenden andere battallionscommandanten die hun troepen doorheen Europa stuurden ?
Waarom geen standbeelden aan de brug van Remagen of in het Hurtgenwald ?


vr jan 14, 2011 9:46 pm
ErnstJan
Bericht 
Omdat Winters bekend is door BoB en die anderen niet of in mindere mate


vr jan 14, 2011 10:04 pm
Meveda
Bericht 
Leo schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik de ganse heisa niet. Okay, een overlevende van de Tweede Wereldoorlog is overleden. Alle respect.
Miljoenen US militairen werden opgeroepen om te vechten tegen hun vijand. Vele sneuvelden, vele bleven voor het leven gehandicapt. Dit gebeurde ook in het kader van onze vrijheid.
Waarom een standbeeld voor Maj. Winters en niet voor de duizenden andere battallionscommandanten die hun troepen doorheen Europa stuurden ?
Waarom geen standbeelden aan de brug van Remagen of in het Hurtgenwald ?


Ik kan het niet beter verwoorden.


vr jan 14, 2011 10:07 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Volgens mij wordt het meer uit naam van Richard Winters gedaan dan voor Richard winters, maar ik kan me vergissen.


Volgens dat eerst filmpje, aan het einde: "to remember Major Winters and the men of Easy Company together we can build a memorial and tribute to these brave heroes"

En dat Goal 1 filmpje geeft aan dat het de gelijkenis van Winters gaat krijgen.


Standbeeld van Winters is prima, begrijp me niet verkeerd, maar plaats 'm aub op een plek waar hij ook daadwerkelijk wat gedaan heeft...

En Ernst Jan, vind je niet dat de andere dan een beetje tekort gedaan worden? Major Howie heeft als bataljons commandant ook een standbeeld (in St. Lo), ben alleen wel benieuwd of veel mensen dat verhaal kennen...

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


vr jan 14, 2011 10:13 pm
Profiel WWW
Johan WILLAERT
Bericht 
Jeroen schreef:
Major Howie heeft als bataljons commandant ook een standbeeld (in St. Lo)...


Maar die is dan ook gesneuveld tijdens WO2....


vr jan 14, 2011 10:17 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Johan WILLAERT schreef:
Maar die is dan ook gesneuveld tijdens WO2....


Ow, over Howie twijfel ik geen moment hoor :wink: Vind dat een veel mooier verhaal eerlijk gezegd.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


vr jan 14, 2011 10:22 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
Jeroen schreef:
Wilco_Vermeer schreef:
Volgens mij wordt het meer uit naam van Richard Winters gedaan dan voor Richard winters, maar ik kan me vergissen.


Volgens dat eerst filmpje, aan het einde: "to remember Major Winters and the men of Easy Company together we can build a memorial and tribute to these brave heroes"

En dat Goal 1 filmpje geeft aan dat het de gelijkenis van Winters gaat krijgen.


Standbeeld van Winters is prima, begrijp me niet verkeerd, maar plaats 'm aub op een plek waar hij ook daadwerkelijk wat gedaan heeft...

En Ernst Jan, vind je niet dat de andere dan een beetje tekort gedaan worden? Major Howie heeft als bataljons commandant ook een standbeeld (in St. Lo), ben alleen wel benieuwd of veel mensen dat verhaal kennen...


Ik ken dat verhaal niet(hoor het wel graag)
EN ik vind ook dat hun dan ook te kort gedaan worden zeker. Van mij mag iedereen die zijn leven toen gewaagd heeft een standbeeld krijgen. Alleen is het zo dat Winters bekend is(en alle mannen van BoB) en dat dit zwaar overdreven is/word is een feit. (hiermee wil ik geen afbreuk doen aan het gene wat ze gedaan h ebben trouwens)Maar je bekend maakt bemind zegt men.
(hoeveel mensen hebben alleen aandacht voor het gene wat in west europa gebeurd is in de tweede wereld oorlog, dit omdat het dicht bij en herkenbaar is)


vr jan 14, 2011 10:53 pm
Dennis N
Bericht 
http://www.strijdbewijs.nl/uitbraak/uit3.htm


vr jan 14, 2011 11:17 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group