Het is nu di apr 23, 2024 7:04 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Russische oorlogsgraven dienst? 
Auteur Bericht
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht Russische oorlogsgraven dienst?
De Duitsers hebben de Volksbund Deutsche Krieggräberfuroge.
De Engelse de Commonwealth War Graves Commission.

Maar hoe zit het nou met de Russen? Ik kan nergens op internet een Russische variant vinden. Weet iemand hoe dit zit? Een linkje is ook goed. :wink:

Kaj

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


do aug 14, 2008 7:02 pm
Profiel
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Weet niemand hier iets over te vertellen?

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


za aug 16, 2008 5:45 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11910
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het enige dat ik weet is dat de Russische overheid zich inzet voor behoud, restauratie en herstel van militaire begraafplaatsen in het buitenland. Zo heeft de Russische president met diverse landen overeenkomsten gesloten hiervoor. Ik ga er vanuit dat er daarom wel een Russische overheidsdienst is die zich hiermee bezighoud.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za aug 16, 2008 7:59 pm
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Volgens mij gaat in de Russische Federatie de Wojennyje Memorialy over alles wat met gesneuvelden, gevangenen en graven tedoen heeft. Maar via google vind ik daar niet veel over.


za aug 16, 2008 8:17 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Een tijd geleden kwam ik de site www.obd-memorial.ru tegen, een project van het Russische Ministerie van Defensie. In deze database moeten alle in WO2 omgekomen Sovjetmilitairen worden opgenomen. Ze zitten nu al op 8,5 miljoen man. Graven worden niet behandeld, maar het interessante is wel dat je relevante archiefdocumenten kunt inzien vanaf de pagina van een gevallene. Als je niet uit het Russisch komt helpt http://www.google.nl/language_tools?hl=nl wel, of post het anders hier. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/OBD_Memorial.


vr apr 23, 2010 5:28 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group