Het is nu do maart 28, 2024 10:23 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Gesigneerd door Pegasus veteranen 
Auteur Bericht
pegasus_1972
Bericht Gesigneerd door Pegasus veteranen
Persoonlijk vind ik het helemaal niks wanneer mensen handtekeningen of door veteranen gesigneerde boeken doorverkopen vanuit winstoogmerk. Ikzelf heb in de loop der jaren een interessante verzameling brieven, gesigneerde boeken en - foto's opgebouwd, waarop ik zeer trots ben en die ik nooit van m'n leven wil of zal verkopen.

Een goede vriend van me, in Engeland, denkt daar nét zo over. Maar vanwege trieste persoonlijke omstandigheden is hij helaas genoodzaakt om enkele van zijn zeer waardevolle verzamelobjecten via ebay te verkopen. Het betreft boeken (en ansichtkaarten) die zijn gesigneerd door een groot aantal Coupe de Main veteranen (Pegasus Bridge). Op dit moment is helaas alleen David Wood nog in leven, de overige helden zijn ons in de laatste jaren ontvallen.

De handtekeningen zijn afkomstig van:

Denis Edwards Author Glider number 1
David Wood the last officer alive of the coup de main glider 2
Wally Parr glider 1
Arthur Roberts glider 2
Dougie Allen glider 5
Tich Rayner glider 4
Nobby Clark 24 platoon
Freddie Scott Ox and Bucks
Peter Boyle pilot glider 3
Terry Lovick Ox and Bucks
John Johnson 12 platoon Ox and Bucks
Tom Packwood glider 1
Bob Ham 2nd Ox and Bucks
Peter (Rocky) Bright glider 5
Jim Wallwork glider pilot of first glider to touch down (Major Howard's)
Ashton 2nd Ox and Bucks
Richard Todd 7th Para and actor who played Howard in the film "The longest day"
Margaret Brotheridge (Den Brotheridge's daughter)

Ik weet niet zeker of de forumregels het toelaten die ik de ebay-advertenties van mijn vriend in nood onder de aandacht breng. Ik hoop enkel dat zijn items in goede handen terechtkomen en dat hij er een meer dan redelijke prijs voor terugkrijgt. Voor wie geïnteresseerd is, kijk op.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230217948472&ssPageName=ADME:B:BCA:GB:1123


ma feb 04, 2008 3:45 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Eerst maar eens verplaatst naar het goede forumonderdeel. Jij bent toevallig niet de persoon die de prijzen op Ebay (kunstmatig) aan het omhoog brengen is?


ma feb 04, 2008 4:26 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Wanneer u een object wilt verkopen of ruilen dient u de volgende gegevens te verstrekken:
- Omschrijving van het object;
- Vraagprijs.

Veilingen zijn niet toegestaan. Vermeldt u bij voorkeur ook:
- Afbeelding van het object;
- Origineel of replica;
- Mogelijkheden m.b.t. verzending.

Bron: http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=2248

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma feb 04, 2008 4:51 pm
Profiel WWW
pegasus_1972
Bericht 
barry schreef:
Eerst maar eens verplaatst naar het goede forumonderdeel. Jij bent toevallig niet de persoon die de prijzen op Ebay (kunstmatig) aan het omhoog brengen is?


Nee, dat ben ik niet. Ik bied wel mee op twee van de drie items (ben op een derde zojuist definitief overboden), maar dat is niet kunstmatig maar enkel en alleen omdat ik deze items écht zelf hoop te bemachtigen. Helaas heb ik ook niet het geld op m'n rug groeien, dus m'n maximumbod staat reeds vast.

Toch hoop ik ook hierop overboden te worden, omdat ik m'n Engelse kennis het maximale gun. Ik weet namelijk hoeveel pijn het hem doet deze onvervangbare items te moeten verkopen. Daarom laat ik overal weten dat deze items te koop staan... al verklein ik daarmee m'n eigen winstkansen natuurlijk.

Geloof me... dit is echt geen vooropgezet eentweetje van een stelletje commerciële verkopers.


ma feb 04, 2008 5:56 pm
Joey
Bericht 
Zo komt het echter wel heel sterk over :roll:

Maargoed, het beste ermee...


ma feb 04, 2008 5:58 pm
pegasus_1972
Bericht 
Joey schreef:
Zo komt het echter wel heel sterk over :roll:

Maargoed, het beste ermee...


Ja, ik weet dat ik de schijn tegen heb. Maar hoe open kan ik zijn? Mijn e-bay naam is houx_1972 (dan is ook dat duidelijk).

De man die de boeken verkoopt ken ik inmiddels zo'n jaar of vijf, nadat ik hem bij een Market Garden herdenking had ontmoet. Hij maakte tot voor kort elk jaar de reis naar Normandië en is - in al z'n bescheidenheid - een echte kenner van m.n. Pegasus Bridge, de Merville batterijen en Market Garden (omgeving Oosterbeek). Hij heeft veel veteranen ontmoet, geschreven en - in Engeland zelf - bezocht. Vanwege een scheiding en alle daaruit voortkomende financiële problemen, zet hij enkele van z'n boeken nu te koop. Een beslissing die hij lang heeft uitgesteld.

Ikzelf hoop tenminste de ansichtkaart met Majoor Howard's handtekening de bemachtigen, al voel ik me enigszins bezwaard vanwege het feit dat ik profiteer van iemand anders zijn persoonlijke ellende. Maar goed... hij zet ze zelf op internet.

Goed... denk ervan wat je wilt. Doe er desgewenst je voordeel mee. En zo niet... dan zijn de items binnenkort van mij. :wink:


ma feb 04, 2008 6:08 pm
pegasus_1972
Bericht 
Frank M schreef:
Citaat:
Wanneer u een object wilt verkopen of ruilen dient u de volgende gegevens te verstrekken:
- Omschrijving van het object;
- Vraagprijs.

Veilingen zijn niet toegestaan. Vermeldt u bij voorkeur ook:
- Afbeelding van het object;
- Origineel of replica;
- Mogelijkheden m.b.t. verzending.

Bron: http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=2248


Excuses. Als dit topic niet aan de huisregels voldoet (wat klaarblijkelijk het geval is) kan het beter dicht.


ma feb 04, 2008 6:13 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Je hebt de veiling onder de aandacht gebracht, dan kan er nu wel een slotje op dit topic.


ma feb 04, 2008 6:34 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group