Het is nu do maart 28, 2024 2:22 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Duitse Avatars mogelijk 
Auteur Bericht
Bonjr
Bericht Duitse Avatars mogelijk
Hallo, vraagje over dit forum.

Is het mogelijk om avatars te hebben zoals de symbolen van de "23rd SS-Freiwilligen-Panzer-Grenadier-Division Nederland" of de "34rd SS-Freiwilligen-Grenadier-Division Landstorm Nederland " of bijvoorbeeld een afbeelding van de Fallschirmschützenabzeichen (parachutisten badge) met daarop een hakenkruis.

Graag antwoord, want ik wil niemand voor het hoofd stoten. Wel zijn al deze dingen onderdeel van de tweede wereldoorlog maar wel van de duitse zijde (waar ik in geinteresseerd ben.
Groet,

Michiel


ma jun 21, 2004 5:08 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Afspraak is dat er geen aanstootgevende zaken gebruikt mogen worden in Avatars. Een eenheidsteken met hakenkruis liefst met de hakenkruis afgedekt, SS runentekens graag niet gebruiken.

Als dergelijke afbeeldingen functioneel in een post voorkomen is het iets anders dan in een avatar.

Samnevattend, bij voorkeur geen hakenkruis of runentekens, eenheidssymbolen liefst zonder runen of hakenkruis.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma jun 21, 2004 7:34 pm
Profiel WWW
Bonjr
Bericht 
Bedankt voor je antwoord. Ik heb na een tijdje zoeken een geschikt iets gevonden, het is een teken wat gebruikt werd door de 2e SS Panzer divisie, bevat geen hakenkruis, geen runenteken, etc dus neem aan dat ik dit mag gebruiken. Zo niet hoor ik dit graag.


Michiel


ma jun 21, 2004 9:14 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Het is trouwens geen teken dat gebruikt werd door de 2e SS Pantser Divisie, maar een teken dat gebruikt werd door de 2e Pantser Divisie (Heer).


di jun 22, 2004 12:07 am
Profiel
Bonjr
Bericht 
Oope, vrij grove fout van mijn kant, inderdaad goed opgelet... is inderdaad van 2e Panzer divisie, vrij stomme fout van mij huhm ik ga nog wel even op zoek en uiteindelijk kom ik wel met een leuke avatar. Trouwens misschien eens leuk om een quiz of prijsvraag op te stellen met alleen herkenningstekens?


di jun 22, 2004 12:14 am
dvdhoven
Bericht 
Beetje OT, sorry.
Dit is verwarrend. Ik lees momenteel een serie boekjes over Market Garden en daar wordt dit teken aangegeven als zijnde van de 9e SS Hohenstaufen Panzer Division. Je weet wel, één van die divisies, die bij Arnhem het leven van de 1e Airborne Division zuur gemaakt hebben.
Werd dit teken soms door meer dan één Duits onderdeel gebruikt?

Of heeft Bonjr inmiddels van Avatar gewisseld en wordt daar de verwarring door veroorzaakt?


Laatst bijgewerkt door dvdhoven op di jun 22, 2004 8:52 am, in totaal 1 keer bewerkt.



di jun 22, 2004 8:35 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Net als Dick weet ik niet beter als dat dit het kenmerk was van de 9e SS Hohenstaufen Panzer Division.

Overigens Bonjr, met dit soort avatars is er uiteraard geen enkel probleem.
En die prijsvraag, ik weet zeker dat de quizmasters van STIWOT deze topic ook lezen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di jun 22, 2004 8:49 am
Profiel WWW
Bonjr
Bericht 
Inderdaad is dit het teken van de 9.SS-Panzer-Division "Hohenstaufen" . Deze was onder andere actief bij Market Garden ten westen van Arnhem en was succesvol in het terugdringen van de Polen en Britten naar Oosterbeek.. Ook is de 9e o.a. actief geweest in Normandië en de Ardennen.


di jun 22, 2004 11:06 am
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Bonjr schreef:
Trouwens misschien eens leuk om een quiz of prijsvraag op te stellen met alleen herkenningstekens?

Een quiz opstellen met alleen maar vragen over herkenningstekens is niet onze bedoeling. We willen juist een quiz met veel afwisselende onderwerpen zodat we zoveel mogelijk bezoekers aanspreken.

Aan quiz nummer 10 zijn Hans en ik momenteel bezig maar ook denken we al na over quiz nummer 11. In principe is het de bedoeling dat quiz nummer 11 zal bestaan uit enkele vragen aan de hand van foto's. Je kunt dan zeker een vraag verwachten waarin je een bepaald herkenningsteken moet koppelen aan een eenheid uit één van de legers.

In elk geval bedankt voor de tip, Bonjr. Verdere opmerkingen over de quiz kunnen geplaatst worden in het topic hierover in het subforum STIWOT projecten.


di jun 22, 2004 11:21 am
Profiel WWW
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Dit raakt wel erg offtopic, en aangezien Kevin je laatste vraag ook beantwoord heeft gaat deze opslot.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


di jun 22, 2004 3:15 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group