Het is nu do maart 28, 2024 10:01 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
STIWOT Meeting in het 'Museum Bevrijdende Vleugels' te Best. 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht STIWOT Meeting in het 'Museum Bevrijdende Vleugels' te Best.
Zaterdag 28 november 2009 is het weer zover: de STIWOT Meeting! Deze keer in het 'Museum Bevrijdende Vleugels' te Best.

11:30: Opening meeting door de voorzitter van STIWOT.

12:00: Lezing door Jan Verstraaten.
Jan Verstraten zal vertellen over de ervaringen van zijn vader Ton Verstraaten die als krijgsgevangene in kampen in Indië en Japan heeft vastgezeten. Tijdens zijn gevangenschap hield hij een gedetailleerd verslag bij. Dit verslag is door Jan Verstraaten en zijn broer Peter Verstraaten gebundeld in het boek: 'Ooggetuige! Krijgsgevangen in Indië en Japan (1942-1945)' en zal op de meeting verkrijgbaar zijn.

12:45: Een kleine pauze

13:15: Lezing door Overste Jaap Jansen.
Overste Jansen zal vertellen over operatie Amherst, de luchtlandingsactie van zo’n zevenhonderd Franse parachutisten. In die nacht van 7 op 8 april 1945 werden zij boven Drenthe afgeworpen, om achter de Duitse linies verwarring te stichten en zo de geallieerde opmars te vergemakkelijken. Overste Jaap Jansen vertaalde het boek van de Franse oud-officier en parachutist Roger Flamand, die in Drenthe meevocht, naar het Nederlands.

15:30: Afsluiting van de meeting, uitreiking van de prijzen.

Tijdens de meeting zullen er verschillende stands aanwezig zijn. Zo zijn er verschillende projecten van STIWOT vertegenwoordigd, zullen er verkopers van militaria en boeken aanwezig zijn en een aantal organisaties die zich bezig houden met de Tweede Wereldoorlog. Ook zal zal het museum Bevrijdende Vleugels tegen gereduceerd tarief te bezoeken zijn. De STIWOT meeting en de lezingen zijn geheel gratis!

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma okt 12, 2009 7:52 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Hierboven is het juiste programma voor de meeting te vinden.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


di okt 13, 2009 9:36 am
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Mooi, dan zal ik zorgen dat ik er op tijd ben ;).


di okt 13, 2009 8:52 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
:lol: Wel zo fijn als er wat duidelijkheid is..

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


di okt 13, 2009 8:53 pm
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
In de meest recente "Wereld in Oorlog" is onder het kopje "Agenda" de volgende tekst opgenomen:

Citaat:
Zondag 28 november, Stiwot meeting Best. De Stichting Informatie Wereldoorlog Twee (STIWOT) verstrekt informatie over WO2. Al vanaf het prille begin werkt STIWOT mee aan Wereld in Oorlog. Zaterdag 28 november 2009 vindt van 11.00 tot 16.00 uur de jaarlijkse STIWOT Meeting plaats in het vernieuwde Museum Bevrijdende Vleugels in Best.
De Stiwot Meeting groeide in de loop der jaren uit tot een volwaardig evenement met lezingen, prijsvragen en een informatiemarkt. Zij die eerder zo'n Meeting bezochten weten hoe informatief en gezellig het is met gelijkgestemden over een onderwerp te praten dat ons allen interesseert. Deelnemers aan de Meeting krijgen korting op het museumbezoek. Zie ook: www.stiwot.nl


do okt 15, 2009 10:20 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Kijk dat is al een mooie extra reclame.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr okt 16, 2009 1:51 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
wingco320

Geregistreerd:
do nov 04, 2004 3:11 am
Berichten: 1367
Woonplaats: Assen
Bericht 
Ik ben om 11:00 op NS station Best. Kan iemand mij daar ophalen?

_________________
Keitel: "Our troops are advancing steadily." Hitler: "Are you sure?" Keitel: Yes mein Führer, our troops in the west are advancing eastwards and those in the east to the west."


zo okt 18, 2009 2:24 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
AANVULLEND NIEUWS:

Tijdens de STIWOT meeting zullen er diverse stands worden ingericht en aktiviteiten worden georganiseerd. We zullen jullie hiervan in deze topic op de hoogte houden.

WW2Awards promotie en informatiestand.
De medewerkers van de website WW2Awards zullen met een stand een impressie verzorgen van de werkzaamheden voor de website en de wereld van Onderscheidingen en hun Ontvangers. Waar komt informatie vandaan? Welke bronnen zijn betrouwbaar? Waar moet je op letten bij het vergaren van informatie over ontvangen onderscheidingen? Wat zijn de valkuilen? Welke types van eenzelfde onderscheiding zijn er te onderscheiden? Wat betekend een opvolgende onderscheidingenreeks? Dit alles komt bij de WW2Awards stand aan de orde.
Tevens zal er expertise aanwezig zijn om met name Sovjet, Duitse, Amerikaanse en Britse onderscheidingen te beoordelen. Dus heeft u een onderscheiding waarvan u graag wenst dat iemand met verstand van zaken er eens naar kijkt, neem hem gerust mee. (Let wel Expertise geven betekend geen garantie op echtheid, maar geeft een waarschijnlijkheid aan dat het om een tijdgebonden of authentiek object handelt).

Oorlogsgravenstichting.
De oorlogsgravenstichting zal met behulp van een presentatiewand en stand haar werk onder de aandacht van de bezoekers brengen. Zie voor info over de OGS: www.ogs.nl

Poppy books.
Poppy Books zal met een verkoopstand aanwezig zijn. Dus zoekt u nog boeken, kom dan vooral naar de meeting.
Informatie: www.poppybooks.nl

Documentatiegroep 40-45
De Documentatiegroep 40-45 zal zich met een promotiestand presenteren.
Info: www.documentatiegroep40-45.nl

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di okt 20, 2009 2:45 pm
Profiel WWW
Joey
Bericht 
Post & Post aanwezig! :)


wo okt 21, 2009 4:45 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Leuk jongens! Ik denk dat we een interessant programma hebben. Wellicht is het goed dat mensen die graag willen komen even via de mail, PM of hier doorgeven dat er interesse is: dan weten we hoeveel stoelen we klaar moeten zetten! :mrgreen:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


wo okt 21, 2009 7:53 pm
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Er komt binnenkort een inschrijfformulier online ;).


do okt 22, 2009 8:13 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Ik was te vroeg.. :oops:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


vr okt 23, 2009 11:22 am
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
En dat kan vanaf nu dus hier:
- http://www.stiwot.nl/book.asp

We zien jullie inschrijving graag tegemoet!


wo okt 28, 2009 10:57 pm
Profiel
MdB
Bericht 
wingco320 schreef:
Ik ben om 11:00 op NS station Best. Kan iemand mij daar ophalen?


Misschien heb je al een liffie, zoniet laat maar even weten.


:wink:


wo okt 28, 2009 11:25 pm
Harro
Bericht 
Nope, ik ben er dit jaar niet bij. Maar mss will "wo2-freak" de meeting wel opluisteren met zijn aanwezigheid :mrgreen:


za okt 31, 2009 5:33 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group