Het is nu vr maart 29, 2024 12:54 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
[Aanvullingen] STIWOT Beursagenda 2004 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Alle beurzen, evenementen en herdenkingen mag je gewoon doorgeven via dit topic.

@Alex, bedankt voor de info !


ma aug 16, 2004 9:42 pm
Profiel
Antwerp X
Bericht 
zaterdag 4 september: 14u optocht Amerikaanse en Britse voertuigen uit WOII door de binnenstad (as Meir-suikerrui-Steenplein). Na de optocht tot 18u static show van deze voertuigen op het Steenplein
zondag 5 september: 14-18u static show van alweer dezelfde voertuigen, ook op het Steenplein. Ook om 14u een tentoonstelling van het Dagbladmuseum m.b.t WOII op de Groenplaats


ma aug 16, 2004 10:06 pm
OmErta
Bericht 
In denderleeuw is er ook een tentoonstelling rond de bevrijding van die stad/streek
hier volgt het artikel van op de site van denderleeuw

Citaat:
Tentoonstelling 60 jaar bevrijding
Datum: 11-11-2004


Van 11 november tot 16 november '04

Tentoonstelling 60 jaar bevrijding


De Commissie Patrimonium en PMCD ( Plastic Model Club Denderleeuw) organiseren in samenwerking met de heemkundige kring Iddergem, BAHA, de Aeroscouts, Geronimo en diverse anderen van 11 tot en met 16 november een groots opgezette tentoonstelling rond het thema ’60 jaar bevrijding’ in de zaal Breughel, Dorp te Denderleeuw.


De tentoonstelling is geopend van 11.00 tot 17.00 uur tijdens de weekdagen en van 10.00 tot 18.00 uur tijdens het weekend.

De tentoonstelling wordt opgebouwd met zelfgebouwde modellen en maquettes, met echte artefacten ( helmen, gasmaskers, foto’s, uniformen….), met voertuigen, met beeld- en klankmateriaal, met wargames, met documentatie allerhande …. en tracht een beeld te geven van wat zich tijdens de 2de Wereldoorlog in onze contreien heeft afgespeeld.

De tentoonstelling kadert in de herdenkingsplechtigheden rond de 60ste verjaardag van het einde van de 2de Wereldoorlog en wil de komende generaties bewustmaken van de gruwelen van oorlog en van de noodzakelijkheid om altijd en overal de democratische waarden te verdedigen.




Ik kwam bij mijn zoektocht naar nog meer eventmenten terecht op deze site waar een overzicht staat van alle festiviteiten/evenementen ivm 60 jaar bevrijding in de limburgse kempen. Je moet maar kijken wat je er mee kan doen, had geen zin om alles over te typen dus post ik maar de link :wink:
http://www.de-bevrijding.be/html/agenda.php

grtz alex


ma aug 16, 2004 10:08 pm
OmErta
Bericht 
Toch nog een evenement: op 11 september vind er in Aalter ook een herdenking plaats met tevens een tentoonstelling, een brochure/affiche heb ik nog niet direct gevonden dus weet er het fijne nog niet van, als ik meer weet laat ik het weten.

de rest zal voor morgen zijn, ga nu nog beetje lezen en dan slapen(offtopic!!!!)

grtz alex


ma aug 16, 2004 10:12 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
OmErta schreef:
Ik kwam bij mijn zoektocht naar nog meer eventmenten terecht op deze site waar een overzicht staat van alle festiviteiten/evenementen ivm 60 jaar bevrijding in de limburgse kempen. Je moet maar kijken wat je er mee kan doen, had geen zin om alles over te typen dus post ik maar de link :wink:
http://www.de-bevrijding.be/html/agenda.php


Een aantal interessante evenementen van deze lijst staan al vermeld. Indien er nog meer zeer interessante zaken tussen zitten hoor ik dit graag!


ma aug 16, 2004 10:25 pm
Profiel
Antwerp X
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Ik denk dat de echte wo2 fanaten op zich niet zo'n probleem hebben met bladeren.


Probeer je me iets duidelijk te maken?


di aug 17, 2004 3:27 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Nee hoor :oops:
Daarom zij ik ook "ik denk". Ik zou niet durven om jou niet tot de fanaten te rekenen. Maar zoals je weet, uitzonderingen bevestigen de regel :lol:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di aug 17, 2004 5:20 pm
Profiel WWW
Bart Geraerts
Bericht 
barry, mss wat laat, maar die opendeur dagen, van 10.00 tot 16.00 :)


di aug 17, 2004 11:56 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ronald Stassen schreef:
Zondag 12 september vinden er te Gronsveld festiviteiten plaats ter herdenking van de 60 jarige bevrijding van Rijckholt en Gronsveld.

Het programma ziet er alsvolgt uit:
12.00 - 14.00 uur, rondrit met WOII voertuigen.
14.00 uur, defile (rijksweg Rijckholt en Gronsveld)
14.30 - 20.00 uur show van voertuigen en materieel aan de Rijksweg.
16.00 - 20.00 uur optreden Big-Band en The look-a-like Andrew Sisters

Gronsveld ligt in Zuid-Limburg en wel tussen Maastricht en Eijsden.

Ronald Stassen schreef:
3 Mei:
Grote dodenherdenking op Canadese Erebegraafplaats in Groesbeek in kader 60 jarige herdenking (deze begraafplaats heeft 3.000 graven) in aanwezigheid van ± 2.000 veteranen (Nationaal Programma).
4 mei:
Dodenherdenkingen in vrijwel alle plaatsen in Nederland
in kader 60 jarige herdenkingen. De meest in het oog springende herdenkingen zijn:
19.30 uur: Nationale herdenking op De Dam in Amsterdam in aanwezigheid van Hare Majesteit de Koningin.
11.00 uur: Herdenking op de Canadese Erebegraafplaats in de heuvelrug tussen Holten en Nijverdal (met 1.400 graven) in aanwezigheid van veel veteranen.
5 mei:
Bevrijdingsfeesten in vele steden en dorpen in Nederland
in kader 60 jaar Vrijheid. Enkele vermeldenswaardige zijn:
10.00 uur: Bevrijdingsfeesten in de stad Groningen met bijeenkomst in het Bevrijdingspark.
14.00 uur: Grote parade van veteranen in Wageningen in aanwezigheid van Z.K.H. Prins Bernhard (Nationaal Programma).
7 mei:
Grootschalige bevrijdingsfeesten in Nijverdal in aanwezigheid van veel veteranen (Nationaal Programma).
8 mei: 14.00 uur: Grote Parade in Apeldoorn met grote groepen Veteranen. (Nationaal Programma)
29 mei:
± 11.00 uur: Grote herdenking op de Amerikaanse Erebegraafplaats in
Margraten (met 9.000 graven) in aanwezigheid van veel
Amerikaanse veteranen.
10 september:
Vredesloop in Sluis en Maldegem (Zeeuws Vlaanderen en Belgie)
en een korte herdenking in Sluis.
11 septeber:
11.00 uur: Grote herdenking op de Canadese Erebegraafplaats te Maldegem samen met de nederlandse comité's.
17/18 september:
Herdenking van de slag om Arnhem "Marget Garden" bij Arnhem.
met meerdere herdenkingen in de regio en paralandingen.
31 oktober:
Vredesmars in Zeeuws Vlaanderen met korte herdenkingen rond Eede
i.s.m. het regiocomité Thank you Canada Zeeland

Zijn toegevoegd aan de agenda. Thank you Ronald!


wo sep 08, 2004 4:28 pm
Profiel
Melchior
Bericht 
Keep them Rolling; internationale voertuigen en -onderdelenbeurs op 10 oktober in Maarsseveen.
(Er staan nog onbekende evenementen gepland.)

Leuk als je dat vermissende stuk voor je Willy's zoekt!
Maar er zijn volgens mij ook andere kraampjes met gewone oorlogspullen, niet in betrekking tot de voertuigen, als je in de buurt woont; altijd leuk om te zien!


di sep 28, 2004 9:26 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group