Het is nu do maart 28, 2024 5:25 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 373 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 25  Volgende
[INFO] Go2War2.nl Quiz 
Auteur Bericht
David
Bericht 
euh Hans... Ik kom uit het Nederlandse Akersloot, je verwar me met mijn Belgische tegenhanger denk :wink:


di nov 02, 2004 8:36 pm
Hans
Bericht 
euh..... ja...... euh........, mijn excuses David. Het wordt echt tijd voor vakantie denk ik :? (in de buurt van Ieper :mrgreen: )


di nov 02, 2004 8:52 pm
Davide
Bericht 
lol wordt ik al als een Nederlander beschouwd :D :D
Ok ik hoor het wel wanneer de winnaar bekend is 8) 8)
btw men echte naam is David maja David was hier al in gebruik dus heb ik er maar Davide van gemaakt :D


di nov 02, 2004 9:44 pm
Davide
Bericht 
Hehe ik heb al quiz 11 af het was wel een pittig quiz een paar moeilijke vragen vooral over die tussenstadions van de tunnel in de great escape :mrgreen:


do nov 04, 2004 8:33 pm
ErnstJan
Bericht 
een vraagje voor iedereen die mee doet: maak je de quiz in een keer en met de kennis in je hoofd of bekijk je de vragen en zoek je alles op? ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...


vr nov 05, 2004 11:57 am
Hans
Bericht 
Ernst-Jan,

Voordat ik medewerker werd van de 3-maandelijkse Stiwot-quiz, heb ik aan de vorige quizzen uiteraard ook meegedaan.

Persoonlijk nam ik altijd de tijd hiervoor. Juist door het zoeken naar informatie, komt je weer nieuwe informatie tegen waardoor je kennis over WO-2 'spelenderwijs' ook steeds groter wordt. Daarbij komt denk ik, dat sommige vragen wel opgezocht moeten worden, ervan uitgaande dat je natuurlijk gaat voor alle 25 antwoorden goed. :wink:


vr nov 05, 2004 1:35 pm
Davide
Bericht 
Ik sluit me aan bij Hans er zijn vragen die je zo weet (eigen mening) 8) en vragen zoals die eerste over de great escape wat je haast niet kan weten en je nog een half uur achter moet zoekn eer je het antwoord vindt.


vr nov 05, 2004 2:57 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Dat zoeken naar het juiste antwoord, maakt een quiz juist zo leuk. Je kan een aantal vragen zo beantwoorden, maar over het algemeen moet je echt gaan opzoeken. Dat is juis de uitdaging, vind ik!

Gerd


vr nov 05, 2004 5:52 pm
Profiel
ErnstJan
Bericht 
ok ik was namelijk benieuwd, ik heb de vorige quiz gedaan zonder opzoeken en het redelijk goed gedaan.helaas de laatste quiz vergeten :oops: maar zal dus zonder vroeging bij de volgende quiz dingen kunnen opzoeken :D


vr nov 05, 2004 6:22 pm
Davide
Bericht 
Iis de winnaar van quiz 10 nu al bekend :?:


za nov 06, 2004 9:23 pm
Hans
Bericht 
Davide, dit klinkt misschien als een excuus en/of kinderachtig, maar we moeten nog heel even iets checken. Echt, het duurt niet al te lang meer, beloofd !!!


za nov 06, 2004 9:35 pm
David
Bericht 
Ik doe altijd de quiz zonder opzoeken en dat gaat wel redelijk vind ik.
Goed, ik red nooit alle 25 vragen goed, maar ik vind het leuker om te weten hoeveel kennis ik in huis heb over WO2 dan alles opzoeken.


zo nov 07, 2004 12:01 am
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
David schreef:
Ik doe altijd de quiz zonder opzoeken en dat gaat wel redelijk vind ik.
Goed, ik red nooit alle 25 vragen goed, maar ik vind het leuker om te weten hoeveel kennis ik in huis heb over WO2 dan alles opzoeken.


Het voordeel van het opzoeken is dat je dan weer je kennis uitbreidt. Eerlijk gezegd kan ik de meeste vragen niet zomaar beantwoorden (zonder te gokken), omdat de vragen toch al vrij specifiek zijn. Ik haal er meer uit (kennis dan) als ik het opzoek, maar die keuze moet iedereen uiteraard voor zichzelf uitmaken.

Gerd


zo nov 07, 2004 11:05 am
Profiel
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Ik zou nooit alle 25 vragen uit mijn hoofd goed kunnen beantwoorden en zou er ook voor kiezen om de vragen met behulp van boeken en internet te beantwoorden. Als je een beetje handig bent met het zoeken en interpreteren van informatie dan maak je met de quiz veel kans om een leuke score te behalen.

Zonder boeken en internet te raadplegen is het natuurlijk wel leuk om te weten hoe je parate kennis is maar door de vele afwisselende onderwerpen lijkt het mij erg lastig om dan meer dan een goede score te behalen.

Maar of je nou antwoorden opzoekt of je parate kennis gebruikt, ik hoop dat de quiz bijdraagt aan het uitbreiden van de kennis over WOII.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


ma nov 08, 2004 5:18 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
En we hebben een winnaar. Marcel Wijnstok is uitgeloot uit alle deelnemers die alle vragen goed hadden en zal tijdens de aankomende meeting zijn prijs in ontvangst komen nemen.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


wo nov 10, 2004 10:44 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 373 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 25  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group