Het is nu do maart 28, 2024 3:41 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Go2War2.nl: verwachte en nieuwe artikelen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Tijdens het schrijven over Goebbels heb ik al heel wat info verzameld over Heinrich Himmler. Ik ben dan ook maar gestart met een artikel over deze nazi-leider.

Leve de vakantie: veel tijd om te lezen en te schrijven!! :)

Gerd


di nov 02, 2004 4:16 pm
Profiel
Frank
Bericht 
Mooi werk Gerd...

Ben erg benieuwd...
Goebbels is zeker een mooie aanwinst.

Ben beneiuwd naar Himmler...


di nov 02, 2004 5:40 pm
Desiree
Bericht 
@ Onyx, hier nog even een respond op je vorige post, ik ben door mijn oude e-mailtjes gegaan en heb wat gevonden wat je misschien interestant vind.
Dit e-mailtje is van 12 juli 2003, dus had er niet aan gedacht.

When my children were very young, television was new and my children watched a weekly program with me,"combat", a series about an American platoon fighting in Italy, featuring an actor 'Murrows'. At the end of each episode my kids would ask, "is that were you fought in the war Daddy?" I would always have to answer "No." I then realized there was very little written or known at that time about the paratroopers in WW2 and therefore no paratrooper movies. I decided to write about my experiences with my comrades, wrap the story in plastic and leave it in the attic for my children to read when they grew up.
At the suggestion of a cousin I contacted several publishers and later after obtainig an agent, my first book, "Currahee" was accepted and eventually sold and published in fourteen different countries in 1967. I was the first enlisted men to write and publish about the American Airborne. All others came after me. Also, my book Currahee is the only book on WW2 endorsed by Gen. Eisenhower and has a stament by that General

The Band of Brothers was written to represent all Airborne. Their actions portray all of us from training to the end of the war. It would be impossible to tell and show each of all the paratroopers of WW2 so Band of Brothers is symbolic. Many of the battles and incidents were of other men and companies, not E company, but shown in Band of Brothers to exemplify the paratroopers.Some of the incidents represented in Band of Brothers were from my writings as far back as 1967, Band of Brothers did not publish untill 1992.

Ik hoop dat dit je vragen een beetje beantwoord.


za nov 06, 2004 4:29 pm
Hans22
Bericht 
Desiree, je had het er niet bij vermeld, maar het e-mailtje van 12 juli 2003 was van de hand van Donald R.Burgett. A Company 506th PIR - 101st Airborne Division

Zijn boek "Currahee, a Screaming Eagle at Normandy", was ook het tweede boek dat ik na "Band of Brothers" leesde.

Het geeft een hele goede beschrijving van de voorbereiding van paratroopers in Camp Toccoa in Georgia, hun transfert per schip naar Engeland en de landingen en gevechten in Normandie.

MVG :lol:


za nov 06, 2004 5:40 pm
Desiree
Bericht 
Hans22 schreef:
Desiree, je had het er niet bij vermeld, maar het e-mailtje van 12 juli 2003 was van de hand van Donald R.Burgett. A Company 506th PIR - 101st Airborne Division
MVG :lol:


Oeps :oops: , maar inderdaad het e-mailtje was van Don Burgett.
Waarvan een biografie te lezen is op GW. (Even reclame maken)


za nov 06, 2004 5:59 pm
Onyx
Bericht 
Thx. En dat laatste (dat de mail van Burgett was) had ik al begrepen hoor :)

Wel interessante opmerking dat BoB dus niet alleen Easy-company is maar ook Burgett's belevenissen vertelt. En dat hij eerder was natuurlijk :)


za nov 06, 2004 6:20 pm
Desiree
Bericht 
Onyx schreef:
Wel interessante opmerking dat BoB dus niet alleen Easy-company is maar ook Burgett's belevenissen vertelt.


Als je de boeken erbij pakt, zitten er inderdaad een aantal dingen in die Don geschreven heeft.


za nov 06, 2004 6:22 pm
Hans
Bericht 
Binnenkort zullen drie nieuwe artikelen van mij geplaatst worden, te weten :

1. Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Bernhard.
Een zeer ruim verslag over de Prins, waarin ruim aandacht wordt geschonken aan zijn rol tijdens de 2e Wereldoorlog. Maar ook zijn jeugdjaren en de jaren en activiteiten ná de oorlog komen ruimschoots aan bod.

2. Bram (Bob) van de Stok.
Het spannende, maar tevens ook waargebeurde, verhaal van Nederlands meest onderscheiden militair tijdens WO-2. Samen met Erik Hazelhoff Roelfzema (Soldaat van Oranje) destijds gevlucht naar Engeland, daar RAF-piloot geworden, in 1942 neergehaald en gevangen genomen en vanuit Stalag Luft III weten te ontsnappen. Over deze ontsnapping is later de speelfilm 'the Great Escape' gemaakt. Kortom, een zeer indrukwekkend verhaal.

3. De Achttien Doden.
Een ruim verslag over de 15 Geuzen en 3 communisten die in 1941 op de Waalsdorpervlakte werden gefusilleerd. Lees hier meer over het werk van de Geuzen, het schijnproces en de laatste uren van de ter dood veroordeelden.


di nov 09, 2004 7:53 am
Hans
Bericht 
Ben bedankt, maar zoals een goed artikelschrijver betaamt :mrgreen: , heb ik dit gedicht ook al in mijn artkel verwerkt.


di nov 09, 2004 9:11 pm
Frank
Bericht 
Mijn 8.8 cm Flak en 8.8 cm Pak en Prinses Irene Brigade liggen even stil wegens andere zaken... maar ook dat zullen jullie wel kunnen waarderen :mrgreen:


di nov 09, 2004 11:59 pm
Hans
Bericht 
Ik wil u allen even laten weten dat, mede dankzij de vlotte en spontane medewerking van Kevin, mijn volgende artikelen online zijn gezet :

Prins Bernhard : http://www.go2war2.nl/artikel/1072
Bram van de Stok : http://www.go2war2.nl/artikel/1073/1
De Achttien Doden op de Waalsdorpervlakte : http://www.go2war2.nl/artikel/1074

Veel leesplezier !

Hans Molier


do nov 11, 2004 9:18 pm
Hans
Bericht 
Binnenkort te verwachten het heroïsche, maar tegelijkertijd ook treurige verhaal van de verzetsstrijdster Hannie Schaft, oftewel het Meisje met het Rode Haar.


zo nov 14, 2004 11:38 am
Hans
Bericht 
Mijn artikel over Hannie Scahft is zo goed als af. Wel ben ik nog op zoek naar een foto van haar graf op de begraafplaats van Bloemendaal. Wie woont daar in de buurt en zou genegen willen zijn om van haar graf een foto te maken die ik dan bij mijn artikel kan plaatsen ? Bij voorbaat al bedankt voor de spontane medewerking.

Hans Molier


do nov 18, 2004 8:35 am
Hans
Bericht 
Voor mijn artikel over 'Anjerdag' (29 juni 1940) ben ik nog op zoek naar passende foto's. Wie heeft hiervan mischien foto's in zijn of haar bezit die ik mag gebruiken ?

Of wie heeft er misschien een zelfgemaakte foto van het beeld van koningin Emma op het Emmaplein te Amsterdam, het standbeeld van Willem de Zwijger bij paleis Noordeinde in Den Haag of van het Onafhankelijkheidsmonument op het Plein 1813 te Den Haag ?

Alvast bedankt !

Hans Molier


za nov 20, 2004 8:20 pm
Hans
Bericht 
Mijn artikelen over de 'Anjerdag' en Hannie Schaft zullen binnen enkele dagen online gezet worden. Voor wat betreft het artikel over Hannie Schaft hebben we nu meer dan genoeg foto's, alleen voor het artikel over de 'Anjerdag' kunnen we nog wel wat gebruiken.

Dus, wie heeft er misschien een zelfgemaakte foto van het beeld van koningin Emma op het Emmaplein te Amsterdam, het standbeeld van Willem de Zwijger bij paleis Noordeinde in Den Haag of van het Onafhankelijkheidsmonument op het Plein 1813 te Den Haag ?


ma nov 22, 2004 8:53 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group