Het is nu do maart 28, 2024 10:50 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Go2War2.nl: verwachte en nieuwe artikelen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Ik heb een tijdje stilgegelegen (verhuis, werk, etc, etc), maar ik ben nu weer begonnen met het schrijven van een artikel. Om de traditie verder te zetten, blijf ik schrijven over België. Het zal dus een artikel worden over het bestuur in België (met aandacht voor de Militärverwaltung, de secretarissen-generaal,...)

Gerd


Laatst bijgewerkt door Gerd op do jun 24, 2004 7:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



za mei 22, 2004 11:03 am
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ha die Gerd, long time no see.
Welkom terug. We zullen smachtend op je volgende bijdrage wachten.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za mei 22, 2004 11:10 am
Profiel WWW
Tom
Bericht 
Ik ben bezig met het vervolg van mijn artikel over Operatie Barbarossa. Mijn artikel over de Slag om Smolensk 1941 is zo goed als voltooid. Ben informatie aan het ordenen over de Slag om Kiev 1941. Zodra deze beide artikelen klaar zijn kan ook de Slag om Moskou 1941-1942 online, dat al meer dan een jaar klaar is en wacht om online te gaan.


za mei 22, 2004 12:20 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Heel mooi Tom, zullen de bezoekers straks weer veel leesplezier gaan beleven.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za mei 22, 2004 12:30 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Intussen heb ik een artikel rond Eben-Emael geschreven en is ook mijn artikel over het militaire en politieke bestuur in België af. Nu ben ik volop bezig met het opzoeken van info rond de veldtocht van het Belgische leger in mei 1940 voor het grote artikel van Wilco rond Fall Gelb.

Als iemand nog interessante ideetjes heeft voor een artikel m.b.t. België in WOII, mag hij dat altijd laten weten.

Gerd


do jun 24, 2004 7:38 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het artikel rond het militaire en politieke bestuur (Leopold II als opperbevelhebber) is ondertussen geplaatst. Ook in het kader van bijartikelen voor Fall Gelb zal snel een artikel over Generalmajor Hans Oster on-line komen.

Hierna zal een OOB van het Franse Leger worden opgenomen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jun 25, 2004 12:30 pm
Profiel WWW
Bart Geraerts
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
(Leopold II als opperbevelhebber)


Leopold III neem ik aan?


vr jun 25, 2004 12:46 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Inderdaad, maar der is effe verwarring. Het artikel waarop Wilco doelt, handelt over Leopold III als bevelhebber van het Belgische leger en zijn moeilijke relatie met de Britten en vooral de Fransen. Dat staat al online

Het artikel over het politiek en militair bestuur in België is af, maar moet ik nog eens nalezen en dus ook nog doorsturen naar Wilco of Frank. Dus Wilco, dat komt er vandaag of morgen aan.

Gerd


vr jun 25, 2004 2:17 pm
Profiel
Frank
Bericht 
Ik heb in een moment van 'tijd over' een artikel geschreven over de Duitse Pak 35/36, zal binnenkort online verschijnen.


vr jun 25, 2004 3:11 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Tsja typen is nooit mijn sterkste kant, ik ben altijd blij met spellingscontrole en meelezers.

Hans Oster, de Duitse meesterspion staat ondertussen online.
Ook zal spoedig een OOB van de 6th Airborne Normandie worden geplaatst, samengesteld door Hans Molier.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo jun 27, 2004 11:43 am
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Ik ben momenteel aan het werken aan een artikel over het Dijleplan en het Dijle-Bredaplan. Dit zal normaal gezien een onderdeel worden van het overkoepelende artikel rond Fall Gelb. Verder ben ik ook al wat informatie aan het verzamelen over de bevrijding van België.

Gerd


do jul 15, 2004 7:15 pm
Profiel
Frank
Bericht 
Artikel Mulberry havens nadert zijn voltooiing


do jul 15, 2004 8:10 pm
Hans
Bericht 
We zijn trots op je Frank en zijn heel benieuwd, heb je nu niet een beetje eer van je werk ?

Overigens, ik ben tussendoor bezig met een artikel over 'Market Garden', en ik hoop dit vóór 1 augustus a.s. af te hebben. Hebben wij zelf foto's in ons bezit die wij hierbij kunnen plaatsen, of moet ik hiervoor nog ergens toestemming gaan vragen ?


do jul 15, 2004 8:30 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik zal langzaam aan eens rond gaan kijken wat ik heb. Wellicht kan je net als ik dat voor Fall Gelb heb gedaan, op het forum ook een oproep plaatsen voor Market Garden foto's.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do jul 15, 2004 8:41 pm
Profiel WWW
Hans
Bericht 
Is goed, zullen we maar eens gaan doen denk ik. Straks is het artikel over Market Garden eindelijk af, moeten we nog foto's erbij gaan zoeken :wink:


do jul 15, 2004 8:48 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group