Het is nu za apr 20, 2024 6:57 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Welke duitse div heeft er het ergst gehad aan het oostfront? 
Auteur Bericht
panzerschreck
Bericht Welke duitse div heeft er het ergst gehad aan het oostfront?
Het schijnt dat de grossdeutschland divisie het het zwaarst heeft gehad
aanhet oostfront.
Gezien deze div, de absolute voorkeur genoot qua (her) bewapening ,zelfs boven de waffen ss, en wehrmacht.

En Hitler stuurde zijn gd wachtbattaillon(om verwarring te voorkomen het gd wachtbattaillon bestond uit 2 delen het fuhrerbegleitungsbatt. moest hitler bewaken (lijfwachten) wolfsschanze, en je had het begleit.batt dat aan het oostfront vocht,d.w.z. hitler stuurde zij elite om tegen Stalins elite te vechten(josef stalin tankbrigade,als eerste uitgerust met de stalin 3 tank)
Je had natuurlijk ook nog de fusiliers van de gd, en de overige infanterie
regimenten.
En het bekende panzerregiment van graaf Strachwitz.
Mijn vermoeden is dat zij het het zwaarst hadden aan het o-front
gezien de extreem hoge uitvallen bij de divisie,
en volgens mij heeft de ss totenkopf het als tweede het zwaartse gehad...

COURTESY OF PANZERSCHRECK


wo jun 08, 2005 7:05 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Definieer het zwaarst? Vele andere divisies werden vernietigd, dat lijkt mij zwaarder...

panzerschreck schreef:
Gezien deze div, de absolute voorkeur genoot qua (her) bewapening ,zelfs boven de waffen ss, en wehrmacht.

Panzergrenadier-Division Groβdeutschland was een divisie van de Wehrmacht.


wo jun 08, 2005 7:26 pm
Profiel
Sbf.Koch
Bericht 
Ironclad schreef:
Definieer het zwaarst? Vele andere divisies werden vernietigd, dat lijkt mij zwaarder...

panzerschreck schreef:
Gezien deze div, de absolute voorkeur genoot qua (her) bewapening ,zelfs boven de waffen ss, en wehrmacht.

Panzergrenadier-Division Groβdeutschland was een divisie van de Waffen SS.


Fout. 'Groβdeutschland' was een Panzer Grenadier-divisie en later Panzer-divisie van de Heer, niet van de Waffen-SS.

**EDIT** waarom edit je je postt nu, Ironclad?


wo jun 08, 2005 7:33 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Sbf.Koch schreef:
Ironclad schreef:
Definieer het zwaarst? Vele andere divisies werden vernietigd, dat lijkt mij zwaarder...

panzerschreck schreef:
Gezien deze div, de absolute voorkeur genoot qua (her) bewapening ,zelfs boven de waffen ss, en wehrmacht.

Panzergrenadier-Division Groβdeutschland was een divisie van de Wehrmacht.


Fout. 'Groβdeutschland' was een Panzer Grenadier-divisie en later Panzer-divisie van de Heer.

Jij zit fout. Het Heer is de landmacht, een onderdeel van de Wehrmacht, de krijgsmacht.


wo jun 08, 2005 7:35 pm
Profiel
Sbf.Koch
Bericht 
Ironclad schreef:
Sbf.Koch schreef:
Ironclad schreef:
Definieer het zwaarst? Vele andere divisies werden vernietigd, dat lijkt mij zwaarder...

panzerschreck schreef:
Gezien deze div, de absolute voorkeur genoot qua (her) bewapening ,zelfs boven de waffen ss, en wehrmacht.

Panzergrenadier-Division Groβdeutschland was een divisie van de Wehrmacht.


Fout. 'Groβdeutschland' was een Panzer Grenadier-divisie en later Panzer-divisie van de Heer.

Jij zit fout. Het Heer is de landmacht, een onderdeel van de Wehrmacht, de krijgsmacht.


*zucht*

Ga je mij vertellen dat GrossDeutschland dan van de Luftwaffe of de Kriegsmarine was? :roll:

**EDIT**
Ho eens even, je zei eerst dat Gross-Deutschland een W-SS divisie was, nu snap ik het niet meer?


wo jun 08, 2005 7:37 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Waarom reageer je zo onvriendelijk? Weet je het verschil wel tussen Waffen-SS, Wehrmacht en Heer?


wo jun 08, 2005 7:39 pm
Profiel
Sbf.Koch
Bericht 
Nee ik ben niet onvriendelijk maar jij zei eerst dat GrossDeutschland van de Waffen-SS was, dáár reageerde ik op met 'fout...' en na je edit is het één grote warboel...

En ja, ik weet het verschil wel tussen Waffen-SS, Wehrmacht en Heer


wo jun 08, 2005 7:41 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Na mijn edit wordt het een warboel? :lol: :lol: Zullen we weer on-topic gaan, Koch? Heb je nog iets inhoudelijks te melden?


wo jun 08, 2005 7:44 pm
Profiel
Sbf.Koch
Bericht 
Wie is hier nu onvriendelijk?
"Heb je nog iets inhoudelijks te melden?" ?? :roll:

En ja, na jouw edit, omdat je eerst zei dat GrossDeutschland van de W-SS was, hier reageerde ik op en sindsdien praten we langs elkaar heen.
Dit vind ik zinnige informatie.


wo jun 08, 2005 7:46 pm
Sbf.Koch
Bericht 
Nog iets inhoudelijks:
http://axishistory.com/index.php?id=1064

Voor iedereen die denkt dat GD een W-SS divisie is (en daar bedoel ik jou niet mee, Ironclad :) )


wo jun 08, 2005 7:50 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Sbf.Koch schreef:
... is het één grote warboel...


Het is idd een warboel geworden. Kan er iemand voor leken (zoals ik) eens herhalen, zonber edits, hoe het nu echt in elkaar zat?

Dank u

Gerd


wo jun 08, 2005 7:55 pm
Profiel
Sbf.Koch
Bericht 
GrossDeutschland was een Heer-Divisie en genoot grote bekendheid, respect en kon altijd rekenen op voldoende versterkingen.


wo jun 08, 2005 7:57 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
... en het Heer, de Luftwaffe en de Kriegsmarine vormen samen de Wehrmacht, een foutje in de eerste post. En ik begrijp de eerste post nog niet echt.


wo jun 08, 2005 8:03 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ik denk dat [USER]panzerschreck zich afvraagt of 'Groβdeutschland' de divisie is die het zwaarst geleden heeft aan het Oostfront wanneer we kijken naar de uitval per divisie.

Laten we daar maar op verder borduren...


wo jun 08, 2005 8:29 pm
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Ik denk dat de vele divisies die vernietigd zijn meer verliezen in manschappen en materieel hadden.


wo jun 08, 2005 8:38 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group