Het is nu vr maart 29, 2024 1:12 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Musical "Soldaat van Oranje" 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht Musical "Soldaat van Oranje"
Afgelopen vrijdag ben ik naar de musical "Soldaat van Oranje" geweest.
Vooraf al veel over gehoord dat het bijzonder zou zijn, maar ondanks de hoge verwachtigen, heeft het toch onze (ook mijn vrouw) verwachting overtroffen....
Mooi decor en mooie scenes. Alles vrij duidelijk verteld tot in de details waar nodig, zodat het voor de leek, ook een begrijpend verhaal is zonder vragen of onduidelijkheden. En de slotscene met de Dakota was ook super gaaf!

Ik weet dat een aantal forumleden niet zo'n voorstander is van de musical "Soldaat van Oranje" maar ik overweeg zelf om over een paar maanden nog een keer te gaan...
De smak geld (70 euro voor 1e rang kaartje) doet mij alleen twijfelen helaas....
Zelf adviseer ik om, ondanks de hoge prijs, vooraan te gaan zitten. De beleving is vanaf de eerste rijen wel super.
De musical duurt zonder pauze totaal 3 uur. Dus je bent wel de hele avond zoet...

Ik zag alleen iets waarvan ik twijfelde of dit wel klopt? een NSB figuur had een IJzeren kruis of Ridderkruis op zijn uniform. Helaas heb ik geen verstand van onderscheidingen, maar mijn gevoel vond het niet kloppen? Ik dacht dat dit soort onderscheidingen alleen uitgereikt werden aan Duitse Militairen. Of in elk geval Militairen in Duitse dienst die een heldendaad verricht hadden aan het front? Is het mogelijk dat een NSB figuur ook een dergelijke onderscheiding kon krijgen? Deze NSB-er werkte voor de Duitsers in Nederland. Zijn rol was het oprollen van het verzet....


ma apr 18, 2011 12:45 pm
pedor
Bericht 
Gisteravond bij de musical geweest en ondanks dat ik geen musical liefhebber ben, was het toch zeer de moeite waard.
Het draaiende decor en de grote projectieschermen laat je in het verhaal meeslepen. Het verhaal gaat af en toe is anders als het boek en de film, maar het is ook voor een leek zeer goed te volgen.
Ik zat derde rang ( €35) en dat was zeer goed te zien en ik had een mooi overzicht over het hele podium. Eerste of tweede rang is wat mij betreft niet noodzakelijk, tenzij je de acteurs van dichtbij wilt zien.
Er was bij mij wel een pauze van 30 min en van andere hoorde ik dat er in principe altijd een pauze is.
Kortom ook voor de niet musical liefhebbers is het goed te doen, vanwege het verhaal en de hele opzet.
Tip: bij boeken via internet kan je gelijk een parkeerkaart kopen, scheelt €3,- .


vr jun 24, 2011 8:26 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group