Het is nu do maart 28, 2024 11:42 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski 
Auteur Bericht
lesleydewelf
Bericht CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski
Hoi,

Ik zoek informatie over 2 gesneuvelde Amerikaanse Soldaten. Begin dit jaar hebben mijn vriend en ik hun graf geadopteerd in Henri-Chapelle en nu zouden we graag wat meer info over hun willen.

Corporal Joseph A. Brozowski
ID 33460580
U.S Army 285 Field Artillery Observation Battalion entered the service from NY
Died Sunday, December 17, 1944 at the Masacre of Malmedy Belgium
Buried at Henri-Chapelle Belgium

en zijn broer

Private Edward S. Brozowski
ID 33606723
U.S.Army 112th Infantry Regiment, 28th Infantry Division entered the service from Pennsylvania
Died Wednesday, December 20, 1944 (place unknown for me)
Buried at Henri-Chapelle Belgium


do sep 01, 2011 9:01 am
-Spitfire-
Bericht Re: CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski
Wat informatie over Joseph A. Brozowski is hier (klik) te vinden.

Zijn broer Edward zat in E Company van het 112th Regiment en kwam uit Luzerne, PA.


do sep 01, 2011 1:08 pm
Jochen S.
Bericht Re: CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski
Ja. Warren Schmitt leeft nog. Ik heb hem afgelopen Mei in de Ardennen mogen ontmoeten en een hele dag met hem doorgebracht. Ik zal hem vragen of hij zich iets van Brozowski kan herinneren. Kan wel even duren. Ik heb een kopie van de complete autopsie rapporten en kan je misschien wel verder helpen met hetgeen hierin over Brozowski geschreven wordt. Daarnaast kan ik ook bij Georg Fox informeren of hij zich iets kan herinneren. Helaas is afgelopen Juli Tom Bacon overleden dus er zijn nu nog maar een handvol van de overlevenden onder ons.


do sep 01, 2011 4:31 pm
lesleydewelf
Bericht Re: CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski
Dat zou supertof zijn!!!

Hebben 2 dagen geleden een dvd uit USA gekregen waar je de info kan opvragen maar het zijn gewoon de verslagen wat hij bij zich had en dat deze spullen naar zijn vader Stanley Brozowski gezonden werden.

Niets van persoonlijke zaken, verjaardag, eventuele foto of dergelijke

Greetz Less.


do sep 01, 2011 8:49 pm
lesleydewelf
Bericht Re: CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski
-Spitfire- schreef:
Wat informatie over Joseph A. Brozowski is hier (klik) te vinden.

Zijn broer Edward zat in E Company van het 112th Regiment en kwam uit Luzerne, PA.



Thx, nu weet ik al zn geboortejaar.
Zijn onlangs in Malmedy geweest en had gehoopt daar wat info te knn vinden over de gesneuvelden maar helaas....

Greetz Less.


do sep 01, 2011 8:52 pm
Jochen S.
Bericht Re: CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski
Less,

Op 14, 15 en 16 Januari 1945 voert Maj. Giacento C. Morrone, Medical Corps, 44th Evacuation Hospital, autopsie uit op meerdere slachtoffers van 'the Malmedy Massacre', waaronder Joseph A. Brozowski:

Identified as: Joseph A. Brozowski - Tag.No.49

Personal effects found: Dairy(1943), pocket comb, two fountain pens, Bible, Soldiers and Sailers Manual, cigarette lighter, leather case, black leather wallet, pass, receipt made out to his name for miscellaneous collections, PX ration cars, metal cigaratte case, photographs, serveral letters and a rosary. Also a collection of coins.

Description and condition of outer clothing before disrobed: Not taken on this body.

Medical diagnosis: Shot in the face. Nostrills and mouth filled with blood clots. gun shot wound in left leg, penetrating wound. Perforating wound of right arm about four inches above the elbow joint with compund comminuted fracture of the humerus.

I hoop dat je hier iets aan hebt. Misschien is het ook een optie om Caroline Oliver van Henri-chapelle aan te schrijven. Ik weet dat ze daar proberen een afb. van elke soldaat begraven op HC te verzamelen - misschien hebben ze al een van Brozowski.

---


do sep 01, 2011 9:40 pm
lesleydewelf
Bericht Re: CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski
Haj toch, shot in the face....
Dit wist ik dus niet, zal ook wel normaal zijn dat dit niet tss de correspondentie zit naar zn vader.

We waren in Henri-Chapelle geweest en der zat alleen een man toen, een Engelstalige, hij had toen gezegd dat we naar Amerika moesten schrijven, wat we dan ook gedaan hebben in maart.
Maar daar komt dus alleen hetgeen ik al zei uit, wat hij bijhad toen hij vermoord werd en waar hij begraven lag ed

Dank je al tot nu toe!
Greetz Less.


vr sep 02, 2011 8:12 am
lesleydewelf
Bericht Re: CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski
even een update over Caroline,
Zijn vandaag in Henri-Chapelle en Margraten geweest.
Caroline zelf was er niet, wel Bobby O. Bell en deze wist ons te zeggen dat het dossier leeg was.
Heeft zelfs een kopie vd documenten gevraagd die we via USA zelf verkregen hebben.
Dus helaas geen info van hun uit :-(


za nov 05, 2011 7:59 pm
Pieter F
Bericht Re: CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski
Hoe staat het ondertussen met de zoektocht Lesley?


di apr 24, 2012 8:23 am
lesleydewelf
Bericht Re: CPL Joseph A Brozowski & PVT Edward S Brozowski
Hoi Pieter,

Nog steeds moeilijk,
Heb al verschillende mails gestuurd naar de hometown van beiden, maar geen reactie...
Had ook het adres bekomen vd zus die nog in leven zou zijn via de census maar ook van haar nooit iets terug gehoord.
Als ik op de census afga en de namen vergelijk op facebook kan ik wel 1 persoon terugvinden die van Joseph Brozowski van Allentown. Hij staat in de census vermeld als zoon van Eugene, 3de lijns familie dacht ik van Joseph A. en Edward S. Brozowski.

Ik blijf zoeken maar het is moeilijk!


zo feb 24, 2013 10:09 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group