Het is nu di maart 19, 2024 5:26 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Stiwot Battlefield Tour Eben-Emael: extra info/foto's 
Auteur Bericht
Bart Geraerts
Bericht Stiwot Battlefield Tour Eben-Emael: extra info/foto's
Ik ben alvast terug thuis, heb me vandaag goed geamuzeerd met de mensen van STIWOT! Zoals ik tijdens de rondleiding al beloofd heb, zou ik wat meer informatie en foto's hier plaatsen, dus doe ik dat ook hé ;)

Eerst de 3D opengewerkte versie van een observatieklok (zoals bijvoorbeeld bij Blok IV, daar waar de jongst gesneuvelde viel):

Afbeelding
Afbeelding

---

Een gedeelte van het propagandafilmpje waarbij je oa Blok II de lucht in ziet vliegen (dat was de laatste bunker die we langs buiten zijn tegengekomen, aan de watergracht ;) ):
http://www.youtube.com/watch?v=ABCnr8_Ep4w

Hoogtepunten:
* Op 2' 16" zie je Duitse pioniers die het kanaal oversteken "onder Belgisch vuur"
* Op 2' 45" begint "de aanval" op Blok II (voor de Duitsers was dit Werk 4)
* Op 3' 30" vindt de propaganda overgave plaats van het fort.

Nogmaals, die is allemaal propaganda :!:

---

Ik zal straks of morgen het filmpje posten van de 75mm hefkoepel in beweging :)

Bedankt allemaal voor de fijne dag! :!: :D


za apr 21, 2007 7:33 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht Re: Stiwot Battlefield Tour Eben-Emael: extra info/foto's
Bart Geraerts schreef:

Bedankt allemaal voor de fijne dag! :!: :D


Daarvoor heb je voor een groot deel zelf gezorgd, Bart. Ik denk dat wij jou veeleer moeten bedanken. Iig, ook een dikke proficiat aan de organisatoren: alles was mooi geregeld. Op naar de volgende battlefield tour, wat mij betreft...


za apr 21, 2007 8:01 pm
Profiel
Bart Geraerts
Bericht 
Ohja, Gerd, je hebt een mailtje ;)


za apr 21, 2007 8:21 pm
Richard1976
Bericht 
Was een zeer interessante dag vandaag. Met dank aan de organisatie en de beide gidsen.

@Bart, is inderdaad dat filmpje wat ik voor me had. Leuk om te weten waar dit opgenomen is.

Gr,

Richard


za apr 21, 2007 8:29 pm
-Spitfire-
Bericht 
Was zeker interessant! :D Bedankt voor de rondleiding Bart!

Hier wat foto's die ik heb gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


za apr 21, 2007 10:06 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Visé is een bijzonder mooi streek. Ben er ooit gaan fietsen enekele jaren geleden. Heb toen natuurlijk ook het fort van Eben-Emael bezocht.


za apr 21, 2007 10:11 pm
Dennis N
Bericht 
Bart, op welk punt van het 3D-plaatje werden dan die stalen balken gevonden? Dus degene waar deze jonge soldaat waarschijnlijk mee bezig was te plaatsen.

Het was trouwens een geweldige dag! Prachtig weer, geweldige gidsen, interessante locaties, top! Op naar de volgende Tour!

Trouwens, iemand bekend met het verschijnsel van lichtbollen (de zgn. lightorbs) op foto's?
Kijk eens aan wat ik op een foto van het trappenhuis tegenkwam:
Afbeelding

Ik zag het ter plaatse al en heb dus nog een foto gemaakt, ook daarop weer hetzelfde verschijnsel maar dan op andere plaatsen en andere groottes.
Werden wij vergezeld tijdens onze tour door......
:P


zo apr 22, 2007 8:46 am
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
...stofdeeltjes.

Die stofdeeltjes in de lucht weerkaatsen jou flits. Dat komt meestal voor bij camera's waar de flitser (te) dicht op de lens zit.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo apr 22, 2007 10:50 am
Profiel WWW
Bart Geraerts
Bericht 
Stof- en of vochtdeeltjes :) dat zijn die "orbs" ;)
De stalenbalk versperring bevindt zich in het toegangsgangetje naar de observatieklok zelf (niet zichtbaar op de 3D afbeelding). Als ik de tijd vind zal ik in 3D wel even de volledige toegang naar zo'n klok tekenen :)

ps: vandaag weer een heel fijne dag gehad, stuk voor stuk zeer fijne mensen! Super om eens heel wat gezichten achter de namen te zien! :D


zo apr 22, 2007 7:35 pm
marcel
Bericht 
Ook ik ben weer thuis was een hele leuke dag en Bart je was geweldig ,mooie foto's trouwens Spifire.


zo apr 22, 2007 8:53 pm
John S.
Bericht 
Ja, het was weer mooi !!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zo apr 22, 2007 9:18 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Ik heb het ontzettend naar m'n zin gehad! Leuke/mooie dag, goeie gidsen en natuurlijk uitstekend georganiseerd! More!! :D

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


zo apr 22, 2007 9:42 pm
Profiel WWW
Rudi
Bericht 
Het was een geweldige dag, met een paar geweldige gidsen. Nooit geweten dat er zo'n interessant complex zo dicht bij huis was. Op naar de volgende.


zo apr 22, 2007 10:02 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Zo, dankzij jullie foto's ziet dat trappenhuis er wel heel imposant uit :shock:.



Bedankt allemaal voor de twee mooie dagen die wij met twee zeer prettige en gezellige groepen mochten beleven. Ook veel dank aan Frenk en Bart die ons beiden op een zeer deskundige maar zeker ook zeer prettige manier kennis hebben laten maken met twee historische plaatsen die ons nog altijd herinneren aan de Tweede Wereldoorlog.

Wanneer je twee geweldige groepen en twee geweldige gidsen hebt is het ook voor de organisatie genieten. Indien er nog meer mensen zijn die foto's gemaakt hebben: graag een selectie plaatsen of linken! Blijft mooi om te zien. Thanx!


zo apr 22, 2007 10:12 pm
Profiel
Mel
Bericht 
’t Was de eerste keer dat ik mee ging met de Battlefield Tour… Ik heb genoten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Bedankt allemaal voor deze geweldige ervaring!

Melanie (en Henk)


zo apr 22, 2007 10:55 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group