Het is nu do maart 28, 2024 9:25 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Gentzel Richard H 
Auteur Bericht
Dennis
Bericht Gentzel Richard H
Vandaag het certificaat binnen gekregen van soldaat, het gaat om:
Gentzel Richard H
Rang: PVT
Registratienummer: 13066977
Eenheid: 504 PRCHT INF 82 ABN DIV {F fompany} Zet ik tussen haakjes omdat ik dit heb gevonden op internet, maar dit werd maar op 1 site vermeld.
Datum van sneuvelen: 6 oktober 1944
Staat: Pennsylvania

Hij zou zijn geboren in Illinois, is de dienst in gegeaan op 2-3-1942 Harrisburg,Pennsylvania
Award: Bronze star { op andere site word ook een Purple heart toe geschreven}
http://aad.archives.gov/aad/record-deta ... rid=721405
http://www.wwiimemorial.com/registry/mi ... eID=672013
http://www.wwiimemorial.com/registry/wa ... 3&tcount=5
Deze hebben we zelf of met een beetje hulp al gevonden,
Mocht iemand mij kunnen helpen met het vinden van meer info, hoor ik het natuurlijk graag.

Dennis


zo sep 28, 2008 8:17 am
Pieter F
Bericht Re: Gentzel Richard H
Dennis schreef:
op andere site word ook een Purple heart toe geschreven

Vanaf de inmeninging in de Eerste Wereldoorlog (6 april 1917) ontvangt iedereen die gewond raakt of sneuvelt in dienst van het Amerikaanse leger een Purple Heart.


zo sep 28, 2008 1:30 pm
-Spitfire-
Bericht Re: Gentzel Richard H
Pieter F schreef:
Dennis schreef:
op andere site word ook een Purple heart toe geschreven

Vanaf de inmeninging in de Eerste Wereldoorlog (6 april 1917) ontvangt iedereen die gewond raakt of sneuvelt in dienst van het Amerikaanse leger een Purple Heart.


Niet helemaal correct Pieter. Bij dood/verwonding door een ongeluk of door eigen vuur bijvoorbeeld werd geen Purple Heart uitgereikt aan de soldaat.


zo sep 28, 2008 3:30 pm
Pieter F
Bericht 
O kijk, dat wist ik dan weer niet.


zo sep 28, 2008 3:45 pm
Dennis
Bericht 
Hier info die we gevonden hebben:

Richard was een schoenmaker!!
En helaas maar 21 jaar geworden.. Moet je nagaan!! (de gedachte, aan zulke jonge mannen)

Hier meer info!!
http://aad.archives.gov/aad/record-deta ... rid=721405

Onderscheiden met een Bronze Star en een Purple Heart!

Heb nu iemand gevonden die normaal foto's maakt voor mensen van graven. Als er iemand te ver weg woont doet zij voor hen foto's maken, mooi gebaar lijkt mij.
Ik heb haar dus gemaild op goed geluk, het hele verhaal verteld en dat vond ze erg mooi.
Ze is er meteen mee aan de slag gegaan en waarschijnlijk heeft ze bij haar in het dorp familie gevonden van Richard Gentzel en op nog 2 plaatsen en die gaat ze namens ons een brief schrijven of telefonisch contact mee opnemen.
Zodra ze resultaat heeft laat ze het direct weten, ik houd jullie op de hoogte.

Tevens hebben we deze week een mail mogen ontvangen van een kapitein die ook bij de 82 abn div heeft gezeten, onze mail was via via bij hem terecht gekomen en ook hij gaat voor ons aan de slag.
Het was een hele mooie mail en ben er best trots op zo'n mail te mogen ontvangen.
ook hij laat het ons weten als hij iets hoort, natuurlijk houden we jullie ook op de hoogte.

Om jullie op de hoogte houden, het volgende:
De afgelopen week hebben we via e-mail contact gehad met een verre neef van RICHARD GENTZEL.
Hij vond het een prachtig verhaal, dit omdat hij niet er niet echt iets van af wist.
We hebben hem onze info verstrekt en een foto gestuurd van de naam op de wall of missing.
We kregen vrij direct weer een mail van hem terug dat hij de info geweldig vond en hij zou zelf ook de lokale bibliotheken langs gaan on te kijken of er iets bekend is.
Geloof wel dat we iemand een plezier ermee hebben gedaan, want hij was erg blij ermee en bedankte ons en hij zou snel van zich laten horen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Dennis


zo okt 12, 2008 12:40 pm
Jappieyo
Bericht 
Hey Dennis,

Zie dat je lekker druk bent met je adoptie soldaat....ben blij dat we je zo op weg hebben kunnen helpen. Hoe gaat het met de zoektocht van je vader? is die al wat verder?

Groeten

Jasper


ma okt 20, 2008 12:33 pm
Dennis
Bericht 
Een tijd niets van me laten horen hier maar even updaten.
Na een flinke zoektocht uiteindelijk familie gevonden en hele mooie foto's van gekregen.
Ook hebben we nu een heel mooi en leuk contact met hen.
Maar zij stelde ons een vraag en daar hebben we toch wel een beetje hulp bij nodig.
Richard is gestorven op 6 oktober 1944 in de omgeving van Grave, dat was dus na Market Garden. Nu is de vraag van de familie of wij kunnen achterhalen wat er met hem gebeurd is.
Eenheid waar hij bij zat is: 504 PRCHT INF 82 ABN DIV F-co 2nd bat
Hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen en de familie kunnen verblijden. iedere info is welkom.

Dennis en Gerda


zo nov 30, 2008 11:02 pm
Dennis
Bericht 
Inmiddels zijn we al een hele tijd verder en wou jullie toch nog eens laten weten hoe ver we zijn.
We hebben als gezin nu een aantal Amerikaanse soldaten geadopteerd, die zowel op Margraten, Henri-Chapelle en Ardennes begraven liggen.
Na enkele flinke speurtochten zijn we erin geslaagd om van bijna iedere soldaat de familie te vinden en met hun medewerking een tribute gemaakt.
Gaarne zou ik jullie uitnodigen om de volgende site eens te bezoeken:
www.theyfoughtforfreedom.nl
Zodat zij NOOIT vergeten worden!

Dennis


za jan 09, 2010 10:09 am
muncio
Bericht 
Hoi Dennis en Gerda mooi gemaakt ik ben onder de indruk.


za jan 09, 2010 1:46 pm
pedor
Bericht 
Hallo Dennis, erg mooi wat jullie doen en een mooie site.
Ik denk dat ik dit jaar ook ga proberen om een memorial te bezoeken.


za jan 09, 2010 2:02 pm
muncio
Bericht 
Dat wil ik ook al jaren maar heb vaak andere verplichtingen waar ik niet onder uit kan maar as ik de mogelijkheid heb dan ben ik er ook een keer bij.


zo jan 10, 2010 1:09 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group