Het is nu do maart 28, 2024 12:27 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
[Adoptiegraf] Robert L. L. Hull 
Auteur Bericht
Pieter F
Bericht [Adoptiegraf] Robert L. L. Hull
Gisteren ben ik voor het eerst sinds ik anderhalve maand geleden mijn certificaat heb ontvangen in de gelegenheid geweest mijn adoptiegraf te bezoeken.

Robert L. L. Hull
First Lieutenant, U.S. Army Air Forces
Service # O-675224
579th Bomber Squadron, 392nd Bomber Group, Heavy
Entered the Service from: California
Died: 4-Jan-44
Buried at: Plot M Row 20 Grave 10
Netherlands American Cemetery Margraten, Netherlands
Awards: Air Medal, Purple Heart

Afbeelding

Afbeelding


za mei 03, 2008 10:21 am
Pieter F
Bericht 
Memorial Day 2008:
Afbeelding
Afbeelding


za sep 06, 2008 5:15 pm
Pieter F
Bericht 
De broer van Robert Hull, John William ligt eveneens begraven op de American Cemetery in Margraten.

Afbeelding
Afbeelding

John was 1st Lieutenant in het 427th Bomb Squadron, 303rd Bomb Group, 8th USAAF. Hij was een van de tien bemanningsleden van de Mr. Five by Five, waarvan Captain Addell Cote de piloot was. Op 26 november 1943 crashte de B-17. De bommenwerpers waren op weg naar Bremen toen de Mr. Five by Five uit de formatie raakte. Even leek het erop dat Captain Cote de machine alsnog onder controle kreeg. Dit lukte niet en het vliegtuig crashte bij Den Helder. De gehele bemanning kwam om. Het lichaam van John Hull spoelde op 13 februari 1944 aan op Terschelling.

Crewfoto van 18 juli 1943. John Hull is degene op de tweede rij geheel rechts.
Afbeelding
Afbeelding


za sep 06, 2008 5:29 pm
ron_R
Bericht 
John Hull was de Bombadier van het vliegtuig
verliet de formatie onder controle op ongeveer 10000 ft en werd voor het laatst gezien om 12.30 ten zuiden of Harlingen

om 12.45 een SOS werd ontvangen op molesworth en toen bevond het vliegtuig zich ongeveer 6 miles van Texel
Robert Hull spoelde aan op terschelling op 13 feb 1944

de rest staan on de WOM


zo sep 07, 2008 7:16 pm
Pieter F
Bericht 
Dankjewel voor de informatie Ron. Vorige week heeft de persoon die ik had gevraagd om mij te helpen mijn zoektocht een boost te geven een broer van Robert en John gevonden. Afgelopen weekend heb ik gelijk een brief voor hem opgesteld. Ik ben benieuwd wat hij mij wil en kan vertellen over zijn broer(s).


ma sep 08, 2008 8:48 am
Pieter F
Bericht 
Ik zie trouwens dat ik hier nog nooit wat heb gepost over de laatste missie van Robert Hull. Bij deze dan maar:

Lieutenant Hull was piloot van een B-24 bommenwerper in het het 579th Bombardment Squadron van de 392th Bombardment Group, onderdeel van de 8th Air Force. Zij hadden hun basis op Wendling Airfield in Norfolk. Op 4 januari 1944 leidde het squadron een aanval op de Duitse havenstad Kiel. Het zou de minst succesvolle missie worden van het 579th. De schade aan de doelen bleek beperkt en de Duitse reactie was hevig. Het vliegtuig van Lieutenant Hull stortte neer in een weiland 5 mijl ten noorden van Bredstedt. Geen van de crewmembers overleefde de crash. Vijf van hen werden nooit geidetificeerd, 4 van hen liggen begraven op de Ardennes Cemetery, Robert Hull ligt op Margraten begraven. Hij werd onderscheidden met een Air Medal en een Purple Heart.

Twee weken geleden heb ik een broef gestuurd naar zijn broer. Deze is echter 84, dus ik hou er rekening mee dat het wel eventjes kan duren voordat ik een reactie zou kunnen ontvangen.


za sep 27, 2008 10:22 pm
ron_R
Bericht 
hoi pieter

alle bemanningsleden zijn naar de oorlog geindetificeerd
4 liggen in de ardennen de piloot op magraten en 5 zijn terug gebracht naar amerika


zo sep 28, 2008 10:46 am
Pieter F
Bericht 
Je hebt gelijk Ron_R. Ik heb dit stukje tekst echter gekopieerd van het Adoptiegraven Forum. Toen ik dit opstelde was ik daarvan nog niet op de hoogte. Ik geloof dat jij het me toen op dat forum ook verteld hebt, niet?


zo sep 28, 2008 1:17 pm
Pieter F
Bericht 
Vanmorgen werd ik aangenaam verrast. Een e-mail van de dochter van de broer van Robert. Zij en haar broer hadden een bericht van mij gezien op het Army Air Forces Forum en wilden graag in contact komen met me. Ze hadden nog niks vernomen van hun vader over een brief uit Nederland, dus deze was nog niet aangekomen.
Haar broer had recent nog brieven gevonden die Robert naar huis gestuurd had vanuit Europa. Daarnaast kon hij me ook wel aan foto's helpen. Ik ben erg benieuwd naar hun verhalen en informatie en ik ben dan ook erg blij met dit contact.


ma sep 29, 2008 5:19 pm
Pieter F
Bericht 
Vandaag heb ik een foto mogen ontvangen van het neefje van Robert Hull. Hij is nog op zoek naar foto's uit de oorlog, maar hij heeft nu al wel foto's van zijn basistraining. Dit is er een van:

Afbeelding
Afbeelding


di sep 30, 2008 5:15 pm
Jappieyo
Bericht 
Hoi Pieter,

Die boost heeft je goed gedaan zie ik...helemaal top dat je foto's hebt nu!!
Als ik/wij je nog eens kan/kunnen helpen...hoor ik het wel.

Groeten,

Jasper


ma okt 20, 2008 12:36 pm
Pieter F
Bericht 
Het grappige is dat het neefje en nichtje van Robert Hull mij juist hebben gezocht en gevonden, in plaats van andersom.. :wink: Zij wisten namelijk nog niets van mijn brief aan Marion. Deze zal overigens nog wat vertraging hebben opgelopen, aangezien ze kort geleden verhuist zijn. Maar desondanks vind ik het nog altijd top dat je me zo geholpen hebt met mijn zoektocht naar de familie. Wat betreft jouw telefoongesprek, als ik het neefje en nichtje moet geloven zijn Marion en zijn vrouw diep onder de indruk van wat wij als adoptanten doen. :)


ma okt 20, 2008 12:57 pm
Jappieyo
Bericht 
Gelukkig maar, voelde me er zeer vreemd onder in 1e instantie.
Ik hoop ook echt dat Marion je brief zal beantwoorden.


ma okt 20, 2008 1:09 pm
Pieter F
Bericht 
Waarschijnlijk is ze er gewoon een beetje van geschrokken, omdat ze zoiets absoluut niet had verwacht.
Ik hoop het ook. Als ik de reacties van zijn kinderen lees denk ik het ook wel, maar de man is helaas flink op leeftijd en dus kan het wel even duren.


ma okt 20, 2008 1:26 pm
Pieter F
Bericht 
Bij de eerste missie van Robert Hull wordt er op de Crew Loading List een extra bemanningslid genoemd. De afkorting hiervoor is CA. Deze afkorting kom ik vaker tegen bij deze lijsten. Deze persoon wordt nog eerder genoemd dan de piloot (P). Waar staat deze afkorting CA voor?


ma dec 08, 2008 9:00 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group