Het is nu do maart 28, 2024 5:50 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
[Adoptiegraf] Benjamin S. Hynoski: 331st Inf/83rd Div 
Auteur Bericht
T(h)ijs
Bericht 
Hier nog vergeten te melden maar de dochter van Ben komt op 28 Mei (ze zal natuurlijk ook bij de Memorial Day ceremonie zijn) voor het eerst in haar leven het graf van haar vader bezoeken :!: Tzt zal ik hier wat foto's plaatsen.


wo mei 12, 2010 10:33 am
T(h)ijs
Bericht 
Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Afbeelding


za jun 12, 2010 3:34 pm
joost29
Bericht 
Prachtig verhaal Thijs, en een ontroerende foto.
Het valt mij op dat ze niet met de AWON groep heeft gereisd, is
ze op de hoogte van het bestaan van AWON?
groet, joost


di jun 15, 2010 5:08 pm
pedor
Bericht 
Indrukwekkende foto. Moet erg emotioneel voor haar geweest zijn.


di jun 15, 2010 7:22 pm
Dennis
Bericht 
Indrukwekkende foto.
Heb zojuist je hele verhaal hier gelezen, prachtig.
Mooi onderzoek wat je gedaan hebt, complimenten.


wo jun 16, 2010 4:20 pm
muncio
Bericht 
Complimenten! ik ben onder de indruk van deze foto.


do jun 17, 2010 7:15 pm
muncio
Bericht 
Prachtig verhaal T(h)ijs.
83rd ID 331 IR heeft ook nog in het Hürtgenwald gezeten.
Van 3 - 30 december 1944.


do jun 17, 2010 7:36 pm
T(h)ijs
Bericht 
Dank voor de complimenten, voor mijn gevoel heb ik met iets kleins iets groots terug gedaan voor dat offer dat haar vader gebracht heeft maar ze meent zelf dat een groter iets daarboven dat voor had. De twee weken dat zij met haar man hier waren, waren erg emotioneel maar o zo de moeite waard. Ik heb een oud mens erg gelukkig gemaakt :)

joost29 schreef:
Prachtig verhaal Thijs, en een ontroerende foto.
Het valt mij op dat ze niet met de AWON groep heeft gereisd, is
ze op de hoogte van het bestaan van AWON?
groet, joost


Ze is sinds kort lid van AWON en heeft ook aan de Nederlandse 'AWON tour' (bezoek Margraten adoptanten, Henri Chapelle, Remember Museum en de band op maandagavond) meegedaan maar dat was meer geluk dan wijsheid. Ze had al besloten dat ze dit jaar kwam en toevallig viel dat samen met het AWON bezoek dus daar heeft ze bij aangesloten. Daar waar nodig hebben we ze naar plekken gebracht en gehaald omdat de bus vol zat.

Wat me nu nog rest (niet noodzakelijk, maar dat zou erg mooi zijn) is uitvinden waar hij heeft rondgehangen in Europa. Volgens een krantenartikel was hij in Juli 1944 nog in Camp Blanding, Florida en is hij daarna via Fort Meade naar Europa gegaan. Maar hij zat initieel zeker niet bij de 83rd ID. Het mooiste zou zijn als de morning reports op zouden duiken bij NARA maar daar ga ik mn adem niet voor inhouden.


vr jun 18, 2010 10:56 pm
T(h)ijs
Bericht 
Owja muncio, ik heb sinds een jaartje of twee een website, http://83rdinfdivdocs.org/ , met daarop alle AAR's van de IR's en een hoop verwante zaken over de 83rd. Mocht je meer leesvoer zoeken ;)


vr jun 18, 2010 11:10 pm
Dennis
Bericht 
Mooie website met veel info.
Zal een hoop werk zijn geweest.
Zelf hebben wij ook een website voor onze geadopteerde soldaten, is opgezet met behulp van de familieleden.
Mocht je deze eens willen bezoeken: www.theyfoughtforfreedom.nl


za jun 19, 2010 12:26 pm
muncio
Bericht 
Hoi T(h)ijs,
Dank je voor de AAR en verwijzing naar deze site. Ben langzaam aan bezig met alles te verzamelen omtrent de slag in het Hürtgenwald.


ma jun 21, 2010 7:22 pm
T(h)ijs
Bericht 
Wederom een kleine aanvulling, goed werk kost tijd zoals dit topic laat zien ;) Ik heb in September 2010 de Morning Reports op laten zoeken door een researcher in de NARA in St. Louis. Daaruit komen de volgende interessante dagen naar voren.

Op 18 augustus 1944 is hij, in de buurt van Rennes Frankrijk, als Pvt aan E Co. 331st toegevoegd met MOS 745 (Rifleman) vanuit het 53rd Replacement Bn.

Op 15 januari 1945 is hij, in Fagne Belgie, als Pfc van MOS 745 naar 653 (Squad Leader) gegaan. Hierop heeft hij ook de promotie naar S/Sgt gekregen. (Het MR geeft als coordinaat vP5297 wat hier is http://maps.google.com/maps?q=50.35429+5.65589)

Op 2 Maart is hij opgegven als MIA en op 8 Maart is opgegeven dat hij KIA was. Voor de mensen die interesse hebben zijn de MR's hier te vinden: http://83rdinfdivdocs.org/documents/var ... 150_MR.pdf

While i'm at it ook nog maar even het allerlaatste stukje hier plaatsen. Uit dit artikel:
Afbeelding

bleek dat hij in Camp Blanding, Florida in unit Co B, 195Bn, 61 Reg zat. Volgens het krantenartikel 15 juli 1944. Ik heb de onderzoeker ook laten kijken of hij dit stukje van Ben's avontuur heeft kunnen vinden en dat is ook gelukt, zij het dat dit wat meer tijd kostte. Want wat blijkt, hij zat in Co. C en op 15 juli 1944 zat hij al lang niet meer in Camp Blanding. Hij is op 29 juni 1944 naar Ft. Meade gegaan zoals in dit document te lezen is: http://83rdinfdivdocs.org/documents/var ... 50_MR2.pdf . De vraag is dus maar of hij uberhaupt wel post heeft gehad aangezien hij niet meer in Camp Blanding zat en niet in Co B!


vr jan 21, 2011 4:04 pm
S.Aarts
Bericht 
Hallo Thijs,

Heel indrukwekkend wat je met je onderzoek bereikt hebt, zeker voor de naaste familie! Daar is het toch allemaal voor te doen....


di jan 25, 2011 12:35 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group