Het is nu do maart 28, 2024 11:34 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Adoptie van Charles G. Brinkley 
Auteur Bericht
-Spitfire-
Bericht Adoptie van Charles G. Brinkley
Charles G. Brinkley

Ik had al ong. 2 weken contact met familie van Charles G. Brinkley. Ze vroegen mij om hulp. Ze wilden graag meer weten over wat er is gebeurd op 27 januari in Hosingen, Luxemburg. Ik heb nu goed contact met een van de familieleden.
Ik vertelde dat het mogelijk was om het graf van hem te adopteren. Ze vroegen of ik dat wilde doen.
Toen ik vandaag op Henri-Chapelle was heb ik me aangemeld en heb het graf van Charles G. Brinkley geadopteerd.

Gegevens

Private, U.S. Army
Service # 34997825
318th Infantry Regiment, 80th Infantry Division
Entered the Service from: North Carolina
Died: 27-Jan-45
Buried at: Plot E Row 13 Grave 69
Henri-Chapelle American Cemetery
Henri-Chapelle, Belgium
Awards: Purple Heart

Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


za feb 24, 2007 10:20 pm
-Spitfire-
Bericht 
Tot mijn grote geluk zijn de gegevens van Charles G. Brinkley wel bewaard gebleven.

Op mijn website kun je de gevens van de NARA bekijken:
Charles G. Brinkley.

Als ik mij niet vergis betekent de G Garland.


za feb 24, 2007 11:19 pm
Bob
Bericht 
De juiste link:

http://www.sebastiaancollectie.nl/charlesgbrinkley.html

Bob


zo feb 25, 2007 1:11 pm
-Spitfire-
Bericht 


Je hebt helemaal gelijk, ik heb het gelijk veranderd! :wink:


zo feb 25, 2007 2:55 pm
Bob
Bericht 
Vermoedelijk is de GI gestorven op 1 van zijn eerste dagen aan het front. Hij is het leger ingegaan op 28 juni 1944. En dan nog 6 maanden training en een maand reistijd naar Europa.

Je kan de familie adviseren om een 'next of kin' rapport op te vragen bij NARA. Zij kunnen dan copieen maken en dat naar jou sturen. Familieleden kunnen een vollediger rapport opvragen dan dat wij dat als buitenstaanders kunnen.

Bob


zo feb 25, 2007 2:56 pm
-Spitfire-
Bericht 
Als je contact al hebt met familie is het ook makkelijk om foto's te krijgen :mrgreen:

Hier zijn 2 foto's die ik heb gekregen:

Afbeelding

Afbeelding


ma feb 26, 2007 4:09 pm
-Spitfire-
Bericht 
Bob schreef:
Vermoedelijk is de GI gestorven op 1 van zijn eerste dagen aan het front. Hij is het leger ingegaan op 28 juni 1944. En dan nog 6 maanden training en een maand reistijd naar Europa.

Je kan de familie adviseren om een 'next of kin' rapport op te vragen bij NARA. Zij kunnen dan copieen maken en dat naar jou sturen. Familieleden kunnen een vollediger rapport opvragen dan dat wij dat als buitenstaanders kunnen.

Bob


Charles' vrouw leeft nog. Ze is op dit moment 87. Ook Charles dochters leven nog en een paar zussen. Ik weet niet hoeveel precies.
Charles' vrouw is later opnieuw getrouwd. Ik heb nu contact met een zoon van dat huwelijk. Ik heb hem gevraagd of hij het next of kin rapport wilde aanvragen.
Hij vertelde mij ook dat Charles ongeveer een maand aan het front was.

Wat hij ook over Charles vertelde:
- Hij hield van Chocolate pies
- Hij wandelde toen hij nog klein was in zijn slaap :lol:

Ik heb zelf al brieven naar de FOIA en de NARA gestuurd voor extra informatie.


do maart 08, 2007 10:46 pm
muncio
Bericht 
Toppie Spitfire


vr maart 09, 2007 12:49 am
-Spitfire-
Bericht 
Jerry Leonard, waarvan Charles zijn "step-father" is en waar ik contact mee heb schreef in het gastenboek van mijn site het volgende:

"Hi Sebastiaan,
I think your site is wonderful. You have put much work into this site and it is a really good job. Your continuing good works on behalf of our soldiers, and our father in particular, is much appreciated and God must have a special place in his heart for you. Keep up the good works. Fin young men like you is exactly what our fathers fought and died for.
Best regards,
Jerry
"

Ik heb overigens bij de FOIA de IDPF files van Charles en Lawrence aangevraagd. Ik kreeg pas een bericht dat deze over tijdje worden opgestuurd. :D


ma maart 19, 2007 3:39 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik kreeg vandaag wat gegevens over Charles G. Brinkley van de NARA:

Dates of Service
28 juni 1944 tot 27 januari 27

Decorations and Awards
Purple Heart, European African Middle Eastern Campaign Medal met 1 Bronze Service Star, World War II Victory medal en de World War II Service Lapel Button.

En dat was eigenlijk wel. :lol:


ma maart 19, 2007 6:04 pm
Firefly
Bericht 
Citaat:
Hi Sebastiaan,
I think your site is wonderful. You have put much work into this site and it is a really good job. Your continuing good works on behalf of our soldiers, and our father in particular, is much appreciated and God must have a special place in his heart for you. Keep up the good works. Fin young men like you is exactly what our fathers fought and died for.
Best regards,
Jerry

Mooi om dit te lezen. Dit bericht moet heel wat voor je betekenen. Hier doe je het voor.


ma maart 19, 2007 7:52 pm
John S.
Bericht 
Prima, ik gun het je. Je doet er anders ook erg je best voor !!


ma maart 19, 2007 9:57 pm
-Spitfire-
Bericht 
Thanks all! :-D

Hier komt een overzicht van zijn familie:

Ouders
James Brinkley
Sabrina Brinkley

Zussen
Lois Brinkley
Cleo Brinkley
Lottie Brinkley

Broer
James Brinkley

Vrouw
R. Hazel Brinkley (Zij heet nu met haar achternaam Leonard omdat ze hertrouwd is met Henry B. Leonard, ik heb contact met een zoon van dit huwelijk, Jerry)

Kinderen
Elizabeth Ann Brinkley-Holland
Norma Faye Brinkley-McManus

Jerry en de zussen Charles zijn erg geïntresseerd in de dood van Charles. Ook voor mij zelf heb ik daarom het After Action Report aangevraagd van 27 januari 1945. En daarnaast om meer te weten te komen over de dood van Lawrence ook die van 2 april 1945. Overigens hoor ik bijna nooit iets van de familie van Lawrence. :(


di maart 20, 2007 4:45 pm
-Spitfire-
Bericht 
Aangezien toen ik er was de inkt op was had ik nog geen certificaat gekregen. Maar vandaag kwam het certificaat binnen: :D

Afbeelding


vr maart 23, 2007 5:36 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik ben gelijk nadat ik bij Lawrence was geweest ook even naar Charles gegaan om daar bloemen te leggen bij het graf. Daar stond mij een verassing te wachten: de bloemen (of wat daar nog van over was) die ik 5 weken geleden had gebracht stonden er nog steeds. Ik had al langer het idee dat Henri-Chapelle minder goed wordt onderhouden dan Margraten, en dit bevestigt dat nog maar eens.

Nu de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zo apr 01, 2007 7:42 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group