Het is nu do maart 28, 2024 5:49 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 525 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Adoptiegraven 
Auteur Bericht
-Spitfire-
Bericht 
National Personnel Records Center is eigenlijk gewoon de NARA. Ik weet niet of je daar als eens informatie heb aangevraagd, zoniet dan kan je het altijd proberen en kijken of ze wat kunnen (willen) vinden. :wink:


di sep 02, 2008 8:37 pm
Let's Go
Bericht 
Inmiddels heb ik ook een vermiste soldaat geadopteerd. Hij staat op de muur der vermisten in Margraten.

Is het ook mogelijk om van een vermiste soldaat een IDPF op te vragen? Neem aan van wel toch?


do okt 02, 2008 9:35 am
-Spitfire-
Bericht 
Ze zijn er wel hoorde ik laatst. Ze zijn wel minder uitgebreid.


do okt 02, 2008 11:39 am
muncio
Bericht 
Kreeg leuk nieuws
Zet gewoon een senator via via aan het werk :P

Dear Dennis,
Today I received a response from Senator Webb's office about military records related to Jess Whittaker. Senator Webb forwarded our request to the National Personnel Records Center in St. Louis. Unfortunately, they were unable to locate his records, due to a fire in 1973 that destroyed the major portion of military records of Army military personnel form the period 1912 through 1959.
However, they have located military records for Sgt. Whittaker.


do okt 02, 2008 12:44 pm
Let's Go
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Ze zijn er wel hoorde ik laatst. Ze zijn wel minder uitgebreid.


Dat denk ik ook wel. Ik kreeg bij het opvragen van de IDPF van "mijn" andere soldaat, die dus wel gewoon begraven ligt, veel communicatie over waar hij begraven is, wel of niet repatrieeren, berichten over zijn persoonlijke eigendommen. Uiteraard zit dat er bij een vermiste soldaat niet bij. Maar ik ga hem gewoon opvragen, en dan zien we wel.


vr okt 03, 2008 12:33 am
wesley
Bericht 
muncio schreef:
Kreeg leuk nieuws
Zet gewoon een senator via via aan het werk :P

Dear Dennis,
Today I received a response from Senator Webb's office about military records related to Jess Whittaker. Senator Webb forwarded our request to the National Personnel Records Center in St. Louis. Unfortunately, they were unable to locate his records, due to a fire in 1973 that destroyed the major portion of military records of Army military personnel form the period 1912 through 1959.
However, they have located military records for Sgt. Whittaker.


Dat is toch prachtig, en dan hoor je wel eens dat Amerikanen niet betrokken zijn. Ik ken geen ander land waar ze je zo helpen als de USA. :D


vr okt 03, 2008 7:02 am
Let's Go
Bericht 
De door mij geadopteerde soldaat heeft een Silver Star gekregen. Zijn IDPF heb ik al, maar daar staat niks in over een Silver Star. Een Form.180 heb ik net opgestuurd, en dat kan dus wel even duren. Weet iemand een andere manier waarop ik te weten kan komen waarvoor hij de Silver Star heeft gekregen?


zo okt 12, 2008 6:44 pm
-Spitfire-
Bericht 
Je zou de 29th Infantry Division assocations eens kunnen contacteren misschien hebben zij meer informatie. Met het aanvragen van informatie bij de archieven in Amerika via een form 180 krijg je wel, mits ze wat kunnen vinden, een overzicht van onderscheidingen, maar geen citations.

Ik geloof dat de website Home of Heroes wel citations online heeft staan, maar daarvoor moet je tegenwoordig betalen.


zo okt 12, 2008 8:16 pm
Thijs VDL
Bericht 
Er word trouwens erg snel gerageerd op het SF180. Ik had hem 3 weken geleden op de bus gedaan en gisteren had ik al een reactie. Jammer genoeg kreeg ik weer het brand verhaal maar als ik nog een formullier zou invullen zouden ze verder zoeken. Nu hoop ik dat dat lukt ! :P


zo okt 12, 2008 8:20 pm
Let's Go
Bericht 
@Spitfire, dat zal ik binnenkort dan maar even proberen, bedankt.

Verder hoop ik dat het een beetje snel gaat met de SF180. Het opvragen van de IDPF heeft 11 maanden geduurd, dus allicht gaat dit iets sneller.


zo okt 12, 2008 10:41 pm
John S.
Bericht 
Dit artikel stond deze winter in de Screaming Eagle:


Afbeelding


ma apr 27, 2009 6:38 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Leuk John!

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma apr 27, 2009 7:26 pm
Profiel WWW
muncio
Bericht 
Top John!


wo apr 29, 2009 12:22 am
Pieter F
Bericht 
Leuk stukje John!


do apr 30, 2009 5:14 pm
John S.
Bericht 
Dank je !


vr mei 01, 2009 11:50 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 525 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group