Het is nu vr maart 29, 2024 1:18 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Algemene vraag adoptiegraven 
Auteur Bericht
vincentdelbos
Bericht Algemene vraag adoptiegraven
Hallo allemaal,

Ik zit even met een algemene vraag m.b.t. adoptiegraven.
Ik zit zelf ook met het idee een graf van een soldaat uit de tweede wereldoorlog te adopteren.

Nu ben ik al even op zoek geweest en ik weet dat je op Margraten graven kon adopteren en nu namen op de muur kunt adopteren. Margraten is voor mij (reistechnisch) niet ideaal en ben op zoek naar de mogelijkheden van een adoptiegraf meer bij me in de buurt.

Ik ben zelf woonachtig in Joure, Friesland. Iemand suggesties hoe ik dit het beste even aan kan pakken?

Grt,
Werner


za sep 19, 2009 1:38 pm
-Spitfire-
Bericht 
Wat je als alternatief zou kunnen doen is dat je voor het graf van een soldaat gaat zorgen die op een plaatselijke begraafplaats ligt begraven. Dit is dan wel niet officieel geregeld, maar toch wel enigzins hetzelfde idee.


za sep 19, 2009 10:20 pm
vincentdelbos
Bericht 
Hmm, dat is inderdaad ook een optie. Zal me eens oriƫnteren op graven hier in de buurt.

Heb je toevallig ook een link van wat er eigen van je wordt verwacht qua adoptiegraven? Bijv. qua contact met nabestaanden, bloemen, onderzoek, etc?


zo sep 20, 2009 11:32 am
-Spitfire-
Bericht 
Voor bijv. Margraten verwacht men het volgende:

De adoptie van een graf van een gesneuvelde bevrijder op de Amerikaanse Begraafplaats betekent:

- het bezoeken van het graf. De frequentie hiervan bepaalt de adoptant zelf.

- het leggen van bloemen bij het graf op speciale dagen dan wel bij speciale gelegenheden (bijv. Memorial Day of in de kerstperiode). In de buurt van de Visitors Hall treft u de hiervoor bestemde groene plastiek steekvazen aan. In verband met onderhoudswerkzaamheden is elke andere versiering dan snijbloemen ongewenst.


Dit is ongeveer hetzelfde voor andere Amerikaanse begraafplaatsen. Hoe het met Commonwealth begraafplaatsen is weet ik niet, maar daar zullen ook geen 'richtlijnen' voor zijn, aangezien het niet officieel is.


zo sep 20, 2009 8:09 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group