Het is nu do maart 28, 2024 4:53 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
326ste airborne medical batalion 
Auteur Bericht
jm
Bericht 326ste airborne medical batalion
hallo,

ben op zoek naar info over 326ste airborne medical batalion, dus historie, uniform, patches enz...

Alvast bedankt,

JM


zo apr 25, 2004 1:37 pm
David
Bericht 
Het eerste wat me te binnen schiet is dat op Dinsdag 19 December, tijdens de slag om Bastogne, het hospitaal van het 326e in handen van de Duitsers viel.
Hierbij ging veel materieel en personeel verloren, en daardoor was er tijdens het beleg een tekort aan artsen en dokters.
11 dokters en 119 verplegers werden toen gevangen genomen.


zo apr 25, 2004 1:47 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Ik heb twee nuttige links gevonden over het 326th gedurende Market Garden en het Ardennenoffensief:

326th - Market Garden

326th - Battle of the Bulge

Ik vond de volgende twee afbeeldingen, van patches e.d. heb ik geen verstand, maar als het goed is werden deze patches gedragen door het 326th.

Afbeelding 1

Afbeelding 2


ma apr 26, 2004 11:16 am
Profiel WWW
David
Bericht 
In het boek van George Koskimaki, over het 101e tijdens het beleg van Bastogne, staat dat de de Duitse aanvallers van de verbandpost, nabij Bastogne, gebruik maakten van Amerikaanse uniformen en voertuigen. Dit zou heel goed mogelijk kunnen zijn omdat er in het begin van het Ardennenoffensief meer van Amerikaans materieel en uniformen gebruik werd gemaakt.

Verder wordt er in dit boek gesproken over 150 krijgsgevangenen ipv de eerdergenoemde 130. Ik zelf denk dat het verschil hem in zit in de aanwezige gewonden die op dat moment in het veldhospitaal verbleven. Er waren toen nog niet zoveel gewonden omdat het 101e nog maar net participeerde in de slag.


ma apr 26, 2004 9:37 pm
pedro
Bericht 
kwam dit adres tegen msschien iets voor jou?

Military Medical Associations

326st Med Bn (101 A/B Div)
CW2 Fred A Behrens
2525 Maidens Rd
Powhatan, VA 23139-5622
804/598-2868


ma sep 20, 2004 7:27 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group