Het is nu do maart 28, 2024 11:22 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Pz.Abt.(F)100 
Auteur Bericht
reinaart
Bericht Pz.Abt.(F)100
Ik houd me al jaren bezig met deze eenheid omdat ie in 40-41 in Zeeuws-Vlaanderen gestationeerd was. Van het weekend heb ik zelfs een foto ontdekt van een Panzertje van deze eenheid in mijn woonplaats Hulst. Toevallig staan er momenteel een berg foto's van deze eenheid op ebay:
http://www.ebay.de/sch/m.html?_trkparms ... 1350&rt=nc
Ik zou erg graag weten waar de volgende foto's gemaakt zijn (niet in Nederland in elk geval) maar ik kan helaas het handschrift niet lezen, is er iemand die er een Duitse plaatsnaam uit kan destilleren?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij voorbaat dank.

Arjan


do apr 05, 2012 8:14 pm
paul peters
Bericht Re: Pz.Abt.(F)100
Waffenreinigen in Goblien. Jammer genoeg ben ik niet 100% zeker van Goblien.
pp


do apr 05, 2012 8:59 pm
paul peters
Bericht Re: Pz.Abt.(F)100
Ik heb in ieder geval een typefout gemaakt: de b moet een s zijn, dus Goslien :mrgreen:


do apr 05, 2012 9:06 pm
reinaart
Bericht Re: Pz.Abt.(F)100
Bedankt voor de suggestie Paul. "Waffenreinigen" is ongetwijfeld correct maar je andere suggestie wordt door mijn computer niet als plaatsnaam herkend :wink: .

Groet,

Arjan


do apr 05, 2012 9:43 pm
reinaart
Bericht Re: Pz.Abt.(F)100
Inmiddels heeft iemand op het Twenot Forum het antwoord gevonden, het is Murowana Goslina in Polen ....:

Afbeelding

Nu moet ik alleen de locatie van de laatste foto nog zien te achterhalen (lijkt mij niet in Polen, maar ik kan me vergissen).

Arjan


do apr 05, 2012 10:24 pm
sauerkraut
Bericht Re: Pz.Abt.(F)100
Je zult het moeten zoeken in Polen, district Poznan, het voormalige Posen (Pruisen).
De naam Goslin is ongetwijfeld juist.

Alle kaarten zijn trouwens afgestempeld in Posen.

EDIT: had de vorige post nog niet gelezen.


do apr 05, 2012 10:41 pm
reinaart
Bericht Re: Pz.Abt.(F)100
Merci Sauerkraut, Paul zat er niet ver naast het was dus inderdaad Goslin. Op Missing Lynx heeft mijn Duitse kennis Heiner de teksten ontcijferd:

here are the answerd:

1.Photo: Mein jetziger Wagen ist der erste 2703 / My current vehicle is the first (on the photo) 2703. The photos are developed in Posten, Wartheland. On the another photo the town of Goslin is named, which was Poland from the ende of WW I to the Polish campaign September 1939.
2. Photo: Mein erster Wagen mit dem X / My first vehicle with the X (marked on the photo)
3. Photo: Goslin 1941
4. Photo: no text
5. Photo: Waffenreinigen in Goslin / Weapon cleaning in Goslin

Best regards
Heiner F. Duske
Nuts & Bolts Team

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in Nederlandse plaatjes :
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=14&t=26256

Pz.Abt.(F)100 was naar mijn mening een interessante eenheid. Ze had ondermeer de LWS, FlammpanzerII, Pz.II en Britse Beutepanzer (onder andere Cruiser A13 en Matilda) in haar gelederen. Het was de bedoeling dat de vlammenwerpertanks zouden worden ingezet bij Unternehmen Seelöwe. Vandaar ook dat deze eenheid eerst aan de Vlaamse kust en later in Terneuzen en omgeving gestationeerd werd. Ik heb intussen foto's uit Nieuwpoort, De Haan, Oostende, Terneuzen, Zaamslag, Hulst, Rusland en nu ook dus uit Polen :) .

Groet,

Arjan


do apr 05, 2012 11:26 pm
Pieter F
Bericht Re: Pz.Abt.(F)100
Arjan, ik heb even het formaat van je afbeelding aangepast.


vr apr 06, 2012 11:11 am
paul van de weg
Bericht Re: Pz.Abt.(F)100
Arjan,

Bewaar deze link. Hiermee kan je voortaan bij zo'n mooi handschrift de tekst zelf ontcijferen.

Het schrift heet Sütterlin. Gedrukte tekst was in Fraktur gezet.

Paul


do apr 12, 2012 11:12 pm
reinaart
Bericht Re: Pz.Abt.(F)100
Bedankt Paul, ik had nog nooit gehoord van "Sütterlin". Nu weet ik bij wie ik moet zijn als ik weer zo'n handschrift tegen kom :) .

Groet,

Arjan


vr apr 13, 2012 10:03 am
reinaart
Bericht Re: Pz.Abt.(F)100
Momenteel een album te koop van deze eenheid, foto's van Terneuzen en Zaamslag :

http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=14&t=31218

Arjan


ma jun 29, 2015 6:48 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group