Het is nu do maart 28, 2024 7:34 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
De Amber Room 
Auteur Bericht
Quindo
Bericht De Amber Room
Na het zien van een documantaire, aangaande de zoektocht naar de Amber room was mijn intresse gewekt om hier wat meer over te weten te komen.

De Amber room schat zou bestaan uit 18 wandpanelen van amber bezet met goud. De panelen zijn gemaakt door Duitse en Russische ambachtlieden in de 18e eeuw en is door de Pruisische koning Friederich Wilhelm 1 geschonken aan zijn bondgenoot Tsaar Peter de Grote in 1716.

In Oktober 1941 tijdens de inval van Rusland door de Duitsers zouden de panelen zijn weggehaald uit het kasteel Catherine in de buurt van de stad Leningrad. De Duitsers hebben de panelen toen naar Koningsberg kasteel gebracht en het daar ter bezichtiging geplaatst (althans een gedeelte van de panelen) gedurende de oorlog. In 1945 zijn de panelen verdwenen en sindsdien nooit meer gezien.

Vele historici hebben zich over dit vraagstuk gebogen en er zijn dan ook veel theorieen over wat er met de panelen is gebeurd , Zo wordt er gedacht dat tijdens de bombardementen op kasteel Koningsburg de panelen verloren zouden zijn gegaan maar ook dat ze op zee verloren zijn gegaan.

Vele schatgravers hebben gezocht naar de verloren schat maar deze nooit gevonden, het laatste verhaal wat ik gelezen heb is dat Heinz-Peter Haustein in de buurt van het plaatsje Deutschneudorf een grot had gevonden die volgens hem en zijn team met de hand gemaakt was middels elektronische golfen claimde ze toen dat er in deze grot goud zou liggen.

Bij mijn weten is er hierna verder nooit enig nieuws over deze grot naar buiten gekomen,maar dat wil niet zeggen dat er ook geen nieuws is ik ben geen expert op dit gebied maar gewoon erg geintreseerd in dit verhaal.

Mijn vraag is dan ook zijn er hier op het forum, mensen die mij wat meer kunnen vertellen over dit verhaal en mischien zijn afloop?
Ook ben ik erg geintreseerd in eventuele boeken dan wel documenten aangaande deze panelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp/reactie


vr feb 08, 2013 2:13 pm
Quindo
Bericht Re: De Amber Room
Bedankt voor je informatie , het stuk uit de Spiegel is mij bekend aangaande uw tv serie tip daar ga ik eens even induiken.


vr feb 08, 2013 5:42 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group