Het is nu di apr 23, 2024 8:42 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
St Mere Eglise 
Auteur Bericht
wim hermsen
Bericht St Mere Eglise
Ik heb gehoord van iemand dat er bij St Mere Eglise een standbeeld moet staan van een para van de 82nd Airborne Division. Nu weet ik niet precies waar ik moet zoeken en op de pagina van musea's kan ik dat ook niet vinden. Heeft iemand misschien voor mij de nodige info waar ik moet zoeken in dit gebied?


ma jul 19, 2004 8:49 pm
Reinout
Bericht 
Iron Mike ?
In La Fiere, bij de brug over de Merderet (klein riviertje).

Als je op 't plein in Ste-Mere Eglise staat, met de rug naar de kerk en 't museum links dan zie je op een straat uit. Deze straat volg je (naar rechts toe), eerste kruispunt links, even later rechts volgen, enkele kilometers verder passeer je op je linkerkant een schuttersput van een generaal, op wiens naam ik nu even niet kan komen. Wat verder kom je bij het monument ('t is op een kilometer of 3 van 't dorp zelf).

Foto :

Afbeelding

Of bedoelde je deze niet?


Laatst bijgewerkt door Reinout op wo jul 21, 2004 11:10 am, in totaal 2 keer bewerkt.



ma jul 19, 2004 8:54 pm
Johan WILLAERT
Bericht Iron Mike @ La Fiere
De Foxhole wordt verondersteld deze van Gavin te zijn.........

Meer info over Iron Mike op
http://www.normandiememoire.com/NM60Ang ... m/lm07.htm

Rgds,

Johan


ma jul 19, 2004 9:04 pm
marcel
Bericht 
Afbeelding

dit is een foto van de zogenaamde foxhole


di jul 20, 2004 4:05 pm
wim hermsen
Bericht 
hallo Reinout
hartelijk bedankt , ik denk dat dit inderdaad het betreffende beeld is.Eind aug. ga ik weer naar normandië , en ga er beslist naar toe
groetjes wim


di jul 20, 2004 6:26 pm
Hans
Bericht 
Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik al 4x in Normandië ben geweest en zowel dat beeld als die foxhole nog nooit heb gezien. Goed onthouden voor mijn volgende bezoek, bedankt !


wo jul 21, 2004 7:56 am
Reinout
Bericht 
Hans schreef:
Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik al 4x in Normandië ben geweest en zowel dat beeld als die foxhole nog nooit heb gezien. Goed onthouden voor mijn volgende bezoek, bedankt !


Ik ben die foxhole maar bij toeval tegengekomen. In 't terugkeren van 't monument zag ik die paaltjes met die draad staan, was er al voorbijgereden, maar ff achteruit gereden om te kijken. Het zou inderdaad "bewoond" geweest zijn door Gavin :)

't Beeld heb ik gevonden door naar de toeristische dienst te gaan in Ste-Mere-Eglise, enkele huizen naast het museum. Veel geluk met de zoektocht de volgende keer 8)


wo jul 21, 2004 11:09 am
Johan WILLAERT
Bericht Bed & Breakfast
Aan de overkant van de weg aan het monument is er een hele goeie B&B......
De vlakte voor Iron Mike is ook de DZ voor de jaarlijkse paradrop....


Rgds,

Johan


wo jul 21, 2004 12:36 pm
Tessa85
Bericht 
Ik vind t eigenlijk wel een wonder dat je het beeld en de foxhole nooit hebt gezien, het staat al aangegeven in St Mere Eglise en je rijdt er zo heen. Als je er weer komt zeker ff langs gaan.


wo jul 21, 2004 1:09 pm
Hans
Bericht 
Tja Tessa......., het is toch echt waar. Zal de volgende keer toch zeker een bezoek brengen.


wo jul 21, 2004 6:26 pm
wim hermsen
Bericht 
de museum kaart waar enkele mensen het over hebben gehad bestaat nog steeds.
bij de aangesloten musea waar je de entree kaarten koppt krijg je die, en ook nog 1euro korting p.p.


do jul 22, 2004 11:19 am
MarXell
Bericht 
Museumkaart. Zal hier aan denken indien ik komend week een van de musea bezoek. Ik ga a.s. zaterdag naar St. Mere Eglise op vakantie met mijn gezin.

Bedankt voor de tips.

Marcel


do jul 22, 2004 11:28 am
101st_Overlord
Bericht 
Ik ben ook in St. mere Eglise geweest en moet bekennen beide monumenten te hebben gemist. ik heb er echter wel een pop van de soldaat John steel zien hangen (best een grappig gezicht) en ben naar het airborne museum gegaan dit is een erg interresant museum


do jul 22, 2004 10:25 pm
101st_Overlord
Bericht 
sorrie na het herlezen zag ik een fout het is Steele in plaats van steel :oops:


do jul 22, 2004 10:26 pm
Ronald Stassen
Bericht 
101st_Overlord schreef:
sorrie na het herlezen zag ik een fout het is Steele in plaats van steel :oops:
Geeft niet we weten wie je bedoeld.

Wij van STIWOT zijn er ook geweest en het is inderdaad grappig om na al die jaren nog steeds een "parachutist" aan de kerk te zien hangen.


do jul 22, 2004 11:13 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group