Het is nu vr maart 29, 2024 12:32 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Landingzone S nog snel even foto's maken. 
Auteur Bericht
Philip,ABRG
Bericht Landingzone S nog snel even foto's maken.
Hoorde vanmiddag dat het "fijne' natuurmonumenten het grootste deel van LZ "S" hebben gekocht ivm het project Wild van Hardewijk tot aan de Rijn, er schijnt, weet nog niet wanneer dat er een wildviaduct komt NW hoek van de landingzone waar de gliders van de KOSB met een kluitje op de wel bekende luchtfoto staat, zoals gezegd weet niet wanneer maar als deze er ligt dan is er weer een stukje uniek gebied veranderd, net alsof een hert wat zich goed volet op de Veluwe, een uit stapje wil maken naar de Rijn, ook schijnt deze leuke stichting of wat het ook is al terrein te hebben aan gekoct aan de Telefoonweg DZ X, weet nog niet precies waar.

Ben blij dat ik deze LZ "S" nu heb afgezocht, want eenmaal in bezit van Natuurmonumenten kan je het wel schudden, wat dat betreft willen Staatsbosbeheer en Gelders Landschap wel mee werken.


do jul 08, 2004 7:19 pm
Roel Kerkhoff
Bericht 
Philip,

Bedankt voor de tip: een advies dat ik waarschijnlijk op zal gaan volgen. Toch lees ik zo'n bericht met gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het natuurlijk jammer dat zo'n stukje geschiedenis verloren gaat en alles een stukje minder tastbaar word als het ware. Een foto uit 1944 die je kunt herkennen aan huidige kenmerken doet je toch iets meer dan dat je dat maar aan moet nemen dat iets daar is gebeurd.

Aan de andere kant probeer ik ook wat realistischer te zijn: het is natuurlijk onmogelijk om alles zo te houden zoals het was. Natuurlijk mag niet alles verloren gaan, maar er ligt veel tussen alles en niets. Vooruitgang is veranderen, en de tijd staat nu eenmaal niet stil. Een jaar of vijf geleden toen ik met Market Garden begon viel het me op dat in Groesbeek de landingzones over het algemeen de dans der vooruitgang zijn ontsprongen en nog redelijk intact waren, dat terwijl Groesbeek flink is gegroeid. Maar veel is ook verdwenen.

En als natuurliefhebber beschouw ik het als een waardige nieuwe bestemming. Beter dit dan dat het volgebouwd wordt. Het behoud van de voorgevel van de Tafelberg is daarentegen iets dat makkelijker gerealiseerd kan worden (althans, dat zou moeten kunnen, de realiteit is naar het blijkt anders). Dat jij er een stuk treuriger tegenaan kijkt, heeft natuurlijk ook te maken met je activiteiten. Ik zoek weinig af :) Natuurlijk prefereer ik behoud boven 'verlies', maar misschien schik ik mij eerder in het gedane feit.


do jul 08, 2004 9:55 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group