Het is nu do maart 28, 2024 11:17 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Dieren gedurende WOII 
Auteur Bericht
martijn
Bericht Re: Duiven en spinnen
Spinnen voerden in Engeland en de Verenigde Staten een belangrijk karwei uit gedurende de oorlogsjaren. Zij werden gebruikt door verschillende optische bedrijven om zijde te spinnen dat gebruikt werd als dwarsharen voor “bomb sights*” en andere onderzoeksinstrumenten.

* Correcte vertaling van de term “bomb sights” is mij niet bekend.

Vrije vertaling van: K-9 history: Other Animals Who Served![/quote]

Is dat niet; bommenricht instrument


vr mei 07, 2004 1:31 pm
Hans
Bericht 
Tijdens de 2e Wereldoorlog hebben 3 paarden de Dickin Medal ontvangen voor hun heroïsche solo-acties. Wie heeft voor mij de laatste ontbrekende informatie m.b.t. mijn artikel over de Dickin Medal ? Ik zoek namelijk nog de gegevens over deze 3 paarden, dus naam en citation (waarom onderscheiding ontvangen).

Alvast enorm bedankt !

Hans


wo jul 07, 2004 7:57 am
martijn
Bericht 
http://www.pdsa.org.uk/pages/page01_13_6.cfm op deze link staat een contact formulier, waarmee je PDSA om informatie kunt vragen.


wo jul 07, 2004 1:37 pm
Hans
Bericht 
Ja Martijn bedankt, maar daar zijn ze niet zo scheutig met het geven van antwoord. In de loop der maanden al meer mails gestuurd, maar antwoorden....., ho maar.


wo jul 07, 2004 1:44 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Diverse websites maken inderdaad melding van 3 paarden die de Dickin Medal hebben ontvangen, maar veel meer informatie dan dat is er helaas niet te vinden.

Ik vond wel dit:
Citaat:
Of the 54 recipients, three were London police horses which had performed their duties bravely during the Blitz...

http://www.mb007a2628.pwp.blueyonder.co.uk/dickin.htm

Misschien biedt dit wat meer aanknopingspunten? Mocht ik meer vinden dan laat ik het weten.


wo jul 07, 2004 5:58 pm
Profiel WWW
marc
Bericht 
Kende de site K-9 history: Other Animals Who Served! al, heb het met erg veel interesse gelezen, in mijn ogen verdienen ze dan ook erg veel respect want ze hebben het leven gered van vele manschappen!


wo jul 07, 2004 6:30 pm
Hans
Bericht 
Ik ben echt vele maanden bezig geweest met het artikel over de Dickin Medal en in principe alle gevonden informatie verwerkt in mijn artikel, maar die paarden........ Dat van die 3 Londense politiepaarden had ik wel eens ergens gelezen, maar meer gegevens hierover, zoals data-plaats en een verslag, is zeer moeilijk te vinden.


wo jul 07, 2004 8:30 pm
Tom
Bericht 
Bedoelen ze met de Rode Wachten de Garde-eenheden van het Rode Leger (Gvardija's)?


wo jul 07, 2004 10:11 pm
martijn
Bericht 
hans, ik ben erg benieuwd. Ik ga het artikel zeker lezen.


do jul 08, 2004 12:57 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group