Het is nu vr maart 29, 2024 12:40 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
Fotovraag Skorzeny commando's 

Moet de executieplek in Henri-Chapelle beschermd en onderhouden worden ?
Poll eindigt op di maart 24, 2009 9:45 am
Ja, het is immers een authentieke locatie 76%  76%  [ 16 ]
Nee, het zou een verkeerd signaal geven naar de slachtoffers van het Nazi-regieme 14%  14%  [ 3 ]
Geen mening 10%  10%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 21

Fotovraag Skorzeny commando's 
Auteur Bericht
Eberbach
Bericht Re: Fotovraag Skorzeny commando's
Op deze site worden namen genoemd van Greif lieden die gepakt/berecht/gestraft zijn:

http://www.worldwartours.be/die_hinrichtung.html


wo mei 01, 2013 11:47 pm
Skully
Bericht Re: Fotovraag Skorzeny commando's
Eberbach schreef:
Op deze site worden namen genoemd van Greif lieden die gepakt/berecht/gestraft zijn:

http://www.worldwartours.be/die_hinrichtung.html


Ik zou met die lijst voorzichtig zijn want daar staan niet alleen leden van Greif op genoemd (o.a.Curt Bruns), en de leden die samen met Skorzeny in Dachau voor de rechter moesten verschijnen staan niet genoemd. Nu moet je alleen nog weten wie op de lijst wel en wie niet aan Greif mee deed. Dan heb je wat aan die lijst. Maar anders..... :cry:
En wat denk je wie die lijst oorspronkelijk heeft "opgegraven" ?


wo mei 08, 2013 6:49 pm
Skully
Bericht Re: Fotovraag Skorzeny commando's
Eberbach schreef:
Op deze site worden namen genoemd van Greif lieden die gepakt/berecht/gestraft zijn:

http://www.worldwartours.be/die_hinrichtung.html


De bron van de lijst is een pdf die op internet te vinden is.
"MILITARY JUSTICE ADMINISTRATION IN THEATER OF OPERATIONS".
De lijst staat onderaan op blz. 55/81 (hoofdstuk 5)

De lijst heb ik destijds samen met de namen die Schadewitz in zijn boek noemde tot één lijst verwerkt.
Zowel in het Duits als in het Nederlands werd de lijst uitgestrooid.
Het viel me toen al op dat niemand iets wist te vertellen over de overige personen die werden genoemd en die niets met Greif te maken hadden.
Bijna alle genoemde personen zijn ergens op internet te vinden.
Ik gebruik deze lijst al sinds jaren niet meer.
Ik heb hier nog een keer de oude koe uit de sloot getrokken:

Afbeelding


do mei 09, 2013 11:39 am
Skully
Bericht Re: Fotovraag Skorzeny commando's
Afbeelding
Na een jaar met hele andere dingen bezig geweest te zijn - :cry: - heb ik de draad weer opgepakt.
Op de foto zien jullie brieven die aan Otto Struller zijn gericht, daaronder liggen enkele brieven die hij heeft geschreven. Otto heeft zijn brieven met veer en inkt geschreven. Een aantal van die brieven zijn ooit vochtig geworden en daardoor is een aantal brieven alleen met moeite (fotobewerking) te lezen.
Het zijn brieven uit de periode 1933 - 1938. De brieven zijn uit de periode dat hij als balletdanser onderweg was. Hij maakte, tot eind 1939 deel uit van het ballet van Kurt Jooss https://nl.wikipedia.org/wiki/Kurt_Jooss. Een balletdanser als lid van een commandoeenheid blijft voor mij wennen.
Van de laatste dagen van Otto Struller, in Januari 1945, heb ik een geschreven getuigenverklaring.
Naast info over Otto Struller heb ik in vrij korte tijd ook over andere leden van Greif nieuws binnen gekregen. Maar omdat ik mijn info niet door het hele internet wil zien dwarrelen, en dat doet het beslist, hou ik dat voor mezelf. Van een boek is momenteel geen sprake meer. Zolang ik informatie deelde was dat wel zo, sinds ik informatie nauwelijks of helemaal niet meer met bepaalde mensen deel is dat ook van de baan. Dat wil niet zeggen dat men die betrouwbare informatie wilde gebruiken, men wil het alleen weten.
Gelukkig zijn op internet veel geloofwaardige bronnen te vinden die het echte verhaal vertellen.
Hier een mooi voorbeeld http://www.memoria-vestri.net/1944/12/gunther-billing/ :?
Overigens is de avatar die ik al een tijdje gebruik ook een lid van Greif. Wie het is ?
Dat is de volgende fotovraag..... :lol:


zo jun 29, 2014 1:03 pm
Eberbach
Bericht Re: Fotovraag Skorzeny commando's
Je schrijft o.a.:

"Van de laatste dagen van Otto Struller, in Januari 1945, heb ik een geschreven getuigenverklaring. Naast info over Otto Struller heb ik in vrij korte tijd ook over andere leden van Greif nieuws binnen gekregen. Maar omdat ik mijn info niet door het hele internet wil zien dwarrelen, en dat doet het beslist, hou ik dat voor mezelf".

Je houdt de info voor jezelf. Jouw goed recht natuurlijk, maar is er een kans dat de Stiwot leden wat meer te weten komen? Ik vind het een afknapper dat het onderwerp op deze manier lijkt te worden afgesloten :?


zo jul 06, 2014 12:40 pm
Skully
Bericht Re: Fotovraag Skorzeny commando's
Eberbach schreef:
Je schrijft o.a.:

"Van de laatste dagen van Otto Struller, in Januari 1945, heb ik een geschreven getuigenverklaring. Naast info over Otto Struller heb ik in vrij korte tijd ook over andere leden van Greif nieuws binnen gekregen. Maar omdat ik mijn info niet door het hele internet wil zien dwarrelen, en dat doet het beslist, hou ik dat voor mezelf".

Je houdt de info voor jezelf. Jouw goed recht natuurlijk, maar is er een kans dat de Stiwot leden wat meer te weten komen? Ik vind het een afknapper dat het onderwerp op deze manier lijkt te worden afgesloten :?


De kans dat via Stiwot meer gedetailleerde info in het web terecht komt is 0. Toen de discussie op het hoogtepunt was werd ik door meerde auteurs bemoedigd vooral door te gaan met het doel op publicatie, een boek dus. Samen met een auteur (overigens niet Schadwitz) heb ik daar een serieus plan van gemaakt. Eigenlijk een boek met twee delen. Eenmaal het militaire gedeelte (daar had ik zijn kennis voor nodig) van de operatie, waarbij ik van mening ben dat dit in vogelvlucht kan. Er is zoveel over het militaire gedeelte geschreven dat alleen nieuwe informatie zinvol is, en de rest in vogelvlucht voldoende zou moeten zijn om de personen die in het andere deel aan de beurt komen in de juiste context te kunnen plaatsen. Ineens was er geen interesse meer. Nu kan ik natuurlijk alle info in een forum plaatsen. en wat is daar het gevolg van: http://ww2gravestone.com/general/billing-g%C3%BCnther.
Juist. Iedereen gaat ermee aan de loop. De gebruiker van mijn foto's heb ik vriendelijk gevraagd minimaal aan bronvermelding te doen. En als ik iets op internet plaats met exacte bronvermelding graaf ik mijn eigen graf. Een auteur die een betere ingang bij een uitgever heeft gaat er beslist mee aan de loop. Hij heeft immers de bron en kan zelf daar graven.
Ik ben eigenlijk erg verbaasd over het feit dat ik zoveel nieuwe, en soms vreemde en bizarre, dingen ben tegen gekomen die gewoon voor het oprapen liggen. Dan heb ik het niet eens over dingen die families van de geëxecuteerde soldaten niet eens wisten. In één geval heb ik documenten moeten overleggen omdat men het niet kon geloven. Maar ik heb de eigenschap alleen iets te beweren als ik het kan bewijzen. Dus als ik iets op het forum plaats is dat altijd gecensureerd (zelfs de brieven van Struller op de foto zijn bewust gekozen), en nooit volledig. Maar ik wil wel laten blijken dat ik er nog steeds mee bezig ben, dat er nog een hoop muziek in zit. Al hoort men de muziek niet......


di jul 08, 2014 5:35 pm
Skully
Bericht Re: Fotovraag Skorzeny commando's
Ik heb besloten om iets los te laten uit de brieven die Otto Struller heeft geschreven.
Op 19.02.1935 schreef Otto vanuit Essen aan zijn ouders de volgende historische zin:
Wo ist man glücklicher als bei seiner Arbeit".
Fijne vakantie allemaal !


di jul 29, 2014 9:03 am
Skully
Bericht Re: Fotovraag Skorzeny commando's
Er zijn nogal wat verhaaltjes bekend over het oppakken van Duitse spionnen tijdens het offensief. Omdat ik ze niet allemaal ken wil ik jullie vragen de verschillende verhalen, berichten (met bron) hier te plaatsen. Hoe gedetailleerder het verhaaltje, hoe beter.
Ook als Amerikaanse militairen bekend zijn die een medaille of iets dergelijks kregen voor het oppakken van leden van Greif is dat welkom. Doel is het relateren van de verschillende verhaaltjes aan het bijbehorende Team Duitsers.
https://flic.kr/p/bsDnuB


zo okt 05, 2014 2:12 pm
zero
Bericht Re: Fotovraag Skorzeny commando's
https://www.youtube.com/watch?v=thjBERONNOQ


zo jul 12, 2015 2:02 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 279 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group