Het is nu do maart 28, 2024 6:59 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
foto's onbekende vliegtuigen. Iemand tips? 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht foto's onbekende vliegtuigen. Iemand tips?
Ik heb 2 oude foto's van WO2 met vliegtuigen erop. Ik zou er graag meer over willen weten. Iemand misschien tips?

Foto1: (Info op de staart: Block, RB4, No 26)
Afbeelding

Foto2: (Info op de staart: Potez, 631, K100)
Afbeelding

Foto 2 is volgens mij een Frans vliegtuig.


za sep 04, 2010 11:51 pm
Pieter F
Bericht 
RB (eerste vliegtuig) was de squadron code van 10 Squadron, Royal Australian Air Force.


zo sep 05, 2010 12:02 pm
Vin1
Bericht 
Bedankt voor de info.
Heb je misschien ook een idee wat er met de RB4 gebeurd is?


zo sep 05, 2010 12:13 pm
Pieter F
Bericht 
Ik heb de gegevens eerst voorgelegd aan iemand die meer verstand heeft van de RAAF om te controleren of het klopt dat dit vliegtuig onderdeel uitmaakte van 10 Squadron. Zodra ik een reactie heb mogen ontvangen zal ik dat hier laten weten.


zo sep 05, 2010 12:19 pm
Vin1
Bericht 
Top bedankt !!


zo sep 05, 2010 1:01 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Op de eerste foto zijn mogelijk twee verschillende vliegtuigen te zien. De vleugel met motor lijken van een Brits toestel, het staartdeel is van een Frans toestel gezien het staartkenmerk en is na een tip die ik kreeg vrijwel zeker van een Bloch MB.131/134 RB4.
Het rompdeel lijkt van hetzelfde toestel type afkomstig te zijn.
Het vleugeldeel met motorgondel moet haast wel van hetzelfde type zijn, maar ik wordt wel in verwarring gebracht door de roundel op de vleugel, wat een Brits roundel lijkt. De camouflage op alle delen is wel echter weer Frans waardoor ik toch denk dat het roundel door de hoek van de foto vertekend en alles van de Bloch MB.131/134 RB4 afkomstig is. De raampartijen in de romp komen namelijk wel heel erg overeen met de Bloch.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo sep 05, 2010 1:50 pm
Profiel WWW
John S.
Bericht 
Ik kan het niet goed zien; er staan allemaal letters voor..........


:wink:


zo sep 05, 2010 5:11 pm
Pieter F
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
het staartdeel is van een Frans toestel gezien het staartkenmerk en is na een tip die ik kreeg vrijwel zeker van een Bloch MB.131/134 RB4.

Ik heb deze tip ook ontvangen, wat uit zou sluiten dat het een vliegtuig is van de RAAF.


zo sep 05, 2010 7:21 pm
sky
Bericht 
Bloch 131/134 is
foto 1. btw: de staart die je ziet is niet van het gecrashte toestel

foto 2 weet ik niet, zou een Potez 63.11 kunnen zijn, ziet er iig wel uit als een lelijke vliegende franse doodskist
De Potez was volgens mij de opvolger van de Bloch, dus de Bloch was nog slechter. Bedoelt als fighter/interceptor, maar trager dan de bommenwerpers die ze moeten neerknallen.... major fail.

( ff aan een vriend gevraagd die heeeeeeeeeel veeeel verstand van vliegtuigen heeft:) )


ma sep 06, 2010 3:35 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group