Het is nu vr maart 29, 2024 9:38 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Kazematten op het Griekse eiland Kos 
Auteur Bericht
MichelG
Bericht Kazematten op het Griekse eiland Kos
Onderstaande kazematten / pillboxes staan op Kos.
Iemand enig idee of deze van Britse, Duitse, Italiaanse of wellicht Griekse makelij zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!


vr jul 23, 2010 8:48 pm
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Op Kos heeft een Duitse kustbatterij gestaan als ik me niet vergis. Onderdeel van de Sudwall. Maar of deze kazematten van Duitse makelij zijn durf ik zo 1,2,3 niet te zeggen.

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


vr jul 23, 2010 11:54 pm
Profiel
Kriegsberichter
Bericht 
Kos was in eerste instantie bezet door Italianen...Daarna pas in 1943 door de Duitsers.
Ik zie overigens geen gelijknis met Duitse bunkers.... Overigens kan het ook gewoon groeks zijn ivm de Turkse spanningen uit het verleden. Dus ik vermoed grieks of Italiaans...

Kan je ook aangeven waar de bunker precies staat op Kos?

Voor wie geintereseerd is in de strijd om de eilanden groep dan kan ik Churchill's Folly van Anthony Rogers en Kampf um die Ägäis van Peter Schenk van harte aanbevelen.


ma nov 15, 2010 1:36 am
Vin1
Bericht 
Niet echt een degelijke kazemat. Komt mij dan ook niet echt Duits over.
Lijkt mij meer een vraag om te plaatsen op www.fortificatieforum.nl


ma nov 15, 2010 10:52 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group