Het is nu vr maart 29, 2024 2:54 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
prikkeldraad in 1/72 
Auteur Bericht
OmErta
Bericht prikkeldraad in 1/72
dag allemaal

ik zit met het prikkeldraad problem: hoe maak ik mooie prikkeldraad in 1/72?? met andere woorden hoe maken jullie die? heb al verschillende methoden geprobeert maar kwam altijd te dik uit of het was niet mooi. mijn grote probleem is ook om die prikkels te maken

grtz alex


ma jul 05, 2004 2:39 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Tsja, 1:72 is een moeilijke maat voor goede prikkeldraad. Ik bouw diorama's vooral in 1:35 en daar koop ik kant en klaar prikkeldraad voor.

Je kan fijn ijzerdraad nemen en daar vezeltjes op vastlijmen. Dus heel sporadisch op plaatsen lijm insmeren en dan door een ijzerslijpsel heenhalen of iets dergelijks?

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma jul 05, 2004 2:44 pm
Profiel WWW
OmErta
Bericht 
bedankt wilco voor uw vlugge antwoord
misschien is ijzerslijpsel inderdaad niet zo'n slecht gedacht zal het zeker eens proberen.
Ik weet dat 1:35 meer gebouwd word maar er moeten toch nog 1:72 bouwers zijn die met dit probleem zitten? laat het me weten

grtz alex


ma jul 05, 2004 3:12 pm
Jurrie
Bericht 
Ikzelf heb weleens een heel dun ijzerdraadje om een potlood heen gerold..

Alleen dan heb je inderdaad nog geen "spikes" :D Maar wat jijzelf en wilco noemen, dat lijkt me wel een slim idee

Ik zou zeggen: probeer het eens en laat je resultaat maar een x zien!:)

Jurrie


ma jul 05, 2004 4:39 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Mensen

Hhhhmm Prikkeldraad in 1:72 moeilijk moeilijk. Het is inderdaad een rare maat voor prikkeldraad omdat er op die schaal van de Stekels op het prikkeldraad niet zoveel over blijft.
Maar goed de Ijzerslijpsel techniek klinkt veelbelovend en is het proberen waard al denk ik persoonlijk dat het een behoorlijk gepiel word (mijn opinie kan er naast zitten)
Wat ik persoonlijk zou doen of proberen is het volgende en ik heb er een Illustratie bij gemaakt ter ondersteuning:
Afbeelding
Zoek gaas met een zo klein mogelijke maas. En snij het vervolgens op de rode lijnen, zo hou je een lijntje over die steeds met de zelfde afstand twee uitsteeksels heeft. Ikdenk dat als je gaas weet te vinden dat klein genoeg is dat je in 1:72 een behoorlijk geloofwaardig prikkeldraadje overhoudt.

Ik hoop dat dit een beetje hout snijdt ik heb het zelf nooit geprobeert maar ik denk dat het wel werkt.

Greetz Robert


di jul 06, 2004 6:20 pm
OmErta
Bericht 
heel erg bedankt Robert, dit is mss inderdaad wel een betere techniek dan het ijzerslijpsel(moet deze ook nog proberen dus ja)

Mijn vader is timmerman en heeft wel zo'n gaas liggen voor in jalouzieramen(weet het AN woord niet meteen te vindenje weet wel wat ik bedoel zekr??)
Daarmee zal het wel gaan denk ik ik laat het je alvast weten

bedankt voor de heel goede tip!!

grtz Alex


di jul 06, 2004 6:42 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Anti-zonschermen ;) :P

Maar ontopic: inderdaad, ik denk dat dit een van de betere manieren is :)


di jul 06, 2004 7:13 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Op schaal ben ik wel bang dat die horregaas te dik is.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di jul 06, 2004 7:13 pm
Profiel WWW
IA002
Bericht 
Ik heb ooit eens een setje gehad van Preisser (maar dat was in HO = 1/87)
Misschien nog wel aan te komen via www.ebay.de (zoeken dan op Preisser)


di jul 13, 2004 12:30 pm
Rick
Bericht 
Ik heb wat gevonden in 1:76 schaal zou ook bruikbaar moeten zijn het zijn alleen panelen en geen losse draden zie link:
http://www.accurate-armour.com/aaproducts.cfm?CFID=2123649&CFTOKEN=20297259&navlevel=1
Dan naar fortifications en naar 1/76th obstacles/walls

Rick


wo jul 14, 2004 8:44 pm
IA001
Bericht 
http://www.accurate-armour.com/showaaproducts.cfm?CFID=2123649&CFTOKEN=20297259&category=30 dus :mrgreen:

Zijn trouwens wel hele strakke ideetjes om zelf te maken die zij daar hebben afgebeeld


wo jul 14, 2004 10:42 pm
OmErta
Bericht 
Heb ondertussen de gaas techniek eens uitbeprobeerd en het ziet er wel nog tamelijk goed uit behalve dan dat de uitsteeksels wel allemaal aan de zlefde kant staan maar ja... Het grote probleem is dat het, zoals ik gevreesd het en wilco ook al dacht, het inderdaad véél te dik is!!, heb het eens naast mijn tank gelegd die ik nog aan het bouwen ben en het past duidelij niet hoor!!
Dus ja heb je nog andere ideeen of weet je waar ik zéééér fijne gaas kan verkijgen? laat het me weten

Ondertussen zal ik maar eens de ijzerslijpsel techniek van wilco uitproberen en ik laat je nog wel weten hoe het afgelopen is.

grtz alex


ma jul 26, 2004 9:22 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group