Het is nu do maart 28, 2024 11:57 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
325th glider regiment 82nd airborne 
Auteur Bericht
RainbowRob
Bericht 325th glider regiment 82nd airborne
Ik ben op zoek naar info over 325th glider regiment. De algemene zaken zoals te vinden op hun eigen website heb ik al. Wie kan mij helpen door mij te vertellen waar ik kan vinden waar dit regiment was rond kerst 1944?


za sep 15, 2007 5:05 pm
RainbowRob
Bericht 
Er is toch vast wel iemand die weet waar de 82nd toen zat? Of in elk geval kan helpen met het zoeken naar informatie.


ma sep 17, 2007 8:35 pm
pedor
Bericht 
Misschien al bekend , maar vond dit:


Originally, the 82nd Airborne was to defend Bastogne but the 101st Airborne drew that assignment and the 82nd was sent north to Werbomont. The 325th dug in around the crossroads at Baraque de Fraiture and held. During the intense fight in December 1944 The 325th decimated two German Divisions.
The fight continued into January 1945. Absorbing heavy casualties the 325th continued on to Thier-du-Mont. Later in 1945, the 325th's action in Germany ended with the Regiment driving deep into the heart of Germany. The war offically ended in Europe on 5 May 1945 and the 82nd Airborne Division was called upon to serve as the occupation force in the American Sector of Berlin. Here the 82nd Airborne Division earned the name, "America’s Guard of Honor." The regiment assisted in Berlin occupational duties until it returned to the United States in 1946 and was deactivated on December 15, 1947.


ma sep 17, 2007 9:02 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Even doorgegooid naar veteranen van die eenheid. Ik zou het eventueel wel voor je kunnen en willen opzoeken, maar daar heb ik nu echt geen tijd voor. Sorry. :oops:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma sep 17, 2007 9:18 pm
Profiel
RainbowRob
Bericht 
Dank voor de reactie. Mocht er iets van de vets terugkomen hoor ik het graag Egbert. Misschien wel tips waar ik iets kan zoeken?


di sep 18, 2007 8:16 am
RainbowRob
Bericht 
Ik ben er inmiddels achter dat hij Kia was in Barque-de-Fraiture (Parker’s Crossroads) door de 2de ss panzer divisie. Weet iemand misschien waar ik goede informatie over Parkers Crossroads of eventueel een goed boek hierover?


di okt 02, 2007 9:34 am
David
Bericht 
super_rop schreef:
Ik ben er inmiddels achter dat hij Kia was in Barque-de-Fraiture (Parker’s Crossroads) door de 2de ss panzer divisie. Weet iemand misschien waar ik goede informatie over Parkers Crossroads of eventueel een goed boek hierover?


BATTLE OFF THE BULGE, then and now.
Van Jean Paul Pallud. Is wel een prijzig boek maar je weet wel gelijk alles van the Bulge!


di okt 02, 2007 6:51 pm
RainbowRob
Bericht 
Egbert schreef:
Even doorgegooid naar veteranen van die eenheid. Ik zou het eventueel wel voor je kunnen en willen opzoeken, maar daar heb ik nu echt geen tijd voor. Sorry. :oops:


Egbert is dit nu wel mogelijk?? Ik ben namelijk op zoek naar info over een door mij geadopteerde soldaat. hij zat in company F van 2nd batallion 325th glider regiment. Ik weet alleen dat hij bij Baraque de Friture gedood is op 23december.
Ik hoop dat je mij kan helpen want ondanks of dankzij de grote bekendheid van de divisie is bijna niets te vinden.


wo feb 06, 2008 3:24 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ik zal het vanavond voor je nakijken.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo feb 06, 2008 3:25 pm
Profiel
sky
Bericht 
http://www.ww2-airborne.us/units/325/325.html

wellicht heb je wat aan deze info.


wo feb 06, 2008 4:30 pm
Ronald S
Bericht 325th GIR
Super_Rop mocht je er niet uitkomen dan zal ik eens voor je kijken.
Stuur me maar een Pm en ik zal eens kijken wat ik voor je boven water kan halen als je nog info nodig mocht hebben.

Ron


wo feb 06, 2008 5:23 pm
paul peters
Bericht 
Het boek "Op naar Berlijn" van James M. Gavin geeft ook nogal wat info over 325GIR.


wo feb 06, 2008 6:21 pm
RainbowRob
Bericht 
Bedankt alle info is welkom! Dat maakt een bezoek aan het adoptiegraf toch een stuk concreter.


wo feb 06, 2008 9:13 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Maar voor het "complete" verhaal kun je toch gewoon gratis het "war diary" opvragen van die eenheid tijdens kerst '44? Daar hoef je geen maanden op te wachten. Het adres waar je het op kunt vragen is ergens in het Sub-Forum adoptiegraven te vinden.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo feb 06, 2008 11:29 pm
Profiel
Stephan
Bericht 
Hoi rop.ik ben het boek net aan het lezen........82nd Airborne Division'All American'.
Het is uit de reeks Spearhead no. 4 en ik ben toevallig bij hun inzet in de ardennen,zo kijk ik nu naar een foto van B companie.325th glider regiment in belgie 28 jan. 1945.
Ook een foto van hun commandant Col. Charles Billingslea en zeer interressant een foto van een defensive positie bemand door S/Sgt.Charles O.Marible en Pfc Louis E.Jenkins of the 325th Glider Regiment in de Odrimont sector in Belgie.
Isbn nummer is 0-7110-2856-7
Het boekje telt 96 pagina's en ik heb het gekocht op het boekenfestijn,dat komt in mei naar maastricht (als ik mij niet vergis).
Gr.
Stephan


do feb 07, 2008 12:42 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group