Het is nu do maart 28, 2024 8:50 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Verftechnieken tips & trucs 
Auteur Bericht
gefreiter robin
Bericht Verftechnieken tips & trucs
Ik ben sinds kort ook begonnen aan modelbouw schaal 1:35 nu ben ik zover om mijn tanks te verven en dat gaat allemaal prima met een airbrush. Wat ik echter moeilijk vind is het 'verouderen' van de tank. Het aanbrengen van vuil en slijtage e.d.
Ik heb veel gelezen over washes en Mig pigmenten e.d. maar het is mij niet duidelijk hoe dit nu precies werkt. Heeft iemand misschien tips, trucs en/of duidelijke sites waar ik een hoop over schildertechnieken kan terugvinden?


wo maart 29, 2006 12:50 pm
ltn. george
Bericht 
heej

kijk eens op de site van de twenot zou ik zo zegge
http://www.twenot.nl/ hier staan veel artikelen op over verf aanbrengen en andere modelbouw technieken. moet je/u even zoeken bij artikelen en dan bij de artikelen die de naam The mig way hebben.
en kijk ook eens op hun forum, diverse mooie modellen te zien.


wo maart 29, 2006 4:56 pm
gefreiter robin
Bericht 
hee wat goed zeg! ik ga gelijk weer aan de slag! tnx! :D


wo maart 29, 2006 5:24 pm
Toon Schouteten
Bericht 
één tip: oefenen, en blijven oefenen en niet de moed opgeven zoals mij na je zoveelste muslikking en de zoveelste keer dat je moeder er een laat vallen bij het kuisen.


wo maart 29, 2006 9:18 pm
Weidman
Bericht 
Ik ben zelf geen modelbouwer, maar ik heb gehoord dat je met behulp van koffie behoorlijk realistisch modder kunt nabootsen!

Met voor priegelende modelbouwers respectvolle groet
Weidman


ma jun 05, 2006 10:58 pm
Jurrie
Bericht 
Hoi gefreiter robin,

Leuk dat je wil wheateren. Kijk anders ook es op mijn site: www.plastickits.nl . Daar kan je nog enkele artikelen in vinden waar het wheateren ook besproken wordt.

Verder kan je bijvoorbeeld op www.armorama.com ook artikelen vinden. Als je daar in het forum kijkt kan je zien dat ik zelf bezig ben met een BT-5 (en wheatering). Misschien dat ik die zo hier ook nog even post :).

Greetz,

Jurrie


do jun 08, 2006 10:25 am
Jurrie
Bericht 
@robin,

Zie hier: http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=5751

Mocht je vragen hebben over hoe ik iets gedaan heb, stel gerust ze gerust

Jurrie


do jun 08, 2006 10:29 am
gefreiter robin
Bericht 
Zo'n pin wash geeft wel een super resultaat! hoe doe je dat?


do jun 08, 2006 12:38 pm
Jurrie
Bericht 
Dit doe je allereerst door in een cupje een wash aan te maken.

Dit doe je door 95% terpetine te mengen met 5% verf. Dit kan zijn: olieverf of enamelverf zoals Revell/Humbrol/Model Master.

Vervolgens breng de wash aan rond alle panellines en vlakken enz. Dit doe je gewoon met een kwast en hoeft niet netjes ofzo. Daarna pak je een schone kwast, deze dip je in terpetine, en hiermee haal je de rest weg die zich op de vlakken enz bevind. Zo zorg je ervoor dat alleen de buitenkanten diepte krijgen.

"Vroegah" deed ik nog weleens een totale wash (dus hele wash over de hele tank heen), maar dit heeft al snel als resultaat dat je hele tank veel donkerder wordt. Dat wil ik dus hiermee voorkomen :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Greetz,

Jurrie


do jun 08, 2006 1:58 pm
gefreiter robin
Bericht 
Tnx!
nog een vraagje, Is ditzelfde effect te bereiken als je acrylverf gebruikt met de alcohol verdunner hiervoor?
volgens mij als ik olieverf en terpentine op acrylverf ga gebruiken gaat dit enorm vlekken (?)


do jun 08, 2006 4:44 pm
Jurrie
Bericht 
Hoi robin,

Je kan ook andere combinaties gebruiken, ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Maar als je acrylverf hebt gebruikt voor de basislaag en deze goed hebt laten drogen, gebeurd er niets als je er met olieverf/enamel en terpetine overheen gaat hoor :). Het tast elkaar niet aan :)

Jurrie


do jun 08, 2006 6:08 pm
Tonvdlinden
Bericht 
Jurrie schreef:
Hoi robin,

Je kan ook andere combinaties gebruiken, ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Maar als je acrylverf hebt gebruikt voor de basislaag en deze goed hebt laten drogen, gebeurd er niets als je er met olieverf/enamel en terpetine overheen gaat hoor :). Het tast elkaar niet aan :)

Jurrie
Hoi

Je kan heel goed roest, modder en een witte kalk painting (ardennen)maken door met een mes fijn poeder te maken van krijtjes en dit met een droge kwast op het gewenste plek te vegen. Eventueel een beetje nat maken. Krijtjes zijn verkrijgbaar in vele kleuren bij een hobby schilder winkel. Ik heb zelf met wit krijt en witte verf een goed gelukte winter camouflage gemaakt. Hierbij heb ik ook de tracks eerst met gun metal geverft en toen met een bijna droge kwast een beetje aluminium verf over de delen van de track geveegt om de slijtage van de track door een verharde weg na te bootsen. Zal is proberen om er een foto van te maken. enjoy
groetjes ton


ma feb 19, 2007 6:20 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group