Het is nu vr maart 29, 2024 12:12 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Schaal 1/72 of 1/35 
Auteur Bericht
mr_fast
Bericht Schaal 1/72 of 1/35
Hoi,

vorige week heb ik een bericht achter gelaten (zie topic newbie needs...)
Er werd me aangeraden om te beginnen met 1/72 zodat ik niet teveel geld kwijt zou zijn mocht ik het toch niet leuk vinden. Nu heb ik een 1/72 gekocht en ben er vandaag mee begonnen. Ik vind het knutsellen en schilderen erg leuk maar ik vind het wel erg klein. Heb ontzettend veel moeite met de tracks van de rupsband ! Is dit ook bij de 1/35 zo erg ??

Is het misschien toch slim om een 1/35 model te kopen of is dat echt voor de gevorderde onder ons? Ik dacht zelf dat het dan makkelijker zou zijn, is dat correct? Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Is het ook slim om anders eerst een jeep te halen ipv een tank?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Mark


zo apr 17, 2005 7:24 pm
crossbow
Bericht 
Tja, 1/35 is veel gedetaileerder, dus veel kleine stukjes voor de details. Tracks zijn in het algemeen iets makkelijker in 1/35 dan in 1/72, tenzij ze schakel per schakel moeten worden samengesteld...
Wielvoertuigen zijn misschien iets eenvoudiger.

Nu, gemiddeld 10 euro voor een 1/72 kit, tegen 20 euro voor een 1/35 kit :? :?

Nee echt probeer eerst je technieken op goedkope kits (ja, b.v. een Jeep van Italeri op 1/35) en evolueer stilaan naar duurdere dingen. Alhoewel... een Morser van Dragon van 90 euro is nu niet direct de meest ingewikkelde kit, maar om te gaan experimenteren met schilderen op een kit van 90 euro :shock: :shock:

Kris


ma apr 18, 2005 1:28 pm
mr_fast
Bericht 
Bedankt kris

Ik denk dat ik dadelijk dan maar toch en 1/35 jeep ofzo ga halen. Tja is zonde van de 1/72 maar die tracks! eerst maar wat handigheid krijgen met schilderen en lijmen.

Groetjes Mark


ma apr 18, 2005 3:10 pm
Reinout
Bericht 
Waarom niet gewoon verdergaan in de vorige topic?

Er is geen verschil tussen 1/72 en 1/35 qua niveau van moeilijkheid. Er zijn misschien meer details op voertuigen van 1/35ste wat weer kleine onderdeeltjes oplevert, maar in schaal 1/72 zijn bijna alle onderdeeltjes per definitie klein. Ik heb nu al vaak moeite met het niet breken van antennes, bespaar mij dan aub van een antenne op schaal 1/72ste, als je begrijpt wat ik bedoel.

Probeer gewoon wat leuke kits aan lage prijzen, zoals die jeep van Italeri of hun Sherman, die je vast en zeker vindt onder de 15€. Leren verven kan je ook op een plastieken plaat, daar hoef je niet per se een kit voor om zeep te helpen. Enfin, verven vraag je eigenlijk beter aan een ander aangezien ik enkel ventjes op een nog tamelijk deftige manier verf 8)


ma apr 18, 2005 9:09 pm
mr_fast
Bericht 
Hoi Reinout

misschien had ik inderdaad beter kunnen doorgaan in het vorige topic!
Zal hier aan denken.


Ik heb een U.S.M.C. LAV-25 Piranha van Italeri gekocht 1/35 en dat ziet er qua onderdelen makkelijker uit dan mijn eerste 1/72 aankoop !

Bedankt voor alle tips.

Groetjes Mark


ma apr 18, 2005 9:12 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group