Het is nu do maart 28, 2024 11:43 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
[Modelcheck] Me-163 [Academy 1:72] 
Auteur Bericht
Jurrie
Bericht [Modelcheck] Me-163 [Academy 1:72]
Beste mensen,

Ik heb weer een nieuw model bijna af! Aangezien hier weinig leven in de brouwerij is in deze sectie, post ik het hier maar even:D

Afbeelding

Ik moet het model nog even een paar keer glans lakken en daarna mat, om zo de stickers een beetje te verbergen(die zie je nu goed op de foto's, niet erg goede kwaliteit decals)

Maar verder was het een aardig kitje, een van de weinig verkrijgbare 1:72 modellen van de Me-163.

De enige veranderingen die ik nu nog even moet maken is dus de decals ff goed "weglakken" en nog even om het ruitje heen schilderen..

Maar het gaat even om het idee:)

Meer foto's: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~schotjm/p ... .php#me163

Greetz,

Jurrie


wo aug 18, 2004 9:31 am
Mario
Bericht 
Weet niet of je die producten al geprobeerd hebt, maar microsol en microset geven doorgaans een goed resultaat (voor je decals).


wo aug 18, 2004 9:39 am
Reinout
Bericht 
Wat zijn microsol & microset? :oops:
Ik heb ook steeds problemen met het aanbrengen van decals. Die matte glans, is dat matt varnish? Zo'n spuitbus van humbrol geloof 'k. Of wat gebruik je daarvoor ?


wo aug 18, 2004 10:31 am
Mario
Bericht 
Reinout schreef:
Wat zijn microsol & microset? :oops:
Ik heb ook steeds problemen met het aanbrengen van decals. Die matte glans, is dat matt varnish? Zo'n spuitbus van humbrol geloof 'k. Of wat gebruik je daarvoor ?


Dat zijn twee potjes met een doorzichtige vloeistof. Die dienen speciaal om een goed resultaat te bekomen met je decals. Eerst moet je de plaats waar je de decal zult aanbrengen, bevochtigen met microset dan wat later de decal aanbrengen, eventueel heel lichtjes wrijven, het product wat laten inwerken en na een tijdje er de microsol op aanbrengen. Sommigen gebruiken enkel de microsol. Ook bij decals van minder goede kwaliteit (oudere dozen bvb.), die een heel stuk dikker of stijver zijn, werken deze producten goed.

(het kan zijn dat je in de bovenstaande tekst microsol en -set moet verwisselen, want ik vergeet altijd in welke volgorde ze moeten worden gebruikt (heb daar een speciaal papiertje voor thuis om het niet te vergeten :roll: )

Normaal zijn deze producten in elke degelijke modelbouwzaak te verkrijgen.


wo aug 18, 2004 10:49 am
Jurrie
Bericht 
Ja, ik heb er van gehoord en wil dit ook een x anschaffen.. Maar de door mij genoemde methode helpt ook goed om de glans van de decal af te halen..

Maar ik wil graag nog wat horen over het model zelf:)

Jurrie


wo aug 18, 2004 12:07 pm
Mario
Bericht 
Voor wat mijn commentaar waard is, want ik ben verre van een goede modelbouwer :

- verf vind ik goed gedaan, zowel onder- als bovenkant,
- de naden (of hoe heet dat) waar de vleugels aan de romp vastzitten, lijken me wat te opvallend,
- en alweer jammer dat er geen hakenkruis bij zit (weet niet of deze opmerking hier door de beugel kan).


wo aug 18, 2004 12:17 pm
Jurrie
Bericht 
Dank je:D Daar heb ik wat aan:D

Het hakenkruis zit er idd bijna nooit bij. Maar ik ben van plan om met een kamaraad zon Verlinden-apparatski te kopen waardoor je heel mooi de kruizen er zelf op kan spuiten

Greetz,

Jurrie


wo aug 18, 2004 12:48 pm
OmErta
Bericht 
vind het wel mooi gedaan hor jurrie en als je hakenkruisen wilt kan je anders ook lege bladen voor decals kopen waar je dan je hakenkruis kan op afdrukken

grtz alex


wo aug 18, 2004 1:09 pm
Jurrie
Bericht 
Ow ja? Ik heb ze in Amerika wel gezien, maar nog nooit in Nederland

En kan je dat wel een beetje goed uitsnijden dan?

Greetz,

Jurrie


wo aug 18, 2004 7:16 pm
OmErta
Bericht 
heb ze zelf nog niet gebruikt/in mijn bezit maar als ik me niet vergis heb ik ze gezien op de site van mol plastic modelbouw je kent deze online winkel waarschijnlijk al.

Citaat:
En kan je dat wel een beetje goed uitsnijden dan?


goe uitsnijden? met een X-acto mesje (of hoe noem je die mesjes?) kan dat geen probleem zijn volgens mij maar ja heb het nog niet zelf uitgeprobeert hé

grtz alex

[edit]

inderdaad zoals ik al zei heb ik ze bij mol plastic modelbouw gezien: je gaat naar gereedschap en kwasten en daar staan ze op de 7 8 en negende plaats en voor € 9.75 heb je drie bladen.


wo aug 18, 2004 8:03 pm
The Duke
Bericht 
Juurie ik zie dat jij nogal veel aan vliegtuigen doet.

Dat doe ik ook, echter heb ik een paar vraagjes aan jou.
Weather jij je vliegtuigen ook en zo ja, zijn er specifieke plekken of technieken die je daarvoor gebruikt?
Heb jij een speciale techniek om de canopy te verven of mask jij ze?

Marco.


do sep 16, 2004 12:10 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group