Het is nu do maart 28, 2024 3:00 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Fake Krist, geb. Westerbork? 
Auteur Bericht
jan krist
Bericht Fake Krist, geb. Westerbork?
Hallo,
Fake Krist, geb.ca. 1900 was in de oorlog politie agent te Haarlem. Hij heeft de dood van 170 Joodse mensen die via Westerbork zijn getransporteerd naar Auswitsch op zijn gweten. Hij werd door de Hanny Schaft groep uit de weg geruimd eind 1944. Mijn vraag is nu wat is er met deze man na de oorlog gebeurd? Was deze man gehuwd en zo ja waren er ook kinderen uit dit huwelijk? Hij was een naamgenoot van mij maar onderzoek heeft Godzij dank uit gwezen dat hij niets maar dan ook niets had met onze familie
vriendelijke groet, H.J.K


di aug 24, 2010 4:30 pm
Marcoo
Bericht 
Lees ik het verkeerd? je vraagt wat er met Fake Krist gebeurt is na de oorlog, maar je geeft ook aan dat hij eind '44 uit de weg is geruimd door de groep Hanny Schaft.... :?


di aug 24, 2010 5:14 pm
Lauw
Bericht Re: Fake Krist, geb. Westerbork?
Hier staat wel wat over zijn vroeg overleden vrouw en zijn begrafenis tussen, alsmede een erg kort en bondige biografie:
http://www.dodenakkers.nl/oorlog/verzwegen/536-de-liquidatie-van-fake-krist-op-25-oktober-1944.html


di aug 24, 2010 5:15 pm
jan krist
Bericht 
Hallo Marcoo,
Je hebt gelijk! Ik bedoelde eigenlijk wat ber met zijn gezin is gebeurd.


wo aug 25, 2010 4:42 pm
muncio
Bericht 
Jan jij bent dus geen familie van Fake? omdat je ook Jan krist heet en Marcoo constateerd dat je het wel enigszins weet, maar niet zeker bent van de zaak.
Spreek ik me goed uit ? zoniet corrigeer me.


wo aug 25, 2010 6:05 pm
theshane71
Bericht 
Fake Krist (Beilen 1-1-1904 / Haarlem 25-10-1944) Was getrouwd met Neeltje Spreij (Ruwiel 20-2-1909 / Haarlem 11-9-1932) Geen kinderen. Beroep: Hoofdwachtmeester der Staatspolitie te Haarlem. Lid NSB sinds 11-9-1933 met stamboeknummer 9253.


zo jun 19, 2011 5:09 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group