Het is nu do maart 28, 2024 6:15 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Adrianus Kroeze, kamperveen (gld), verzetsgroep Marinus Post 
Auteur Bericht
Gerben
Bericht 
ik heb haar bewust maar niet gebeld ondanks het telefoonnummer dat ik heb. Ik dacht dat een teleffontje te direct confronterend was. Een brief duurt wat langer maar heeft denk ik en hoop ik meer succes


wo feb 22, 2006 6:14 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ja snap ik, maar informeren per telefoon of je brief is aangekomen kan natuurlijk altijd, je hebt het telefoonnummer niet voor niets gekregen... :mrgreen:

Maar ik snap je wel!

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo feb 22, 2006 6:18 pm
Profiel
Gerben
Bericht 
Beste allemaal,

Afgelopen heb ik een brief ontvangen van mw. Ridder-Visser beter bekend als Karin.
Ze vond het prachtig dat ik haar een brieg heb geschreven. Wat betreft de vraag of zij mijn opa heeft gekend van naam antwoordde zij negatief. Van de naam Adrianus Kroeze had ze nog nooit gehoord, echter geeft ze te kennen dat dit niet verwonderlijk is omdat ze van elkaar niet wisten wie nou wie was en omdat ze vlak na de oorlog uit Nederland is vertrokken naar Indonesië en derhalve is ze achter veel verzetsmensen niet de ware identiteit gekomen. Daarom wil ze graag een foto van mijn opa zien.
Omdat ik in de brief heb aangegeven dat Marinus Post en mijn Opa vlak bij elkaar woonden schreef ze het volgende.
Tijdens de overval van nsb-er Boesvelt bij de boerderij van Marinus Post is hij ontsnapt. Tijdens de ontsnapping is hij naar bevriende buren gevlucht en heeft daar een fiets geleend om verder te kunnen ontsnappen. De namen weet ze dus niet. Marinus heeft dit uit veiligheidsoverwegingen nooit willen vertellen.
Ze heeft me in ieder geval nog het adres van de familie van Henk Steenbeek gegeven. Henk Steenbeek heeft na de oorlog verschrikkelijk veel aan het papier toevertrouwd.
Dit terzijde: aan de overval op het DK in Elburg heeft ze jammergenoeg niet meegedaan i.v.m. keelontsteking en de reden dat ze in het verzet is gegaan is uit pure woede tegen de duitsers.

Ik zal haar deze week wederom shrijven/bellen en een foto opsturen van mijn opa. de fam. Steenbeek zal ik ook aanschrijven.

Al met al was ze zeer blij met mijn brief

mvg

Gerben


ma maart 06, 2006 9:58 am
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Gerben, zeer interessant! Henk Steenbeek was ook een verzetsman met moed! Probeer gebruik van hem te maken! Je hebt dan sowieso al twee zéér interessante contacten in het verzet zitten van die dagen!

Ik hoop dat je wat bereikt met je contacten!

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma maart 06, 2006 6:20 pm
Profiel
Gerben
Bericht 
Helaas is Henk Steenbeek zelf inmiddels al enkele jaren overleden. het adres wat ik heb is van zijn vrouw.

Buiten mijn opa om kan en ga ik nu ook proberen om het hele veluwse verzet in kaart te brengen met deze contacten.

o.a. groep otto veening, de gebroeders Rambonnet uit Elburg, KP oldebroek. etc


di maart 07, 2006 6:13 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Heeft de vrouw van Henk Steenbeek geen herinneringen van haar man dan? Als Henk Steenbeek zelf alles op papier heeft gezet, moet er wat te bereiken zijn...

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di maart 07, 2006 7:57 pm
Profiel
Gerben
Bericht 
Zijn vrouw heeft alles wat hij op papier heeft gezet.

toeval of niet...in zorgcentrum de Hullen heb ik vernomen dat een oude man heeft gezegd dat hij bij mijn opa in het verzet heeft gezeten (via familie vernomen). Mijn Moeder werkt in de Hullen.. dus die zoekt voor mij uit wie dat geweest moet zijn??


wo maart 08, 2006 6:07 pm
dabbie
Bericht 
Hallo,

Ik ben hier via via opgekomen. En ik vind dit verhaal van dat Adrianus Kroeze in het verzet heeft gezeten erg vreemd. Het is ook mijn opa, en ik heb dit dus nog nooit gehoord. Geben wij zijn neef en nicht :D !

Ik vind het vrij verwonderlijk dat onze opa bij het verzet zou hebben gezeten aangezien mijn opa vanaf zijn 12e al een handicap aan zijn been had waardoor hij moeilijk liep. Hij heeft dus na een operatie een heel stijf been overgehouden. En heeft daar dus vanaf zijn 12e tot aan zijn dood last van gehad. Enn het lijkt me als je bij het verzet zit je wel goed ter been moet zijn!

Ik heb het wederom nog aan mijn moeder gevraag dat is dus een dochter van Adrianus Kroeze en die vond het ook erg vreemd zij heeft er nooit wat van gehoord en kan zich dit dus ook niet voorstellen.

Ik denk dus ook dat dit een broodje aap verhaal is wat we denk ik wel met 10 kilo zout moeten nemen.

En ik weet bijna voor 100% zekerheid te zeggen dat dus deze Adrianus Kroeze dus mijn opa niet bij het verzet heeft gezeten.


zo jan 31, 2010 3:13 pm
Onderduiker
Bericht Re: Adrianus Kroeze, kamperveen (gld), verzetsgroep Marinus
Gerben,

Ik heb je vraag gezien en kan je veel vertellen over je opa Adrianus Kroeze. Ik ben nl een buurjongen van hem geweest
en ik heb hem goed gekend.
Alvorens hierop verder in te gaan, wil ik zien of je nog bezoeker bent van dit forum. Anders heeft het geen zin om hier verder
op in te gaan.
In afwachting van je reactie, laat ik het vooralsnog hierbij.
Groeten,
Gerrit.


vr aug 02, 2013 6:39 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Adrianus Kroeze, kamperveen (gld), verzetsgroep Marinus
Het is idd. al een oude post, maar ik heb voor alle zekerheid toch even een berichtje naar dabbie gestuurd, je weet maar nooit...

_________________
Ni dieu, ni maitre


vr aug 02, 2013 8:56 pm
Profiel
hjct
Bericht Re: Adrianus Kroeze, kamperveen (gld), verzetsgroep Marinus
De door Egbert en Gerben gezochte 'Loet' is ongetwijfeld de Nijmeegse domineeszoon Loed/Loet Creutzberg. Zie voor zijn gegevens: http://www.oorlogsdodennijmegen.nl/pers ... 93a672209a.

mvg, Henk Termeer.


di okt 27, 2015 3:21 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group