Het is nu vr maart 29, 2024 12:03 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
het doel van STIWOT is het geven van informatie over de Tweede Wereldoorlog op een zo goedkoop mogelijke wijze. en NIET het doen van onderzoek. Ons sociaal doel is geaccepteerd door de doelstellingen van ANBI. Bol wordt wel degelijk gebruikt gezien de inkomsten die STIWOT hieruit maandelijks ontvangt. Een recensie is een subkjectief oordeel van een recensent over een bepaald geschreven woord en GEEN oordeel over het werk door iemand die er boven staat, dat is een algemene misvatting over recensies. Een boekbespreking is juist een ihnoudelijke bespreking van een bepaald werk. Nergens is algemeen aanvaard dat over een recensie discussie moet kunnen plaatsvinden. De toegevoegde waarde die wordt aangehaald is persoonlijk, een mening die niet door een ieder wordt erkend. Daarnaast als dit het leven in de brouwerij is die bepaalde bezoekers wensen, is het in mijn persoonlijke ogen slecht gesteld met de kennis en wens om kennis te verwerven op dit forum. Is het niet veel interessanter op een normale wijze te discussiëren over onderwerpen rond de inhoud van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog? Dat is immers de doelstelling van STIWOT. Daarnaast staat het een ieder vrij om onderwerpen op dit forum aan te dragen en te bediscussiëren volgens de regels waar een ieder ja op heeft gezegd toen hij of zij zich voor dit forum aan heeft gemeld. Dus wat let deelnemers om discussies te openen? Moet daarvoor STIWOT weer aparte mogelijkheden gaan creëren? Lijkt me niet nodig en weinig toevoegend.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo nov 11, 2012 4:16 pm
Profiel WWW
Eisbein
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Heer Jeroen.
Het is heel simpel, om wille van de poen schuift Stiwot naar een schemerige hoek en verlaat het pad van strikte neutraliteit in zake de zuivere geschiedenis.

Tja dan is de ooit hoog gestemde ideale mentale instelling van het stichtingsbestuur verworden in een ordinaire commerciële overlevingsstrategie.

Ik begrijp dat wel, maar dan is alles mogelijk.

Het antwoord van Heer Ries is zeer goed gekozen en na te volgen.

Overigens, als u ZOVEEL vragen over verkoopadressen binnenkrijgt, dan is een lijst met adressen geplaatst bij de Algemene Inlichtingen toch zo gemaakt.

Nu wel basta, mvrgr. Eisbein


zo nov 11, 2012 5:27 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Dat jij en Ries mijn antwoord in twijfel trekken of willen discussiëren over de inhoud van een relatief begrip als 'veel' is mij prima. Dat jullie STIWOT blijkbaar als een ordinaire commerciële instelling zien, mij ook best. Recensenten worden niet betaald, nog een bepaalde richting opgestuurd. De bol.com links staan er enkel voor de bezoekers én om inderdaad de kosten van STIWOT te dekken. We staan ook open voor andere donaties.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo nov 11, 2012 5:32 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Wilco_Vermeer schreef:
het doel van STIWOT is het geven van informatie over de Tweede Wereldoorlog op een zo goedkoop mogelijke wijze. en NIET het doen van onderzoek.


Goh, ik lees in de doelstellingen: ‘De stichting heeft het bevorderen van kennis over de Tweede Wereldoorlog op zowel militair, politiek, economisch, cultureel als maatschappelijk gebied bij een breed publiek als doel’. Sluit dat het doen van onderzoek uit? Dan kan STIWOT meteen stoppen met het doen van onderzoek naar de inhoud van nieuw verschenen boeken lijkt me… Staat onderzoek het bevorderen van kennis over de Tweede Wereldoorlog in de weg? Lijkt me juist van niet.


Wilco_Vermeer schreef:
Een recensie is een subkjectief oordeel van een recensent over een bepaald geschreven woord en GEEN oordeel over het werk door iemand die er boven staat, dat is een algemene misvatting over recensies. Een boekbespreking is juist een ihnoudelijke bespreking van een bepaald werk.


Als jij in deze als officiële spreekbuis van STIWOT fungeert, diskwalificeer je m.i. in één keer de waarde van de door STIWOT geplaatste recensies.

Begrijp ik nu goed dat je een onderscheid maakt tussen een recensie en een boekbespreking? Vertel eens wat het verschil is.

Verder dient een boekbespreking/recensie zo OBJECTIEF mogelijk te zijn door het zoveel mogelijk uitsluiten van subjectiviteit. Expertise van de recensent is wel degelijk een vereiste voor het verkrijgen van een goede, serieus te nemen, recensie. Of ontken je dat ook? Is dat ook ‘een algemene misvatting over recensies’?


Wilco_Vermeer schreef:
Nergens is algemeen aanvaard dat over een recensie discussie moet kunnen plaatsvinden.


Natuurlijk moet over iedere recensie een discussie kunnen plaatsvinden. Of dat daadwerkelijk gebeurt, is een andere zaak. Ik stelde dat voor.

Wilco_Vermeer schreef:
De toegevoegde waarde die wordt aangehaald is persoonlijk, een mening die niet door een ieder wordt erkend.


Dat klopt. Door jou niet.

Wilco_Vermeer schreef:
Daarnaast als dit het leven in de brouwerij is die bepaalde bezoekers wensen, is het in mijn persoonlijke ogen slecht gesteld met de kennis en wens om kennis te verwerven op dit forum.


Dus als iedere recensie op het forum besproken zou worden, is het slecht gesteld met de kennis en de wens om kennis te verwerven op het forum?

Met leven in de brouwerij bedoel ik niets anders dan wat meer interactie. Het forum lijkt nu, en ik gebruik vriendelijke woorden, wat stil te staan. Het standaard bespreken van nieuwe recensies zou voor wat meer beweging kunnen zorgen. Want het ‘op een normale wijze te discussiëren over onderwerpen rond de inhoud van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog’ lijkt bijna niet meer plaats te vinden. Verder zie ik niet in waarom het bespreken van recensies niet op een normale wijze zou kunnen plaatsvinden. Tenzij, natuurlijk, de recensent een draaikont is die hoe dan ook zijn gelijk wil halen. Het standaard óók op het forum plaatsen van nieuwe boekbesprekingen heeft daarnaast als voordelen dat de recensie een groter bereik heeft en dat feitelijk onjuistheden en verkeerde conclusies een grotere kans hebben aan het licht te komen. Win-win, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet.


zo nov 11, 2012 6:08 pm
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Jeroen schreef:
Dat jullie STIWOT blijkbaar als een ordinaire commerciële instelling zien, mij ook best.


Zo vind ik het best dat je een beetje op je schnickelchen bent getrapt, maar leg mij geen woorden in de mond die ik niet heb gezegd of zelfs niet heb gedacht!


zo nov 11, 2012 6:11 pm
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Jeroen schreef:
Dat jij en Ries mijn antwoord in twijfel trekken of willen discussiëren over de inhoud van een relatief begrip als 'veel' is mij prima.


De naamsbekendheid van bol.com is 98%!!! http://www.nuwerk.nl/werkgevers/686/bolcom.html
Hoe krijg je het voor elkaar dat nou net die 2% aan jou komt vragen waar ze een boek kunnen kopen?

Dat STIWOT een graantje van bol.com wil meepikken vind ik prima en in zekere zin ook logisch en verdedigbaar. Maar kom nou niet met altruïstische argumenten aan.


zo nov 11, 2012 6:17 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Ja, nu is die 98%, niet toen we begonnen met de links naar bol.com. Het is juist 98% dankzij STIWOT :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo nov 11, 2012 6:18 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Als dat zo is, Jeroen, dan verwacht ik een héél vette check van Bol. Hebben de heren medewerkers van STIWOT al nagedacht over hun toekomstige zeer exotische reis op kosten van de stichting? 8)


zo nov 11, 2012 6:23 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Islandhopping in de Pacific staat bij ieder van ons hoog op de verlanglijst Ries. :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo nov 11, 2012 6:26 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Dus binnenkort staat op http://www.stiwotreizen.nl/ ook zo'n kek Afbeelding knopje?


zo nov 11, 2012 6:59 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Dat zie ik niet zo snel gebeuren, eerder linkjes naar booking.com :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo nov 11, 2012 7:31 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Citaat:
Sluit dat het doen van onderzoek uit? Dan kan STIWOT meteen stoppen met het doen van onderzoek naar de inhoud van nieuw verschenen boeken lijkt me… Staat onderzoek het bevorderen van kennis over de Tweede Wereldoorlog in de weg? Lijkt me juist van niet.

Heb ik dat geschreven dan? Nee dus, aub geen woorden aan mij toeschrijven die ik niet neerzet. Het is alleen niet de doelstelling van STIWOT. Er zijn heel goede andere instellingen die dat doen. Dat STIWOT of medewerkers wel onderzoek doen is een mooie bijkomstigheid, maar niet de doelstelling.

Citaat:
Begrijp ik nu goed dat je een onderscheid maakt tussen een recensie en een boekbespreking?

Ja.

Citaat:
Natuurlijk moet over iedere recensie een discussie kunnen plaatsvinden. Of dat daadwerkelijk gebeurt, is een andere zaak. Ik stelde dat voor.

Dat is een mening en geen algemeen aanvaarde regel.

Citaat:
Dus als iedere recensie op het forum besproken zou worden, is het slecht gesteld met de kennis en de wens om kennis te verwerven op het forum?

Dat staat er niet.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo nov 11, 2012 9:54 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht Re: Verkooplinks naar bol.com op Go2War2.nl
Ries schreef:
Met leven in de brouwerij bedoel ik niets anders dan wat meer interactie. Het forum lijkt nu, en ik gebruik vriendelijke woorden, wat stil te staan. Het standaard bespreken van nieuwe recensies zou voor wat meer beweging kunnen zorgen. Want het ‘op een normale wijze te discussiëren over onderwerpen rond de inhoud van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog’ lijkt bijna niet meer plaats te vinden. Verder zie ik niet in waarom het bespreken van recensies niet op een normale wijze zou kunnen plaatsvinden. Tenzij, natuurlijk, de recensent een draaikont is die hoe dan ook zijn gelijk wil halen. Het standaard óók op het forum plaatsen van nieuwe boekbesprekingen heeft daarnaast als voordelen dat de recensie een groter bereik heeft en dat feitelijk onjuistheden en verkeerde conclusies een grotere kans hebben aan het licht te komen. Win-win, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet.


wo jan 30, 2013 9:51 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group